حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل مخصوص ماشین خودران اپل توسط این شرکت در دست توسعه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، خودرو، شایعات

پروژه خودرو خودران اپل یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که این شرکت در تمام طول عمر خود مشغول توسعه آن بوده است. این پروژه تا کنون به پستی و بلندی بسیاری برخورده است اما گزارش‌هایی از تلاش کوپرتیویی‌ها برای طراحی سیستم عامل مخصوص ماشین خودران اپل وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

یک سیستم عامل مخصوص ماشین خودران اپل طراحی خواهد شد

نام خودروی مرموز اپل مدتی است که در شایعات و اخبار غیر قابل تاییدی هموراه به گوش می‌رسد. گویا اکنون شایعه جدیدی در فضای آنلاین منتشر شده است تا به ما در مورد خودروی خودران این شرکت یادآوری کند. AppleInsider گزارش داده است که احتمالا اپل در حال برنامه ریزی برای طراحی و توسعه یک سیستم عامل یکپارچه مرکزی است که خودروی خودران این شرکت از آن استفاده خواهد کرد. این مورد تقریبا شبیه به سیستم تسلا است که کنترل‌های رانندگی را اجرا می‌کند.

پس اینطور که به نظر می‌رسد، احتمالا Apple Car یک سیستم عامل یکپارچه برای خود داشته باشد. البته این شایعه ما را چندان شگفت‌زده نمی‌کند، اگر به آن فکر کنید، قطعا می‌دانید که اپل حتما باید از سیستم‌ عامل یکپارچه مرکزی خود برای Apple Car استفاده کند؛ و نه از راه‌حل‌های سایر شرکت‌ها. با این حال، ممکن است تصور کنید که Apple Car ممکن است با نسخه توسعه یافته Car Play عرضه شود، اما این موضوع به دلیل تناقض با شایعه جدید، کمی بعید به نظر می رسد.

سیستم عامل مخصوص ماشین خودران اپل

به گفته منابع نزدیک به Digitimes، اپل به طور خاص در حال توسعه سیستم عاملی است که ظاهرا یک سیستم عامل یکپارچه مرکزی مانند سیستم تسلا خواهد بود. شاید تعجب کنید که چه چیزی آن را شبیه به تسلا می کند؟ شباهت اصلی به سیستم تسلا به این موضوع مربوط است که یک سیستم واحد باید بتواند تمام جنبه‌های این خودرو را کنترل کند. این جنبه‌ها می‌تواند شامل ویژگی‌های بخش  رانندگی مانند ناوبری و کنترل خطوط، ادغام با اپل‌موزیک و سیستم تهویه مطبوع در میان سایر ویژگی‌ها باشد.

با این وجود، چنین سیستمی تفاوت‌هایی با سیستم عامل تسلا خواهد داشت زیرا به طور کامل توسط این شرکت توسعه داده نشده است. گویا در این سیستم عامل از نسخه سفارشی شده لینوکس اوبونتو استفاده شده است. علاوه بر این، منابع دیجی‌تایمز همچنین ادعا می‌کنند که یک شرکت کره‌ای در توسعه حسگرهای خودران این خودرو کمک خواهد کرد و این حسگر بخشی از واحد کنترل دامنه (DCU) خواهد بود. برای کسانی از شما که کنجکاو هستند، باید بگوییم که واحد کنترل دامنه اساسا یک واحد کامپیوتری است که بر کنترل دامنه خاصی از عملکردهای وسیله نقلیه تمرکز دارد و معمولا اینموارد توابع محاسباتی بیشتری را دارا هستند.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car بر اساس پتنت‌ های ثبت شده این شرکت منتشر شد

در مورد Apple Car، یک DCU می‌تواند برای پردازش داده‌های ارائه شده توسط حسگرهای این وسیله نقلیه خودران، مانند سنسورهای دوربین یا LiDAR استفاده شود. بنابراین اساسا این گزارش حکایت از آن دارد که اپل در حال توسعه چیزی شبیه به یک نوع سیستم “carOS” است. اما مهم است بدانید که این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌های دیگر ادعا می‌کنند ممکن است پروژه Apple Car متوقف شود. مانند شایعاتی شبیه به آنچه که تیم پروژه Apple Car منحل شده است.

اخیرا اپل یک تراشه آزمایشی برای ماشین خود خود سفارش داده است

با وجود این، منابع دیگر ادعا می‌کنند که تاریخ عرضه این خودروو برای سال ۲۰۲۵ چندان عجیب و دور از ذهن نیست. نکته مهمی که در اینجا باید در مورد این گزارش به آن اشاره کرد این است که اگرچه Digitimes در مورد اطلاعات تامین سخت‌افزاری بسیار قوی و قابل اعتماد بوده است، اما ممکن است در مورد پیش‌بینی برنامه‌های اپل کمتر قابل اعتماد باشد، بنابراین زمانی که می‌خواهید این خبر را بخوانید، در نظر داشته باشید که شاید چیزی شبیه به رویاپردازی در مورد Apple Car باشد.

پروژه Apple Car مدیر ارشد مهندسی خود را از دست داد

به گفته وب سایت خبری فون آرنا، Apple Car هنوز یک پروژه کاملا مرموز است، اما شایعات زیادی نیز وجود دارد و اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا این وسیله نقلیه خودران از سایه‌ها بیرون آید، اما چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن در مورد آن وجود دارد. مانند گزارش اخیری که گفته بود یک شرکت کره‌ای سفارش تراشه آزمایشی خودرو اپل را دریافت کرده است. با این حال، این سفارش برای تراشه نهایی نیست، زیرا مطمئنا توسط شریک اپل یعنی TSMC انجام می‌شود. این شرکت مسئول ساخت تراشه‌های سری A و سری M اپل نیز هست.

در عوض، به نظر می‌رسد سفارشی که به یک شرکت نیمه هادی و آزمایشی کره جنوبی داده شده، مربوط به ماژول‌هایی است که در تراشه گنجانده شده‌اند. گزارش شده است که این شرکت روی یک تراشه حالت autopilot کار می‌کند که اساسا شبیه به تراشه‌ای است که عملکرد هدایت خودکار را در ماشین‌های شرکت تسلا اجرا می‌کند. بنابراین، به نظر می‌رسد که اپل واقعا به فکر تراشه‌ای برای قدرت بخشیدن به ماشین خودران خود است. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان