حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car بر اساس پتنت‌ های ثبت شده این شرکت منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، خودرو، رندر، شایعات، کانسپت

یکی از پروژه‌های اپل که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پروژه خودرو اپل یا Apple Car است. آن چه که واضح و روشن است، عزم و اراده جدی اپل برای ورود به صنعت خودرو است. به تازگی تصاویر احتمالی پروژه Apple Car منتشر شده است که نکته جالب این تصاویر این است که بر اساس پتنت‌‌های ثبت شده این شرکت می‌باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car منتشر شد؛ ظاهری جذاب و مدرن در انتظار خودرو اپل…؟

آخرین چیزی که به تازگی درباره خودرو اپل شنیده می‌شود این است که این شرکت برنامه زمانی خود را برای ارائه پروژه تایتان افزایش داده است. برای کسانی که با این پروژه آشنایی ندارند، باید گفت که این پروژه، پروژه خودروی خودران اپل است و این شرکت اکنون امیدوار است تا این خودرو را در سال 2025 روانه بازار کند. در حالی که اپل می‌خواهد این وسیله نقلیه را بدون فرمان و پدال بسازد، ممکن است به هر حال آن‌ها را برای مواقع اضطراری اضافه کند. در هر صورت راننده واقعی ممکن است نیاز به کنترل این وسیله نقلیه داشته باشد.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car

در حالی که واضح است که هدف اپل ساخت یک وسیله نقلیه کاملا خودران است، اما به گفته MacRumors، اولین نسخه این خودرو ممکن است قابلیت‌های خودران خود را به فرمان و شتاب آن محدود کند. اگر می‌خواهید بدانید که طراحی Apple Car چگونه خواهد بود، شرکت لیزینگ خودرو بریتانیایی Vanarama، رندرهایی از این وسیله نقلیه را بر اساس اختراعات واقعی ثبت شده توسط اپل و دستگاه‌های اپل منتشر کرده است.

ماشین اپل (Apple Car) تا سال 2023 یا 2025 عرضه خواهد شد، به سوی 2 تریلیون دلاری شدن

این تصاویر بر اساس پتنت‌های رسمی Apple Car هستند

این بدان معنا نیست که این شرکت لیزینگ، چنین طراحی‌هایی را تایید کرده است، اما این یک حدس علمی است که نشان می‌دهد ماشین آینده اپل چه شکلی خواهد بود.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car

برخی از ویژگی‌های این ماشین، مبتنی بر پتنت‌های اپل، شامل چیدمان صندلی‌های داخلی است که به صندلی‌ها امکان چرخش می‌دهد. استفاده از دستیار دیجیتالی سیری، ویژگی coach doors، که در آن درها، دارای لولاهای عقب هستند و صفحه نمایش محیط داشبورد و ناوبری آن نیز قابل تنظیم است. دستگیره‌های درب قابل جمع شدن هستند و شبیه دکمه‌هایی هستند که در آیفون قبلا دیده دشه است.

طرح استفاده شده در جلو پنجره این خودرو شبیه طرح دایره‌ای موجود در محصولات مک پرو است و حتی دارای لوگوی درخشان اپل است که شبیه آن چیزی است که در مک بوک شاهدش هستیم. اگر رنگ این خودرو یک سفید مات آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که اپل احتمالا این رنگ را از آیفون 4 سال 2010 وام گرفته است….!

اپل در پی توسعه خودرو Apple Car تیمی را به کره جنوبی اعزام کرده است

ساخت یک تیم فروش و ارائه خدمات برای یک خودرو بسیار متفاوت از ساخت یک تیم برای یک گوشی است. این موضوع چیزی است که اپل باید خود آن را کشف کند، زیرا اپل برای معرفی محصولی که برخی عرضه آن را تا سال 2025، سریع و جاه طلبانه می‌دانند، آماده می‌شود.

با این حال، اپل در حال از دست دادن بسیاری از مدیران اصلی خود است که روی پروژه تایتان کار می‌کنند. این شرکت اخیرا مایکل شوکوکتش (Michael Schwekutsch)، مدیر ارشد مهندسی پروژه تایتان را نیز از دست داده است. مدیر سابق تسلا نیز که در این پروژه حضور داشت، اپل را به مقصد Archer Aviation ترک کرد. Archer Aviation استارت آپی برای تاکسی‌های هوایی برقی است. وی در سال 2019 پس از ترک تسلا به اپل پیوسته بود.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car

اپل یکی از مدیران سابق تسلا، یعنی کریستوفر سی جی مور (Christopher CJ Moore) را به تیم خود اضافه کرده است. اما در یک حرکت عجیب، همین چند روز پیش، سه مهندس کلیدی از جمله اریک راجرز (Eric Rogers)، مهندس ارشد سیستم‌های راداری اپل که به Joby Aviation Inc ملحق شده بود، در آن جا دست به کار شد. مدیر مهندسی گروه سیستم های باتری این تیم بود و کار با Archer Aviation را پذیرفت.

پروژه Apple Car مدیر ارشد مهندسی خود را از دست داد

اپل سه مهندس کلیدی دیگر از متخصصان پروژه خودرو خود را از دست داد

چندین مهندس دیگر نیز اپل را ترک کرده تا به شرکت‌هایی بپیوندند که در زمینه تاکسی‌های هوایی فعالیت می‌کنند، از جمله الکس کلاربات (Alex Clarabut) که مدیر مهندسی بخش سیستم‌های باتری این تیم بود و حالا کار با Archer Aviation را پذیرفته است.

تولیدکنندگان خودرو باید اپل را به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت جدی بگیرند

سومین عضو سابق تیم Apple Car که اخیرا به Archer Aviation پیوسته است، استفان اسپیتری (Stephen Spiteri)، مدیر سابق مهندسی سخت افزار پروژه تایتان است. در حالی که عموم مردم Apple Car را به عنوان یک پروژه نسبتا جدید می‌بینند، طبق گزارش‌ها، اپل بیش از هفت سال است که روی آن کار می‌کند. از رقبای آن در این زمینه می‌توان به تسلا و فولکس واگن اشاره کرد. دیدن این نام‌ها ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد، اما این خودروساز آلمانی مدت‌هاست که روی خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده است.

تصاویر احتمالی پروژه Apple Car

سال گذشته، هنگامی که هربرت دیس (Herbert Diess)، مدیرعامل گروه فولکس واگن شنیده بود که اپل به صورت جدی در حال توسعه یک خودروی خودران است، گفت که شرکت او از رقابت و همه نوآوری‌های جدید ایجاد شده توسط اعضا جدید ین صنعت استقبال می‌کند. این تقریبا به همان اندازه نگران کننده است که دیس می‌تواند از نظر سیاسی درست بیان کند. هر تولید کننده‌ای در صنعت خودرو باید نگران ورود اپل به این صنعت باشد.

آخرین شرکتی که دخالت اپل در تجارت خود را نادیده گرفتند و محصولات جدید این شرکت را تحقیر کردند، در نهایت نام آن‌ها گم شد. منظور ما شرکت‌هایی مانند بلک بری و مایکروسافت است که نتوانستند از بمبی که اپل در ژانویه 2007 با معرفی آیفون منفجر کرد، در امان بمانند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا خودرو خودران اپل می‌تواند موفقیت‌های جدیدی برای این شرکت رقم بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وقتی که اپل وارد دنیای خودرو بشه، اسم اکانتم رو باید بزارم اپل روی فناوری و خودرو!

BeFair

من فکر می کنم اپل باید در بخش نرم افزار ورود کنه نه سخت افزار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان