حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2022 اپل و معرفی iOS 16 مشخص شد: 16 تا 20 خرداد 1401

اپل امروز اعلام کرد که سی و سومین کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت (WWDC 2022) قرار است از روز دوشنبه 6 ژوئن (16 خرداد) تا جمعه 10 ژوئن (20 خرداد) برگزار شود. مانند چندین رویداد اخیر WWDC، کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 به‌صورت مجازی برگزار شده و تنها از شماری از توسعه‌دهندگان و دانش‌آموزان برای حضور فیزیکی در اپل پارک دعوت به‌عمل می‌آید تا رویداد اصلی و و موارد دیگر را تجربه کنند.

کنفرانس WWDC 2022 اپل

پیش از سال 2020، اپل میزبان WWDC در مرکز کنفرانس مک‌انری در سن خوزه، کالیفرنیا، بود و هزاران توسعه‌دهنده و کارمند اپل در آن شرکت کردند، اما در سال 2020، اپل یک رویداد آنلاین رایگان برای همگان ارائه کرد که در سال 2022 نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Susan Prescott، معاون ارتباطات جهانی توسعه‌دهندگان و بازاریابی سازمانی و آموزشی اپل در این‌باره اظهار می‌کند:

“در قلب خود، WWDC همیشه یک انجمن برای ایجاد ارتباط در جامعه بوده است. با این روحیه، WWDC22 از توسعه‌دهندگان از سرتاسر جهان دعوت می‌کند تا گرد هم آیند تا ببینند چگونه می‌توانند بهترین ایده‌های خود و آنچه را که ممکن است انجام دهند، در زندگی به‌کار گیرند. ما عاشق ارتباط با توسعه‌دهندگان خود هستیم و امیدواریم که همه شرکت‌کنندگان با احساس انرژی این رویداد را تجربه کنند.”

هیچ هزینه‌ای برای شرکت در WWDC 2022 وجود نخواهد داشت، زیرا همه توسعه‌دهندگان در سراسر جهان می‌توانند در این رویداد مجازی شرکت کنند. اپل قصد دارد جلسات و آزمایشگاه‌هایی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند تا به آن‌ها اجازه دهد تا در مورد ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که در این رویداد معرفی می‌شوند، اطلاعاتی را بیاموزند. به‌علاوه، یک چالش سنتی دانشجویی سوئیفت نیز وجود خواهد داشت.

کنفرانس WWDC 2022 اپل

کنفرانس WWDC 2022 اپل

اپل می‌گوید که رویداد امسال شامل جلسات اطلاعات اضافی، آزمایشگاه‌های یادگیری بیشتر، سالن‌های دیجیتالی بیشتر برای تعامل با شرکت‌کنندگان و محتوای محلی‌تر خواهد بود؛ با هدف تبدیل WWDC22 به «یک رویداد واقعاً جهانی». اگرچه این رویداد مجازی خواهد بود، اما اپل همچنین قصد دارد یک روز ویژه را برای توسعه‌دهندگان و دانش‌آموزان در Apple Park در 6 ژوئن برگزار کند تا رویداد اصلی و تجربیات محدود دیگر را با هم تماشا کنند.

جلسات و اطلاعات برنامه‌نویسان در وب‌سایت Apple Developer یا ازطریق برنامه اختصاصی Apple Developer در دسترس خواهد بود. دانش‌آموزان می‌توانند سوابق سوئیفت خود را از امروز تا 25 آوریل به Swift Student Challenge ارسال کنند و برندگان یک جایزه انحصاری WWDC 2022 دریافت خواهند کرد. اطلاعات بیشتر در وب‌سایت اختصاصی این چالش موجود است.

انتظار می‌رود اپل در اولین روز رویداد WWDC، یک کنفرانس آنلاین برگزار کند تا از سیستم‌عامل‌های جدید خود ازجمله iOS 16 ،iPadOS 16 ،macOS 13 tvOS 16 و watchOS 9 رونمایی کند. همچنین ممکن است در WWDC شاهد سخت‌افزار جدیدی نیز از سوی اپل باشیم؛ چراکه گفته می‌شود این شرکت درحال کار بر روی مک پرو با تراشه اختصاصی خود، نسخه جدید مک بوک ایر و موارد دیگر است.

اپل درنظر دارد اطلاعات بیشتری را قبل از WWDC 2022 ازطریق ایمیل، برنامه Apple Developer و وب‌سایت Apple Developer در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی