حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه Apple Car مدیر ارشد مهندسی خود را از دست داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، خودرو

پروژه Apple Car یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تولید خودرو است که توسط شرکت آمریکایی اپل آغاز شده است. انتظارات از این پروژه بسیار بالاست زیرا اپل که یک شرکت موفق در حوزه تکنولوژی و فناوری است، مجری آن است. اخیرا اخباری منتشر شده که گویا پروژه Apple Car مدیر ارشد مهندسی خود را از دست داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پروژه Apple Car مدیر ارشد مهندسی خود را از دست داد؛ آینده این پروژه چه خواهد شد؟!

پروژه Apple Car هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، اطلاعاتی در مورد افرادی که روی وسیله نقلیه خودران اپل کار می‌کنند، از قبل موجود است. به نظر می‌رسد اخیرا تغییرات بسیار زیادی در تیم کارکنان این پروژه صورت گرفته است. زیرا به گزارش AppleInsider، اپل مدیر ارشد مهندسی پروژه Apple Car، یعنی مایکل شوکوتش (Michael Schwekutsch) را از دست داده و حالا وی این شرکت را ترک کرده است.

مایکل شوکوتش، مهندس سابق تسلا، اکنون اپل را ترک می‌کند تا به استارتاپ تاکسی

برقی هوایی بپیوندد

مایکل شوکوتش در مارس 2019 پس از ترک تسلا به اپل پیوست. طبق گزارش‌ها، او در گروه پروژه‌های ویژه اپل فعال بوده است. این گروه مسئولیت پروژه‌های معرفی نشده‌ای مانند Apple Car و پروژه خودروی خودران این شرکت را بر عهده دارد. با این حال، مایکل شوکوتس اخیرا اپل را ترک کرده و به Archer Aviation که یک استارتاپ برای تاکسی‌های برقی هوایی می‌باشد، پیوسته است.

پروژه Titan منسوب به خودرو الکتریکی اپل بار دیگر حاشیه ساز شد

ماشین اپل (Apple Car) تا سال 2023 یا 2025 عرضه خواهد شد، به سوی 2 تریلیون دلاری شدن

این شرکت در حال حاضر روی تاکسی‌های هوایی کار می‌کند که از برق به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند و به صورت عمودی به پرواز در آمده و فرود می‌آیند. این شرکت تاکنون یک خودرو از این نوع ساخته است که می‌تواند یک مسافر و یک خلبان را حمل کند. بر اساس گزارش‌ها، یک مدل نیز برای چهار سرنشین نیز در دست ساخت است. به نظر می‎‌رسد که Archer Aviation در حال برنامه ریزی برای اجرای خدمات حمل و نقل هوایی شهری در لس آنجلس است و در حال حاضر در انتظار صدور گواهینامه مرتبط با این زمینه از FAA (اداره هوانوردی فدرال) است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که اپل به تلاش خود برای توسعه پروژه Apple Car ادامه می‌دهد. به گفته منابع آشنا با این پروژه، اپل قصد دارد یک وسیله نقلیه کاملا شخصی و بدون کمک هیچ شرکت دیگری بسازد تا به احتمال زیاد در سال 2025 آماده رونمایی شود.

تغییرات اخیر در تیم کارکنان پروژه Apple Car

خروج مایکل شوکوتش از پروژه ویژه Apple Car اولین تغییری نیست که اخیرا شاهد آن بوده‌ایم. پیش از این نیز اخباری درباره استخدام کریستوفر سی جی مور (Christopher CJ Moore)، یکی دیگر از مهندسان سابق تسلا، که به پروژه Apple Car پیوسته است، خبر داده بودیم. این مهندس قبلا در تسلا مشغول فعالیت بوده و امسال به دلیل اظهاراتش در مورد ویژگی Autopilot این شرکت، جنجال برانگیخت. مور قرار است روی نرم‌افزار وسیله نقلیه خودران کار کند و در این مورد به استوارت باورز (Stuart Bowers) گزارش می‌دهد.

از سوی دیگر، Bowers یکی دیگر از مدیران سابق تسلا است که از اواخر سال گذشته در اپل کار خود را آغاز کرده است. قبل از آن، او تیم راننده خودکار را در تسلا رهبری کرده بود و در اواسط سال 2019 آن جا را ترک کرد. این حرکت اپل نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش برای ساخت فناوری خودران است که باید با خودروسازانی مانند تسلا رقابت کند. با این حال، اپل هرگز به طور علنی این موضوع را اعلام نکرده است که دقیقا چه برنامه‌هایی برای خودروی خود دارد.

کانسپت خودرو اپل بر اساس پتنت‌های این شرکت شباهت بسیاری به سایبر تراک تسلا دارد

اپل برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تاخیرهای بیشتر به‌تنهایی پیش می‌برد

همانطور که گفته شد، مور امسال به دلیل اظهاراتش در مورد نرم‌افزار Autopilot تسلا جنجال برانگیخته بود. او گفته بود که مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، درباره کارهایی که نرم‌افزار Autopilot می‌تواند انجام دهد و همچنین قابلیت‌های مختلف آن، اغراق کرده است. مور در اوایل سال جاری با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مصاحبه کرد و گفت که اظهارات ماسک با واقعیت مهندسی مطابقت ندارد. او همچنین به ادعای ایلان ماسک مبنی بر این که تسلا امسال قادر به طراحی سیستم رانندگی کاملا خودمختار خواهد بود، اشاره کرد.

پروژه Apple Car

اعضا تیم پروژه خودروی خودران اپل

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تیم اپل که در حال حاضر روی Apple Car کار می‌کنند، شامل کارمندان سابق دیگری از تسلا به همراه استیو مک مانوس (Steve MacManus)، به عنوان مدیر داخلی این پروژه است. چند نفر دیگر به تازگی این شرکت را ترک کرده‌اند، از جمله داگ فیلد (Doug Field) که کوین لینچ (Kevin Lynch) جایگزین او شد. رئیس بخش روباتیک این شرکت، دیو اسکات (Dave Scott) و رئیس بخش ایمنی، هیم ویدو (Haime Waydo) و دیو روزنتال (Dave Rosenthal) نیز که یکی دیگر از مدیران این پروژه است، اخیرا پس از ترک پروژه، اپل را ترک کرده است.

اپل کوین لینچ را از سرپرستی بخش اپل واچ به رهبری پروژه خودرو شرکت تغییر سمت داد

کوین لینچ همچنین به دلیل نظارت بر WatchOS و همه نرم‌افزارهای مرتبط با سلامت این شرکت شناخته شده است. در حال حاضر، او رهبری کامل پروژه Apple Car را بر عهده دارد که به عنوان Project Titan یا پروژه تایتان شناخته می‌شود. مهندس سابق، داگ فیلد، پس از سه سال حضور در این شرکت، آن را ترک کرد. به گفته phonearena، در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت واقعا می‌تواند Apple Car را تا سال 2025 عرضه کند یا خیر.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل می‌تواند بر مشکلات پیش آمده فارغ آید و توسعه پروژه خودروی خودران خود را به پایان رساند؟ دلیل ترک این شرکت توسط اعضا مهم این پروژه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان