حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه که از کنفرانس WWDC 2022 اپل انتظار داریم

رویدادها و کنفرانس‌هایی که نام اپل روی آن باشد، به خودی خود جذاب و هیجان انگیز است. کنفرانس WWDC 2022 امسال بهانه خوبی شده تا اپل و کاربران این شرکت نزدیک‌تر از همیشه با هم باشند. در این مطلب به بررسی هر آنچه که از کنفرانس WWDC 2022 اپل انتظار داریم خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

کنفرانس WWDC 2022 و اتفاقات مهمی که انتظار آن را داریم…!

اپل تاریخ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (Worldwide Developer Conference) خود را در سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است و اولین و مهم‌ترین موضوع این کنفرانس درباره iOS 16 است که قبلا اطلاعات مختلفی از آن منتشر شده است. این بار، WWDC 2022 یک رویداد کاملا مجازی نخواهد بود، زیرا گروهی منتخب از توسعه‌ دهندگان و دانش‌ آموزان به صورت زنده قبل از بخش اصلی در آن حضور خواهند داشت.

تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2022 اپل و معرفی iOS 16 مشخص شد: 16 تا 20 خرداد 1401

کنفرانس WWDC 2022 در تاریخ ۶ ژوئن تا ۱۰ ژوئن (۱۶ خرداد تا ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود و مراسم اصلی که در آن هیجان انگیزترین محصولات و خدمات جدید اپل قرار است ارائه شود نیز در همان روز ۶ ژوئن برگزار می‌شود.

علاوه بر این کنفرانس آنلاین، اپل میزبان یک کنفرانس ویژه نیز خواهد بود که روزی برای توسعه‌ دهندگان و دانش‌ آموزان در Apple Park جهت تماشای سخنرانی اصلی و ویدیوهای State of the Union همراه با جامعه آنلاین آن است. این کنفرانس یک رویداد کاملا حضوری نیست، اما پس از دو سال اجرای مجازی کنفرانس‌های WWDC پس از همه‌گیری کرونا، یک شروع دوباره برای اپل است.

کنفرانس WWDC 2022

اپل سخنرانی اصلی WWDC 2022 را به صورت زنده پخش می‌کند و طبق معمول، می‌توانید وقتی موعد آن نزدیک شد، آن را در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها تماشا کنید. سوزان پرسکات که معاون اپل در بخش روابط توسعه‌ دهندگان در سراسر جهان و بازاریابی سازمانی و آموزشی این شرکت است، می‌گوید که:

کنفرانس WWDC در قلب خود همیشه یک انجمن برای ایجاد ارتباط و گسترش جامعه بوده است. با این اوصاف، WWDC 2022 از توسعه‌ دهندگان سراسر جهان دعوت می‌کند تا گرد هم آیند و ببینند چگونه می‌توانند بهترین ایده‌های خود را به زندگی کاربران برسانند و همه چیز را که ممکن است انجام دهند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ما عاشق ارتباط با توسعه دهندگان خود هستیم و امیدواریم همه شرکت کنندگان ما با احساس انرژی، به تجربه این کنفرانس ویژه بپردازند.

چه انتظاری از این رویداد مهم داریم؟

معرفی قابلیت‌های iOS 16 با سیستم اعلانات جدید و رابط کاربری بدون ناچ

اپل آزمایش آپدیت iOS 16 را در آستانه رونمایی از رویداد WWDC 2022 آغاز کرده است، اما بنا به دلایلی اولین مراجع بازدید از دستگاه‌هایی که آن را اجرا می‌کنند، اکنون بسیار دیرتر از نسخه‌های iOS 15 ظاهر شده‌اند، البته بهتر است به نسخه‌های قبلی iOS اشاره نکنیم.

اپل احتمالا رابط کاربری را iOS 16 کمی تغییر می‌دهد تا آن را برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو نیز بهینه نماید. انتظار می‌رود این دستگاه بدون بریدگی، اما با سوراخ پانچ و بریدگی قرص شکلی که اجزای Face ID و دوربین سلفی را در خود جای می‌دهند عرضه شود.

کنفرانس WWDC 2022

همچنین ممکن است رزولوشن نمایشگرهای جدید و همچنین تعدادی تصویر برای این رابط جدید وجود داشته باشد که به دلیل افزایش کیفیت صفحه نمایش در برش آیفون ۱۴ طراحی شده است. بنابراین اپل ممکن است زمان خود را برای توسعه iOS 16 صرف کند تا همه آن تغییرات اجزا را مطابقت دهد و عملکرد خوبی داشته باشد.

مارک گورمن از بلومبرگ، اخیرا گفته است که آپدیت بعدی iOS 16 با اسم رمز سیدنی (Sydney) است و هیچ بازطراحی خاصی در رابط اصلی نخواهد داشت، اما همچنان آن را یک ارتقاء بزرگ می‌داند زیرا انتظار می‌رود نسخه جدید دارای پیشرفت‌های مهم دیگری باشد، از جمله بهبود در بخش اعلان‌ها و ویژگی‌های جدید در ردیابی وضعیت سلامتی.

تصویر

معرفی قابلیت‌های watchOS 9؛ ویژگی‌های جدید برای ردیابی وضعیت سلامتی و تناسب اندام

این ویژگی‌های شایعه شده ردیابی سلامت در iOS 16 در واقع پیوندی با عملکردهای جدید watchOS 9 است که به اپل واچ سری ۷ اجازه می‌دهد تا ردیابی سلامت و تناسب اندام شما را انجام دهد. البته ممکن است ویژگی نظارت بر فشار خون تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده باشد.

معرفی قابلیت‌های iPadOS 16؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل برای بخش مولتی تسکینگ

در iPadOS 16، شایعه شده است که اپل ویژگی‌های مهم و جدیدی را در بخش مولتی تسکینگ (چندوظیفه‌ای) معرفی می‌کند. زیرا آیپدهای جدید به دلیل پردازنده‌های سری M که آن‌ها را به طور فزاینده‌ای قدرتمند می‌کند، می‌توانند هر برنامه حرفه‌ای را که اپل توسعه دهد، مدیریت کنند. البته این کار به توابع رابط نیز برای مطابقت نیاز دارند.

معرفی قابلیت‌های مک بوک پرو جدید، مک بوک ایر و MacOS 13

کنفرانس WWDC 2022

به گفته PhoneArena، انتظار می‌رود اپل در WWDC 2022 یک مک‌ بوک ایر و مک‌ بوک پرو جدید را به همراه آپدیت MacOS 13 معرفی کند. زیرا خود اپل ادعا می‌کند که WWDC22 آخرین نوآوری‌ها را در iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS به نمایش خواهد گذاشت. توسعه‌ دهندگان به مهندسان و فناوری‌های اپل دسترسی دارند تا یاد بگیرند که چگونه اپلیکیشن‌های پیشگامانه و تجربیات تعاملی برتری را ایجاد کنند.

اپل تولید انبوه تراشه Apple M2 را از ابتدای ماه جاری آغاز کرده است

چند افشاگر برجسته گفته‌اند که اپل بالاخره یک جانشین مک بوک ایر را در کنفرانس WWDC22 معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود این دستگاه با طراحی جدید و پردازنده جدید M2 اپل عرضه شود که قرار است همچنان یک تراشه هشت هسته‌ای با معماری big.LITTLE باشد. این دستگاه همچنین ۱۰ هسته گرافیکی دارد. یک مک بوک دیگر نیز برای رونمایی در WWDC 2022 در برنامه اپل است و به احتمال زیاد یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید خواهد بود. نظر شما در مورد این رویداد چیست؟ آیا محصولات مورد نظر شما در این رویداد معرفی خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان