حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M2 اپل با فرایند 4 نانومتری TSMC تا پایان سال 2022 معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

تراشه شایعه‌شده‌ی M2 اپل، بخشی از رویداد «Peek Performance» این شرکت در هفته گذشته نبود، اما احتمالاً در اواخر امسال در سری جدید مک‌ها استفاده خواهد شد. همچنین بر اساس اطلاعات منتشرشده در یک گزارش جدید، نسل دوم تراشه دسکتاپ اختصاصی اپل از فرآیند 4 نانومتری TSMC بهره می‌برد.

تراشه M2 اپل

پیش از این گزارش شده بود که خط تولید تراشه اختصاصی اپل هر 18 ماه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین طبق آن جدول زمانی، M2 در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. پیش از آغاز رویداد Peek Performance، صحبت‌هایی در مورد معرفی احتمالی این چیپست وجود داشت، اما به‌جای آن، M1 Ultra رونمایی شد که نشان می‌دهد هنوز ماه‌ها تا معرفی کامپیوترهای مک با نسل دوم تراشه سفارشی اپل باقی مانده است.

بر اساس گزارش DigiTimes، تراشه M2 بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید خواهد شد و از معماری 5 نانومتری سازنده تایوانی هم در عملکرد و هم ازنظر بهره‌وری انرژی پیشی می‌گیرد. همچنین این همان فرآیندی است که شرکت‌هایی مانند کوالکام قصد دارند در اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و اسنپدراگون 8 نسل 2 آینده خود به‌صورت انبوه استفاده کنند. با M2، انتظار می‌رود شاهد پیشرفت‌های جزئی نسبت به M1 باشیم، هرچند باید یادآوری کنیم که این تغییرات ممکن است چشمگیر نباشند.

تراشه M2 اپل

تراشه M2 اپل

در جایی که M1 به یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای مجهز شده است، M2 می‌تواند یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای را دارا باشد، اما تعداد هسته‌های CPU ممکن است در 8 هسته باقی بماند که در آن چهار هسته با عملکرد بالا وجود خواهد داشت و چهار هسته باقی‌مانده، هسته‌های بهره‌وری می‌باشند. گفته می‌شود اپل درحال آماده‌سازی یک مک بوک پرو با چیپست جدید است، اما مانند نسخه M1، شایعات ادعا می‌کنند که تغییری در طراحی آن ایجاد نخواهد شد.

مک بوک ایر بازطراحی‌شده قرار بود اواخر امسال عرضه شود و منابع متعددی ادعا می‌کنند که از تراشه M2 بهره می‌برد. متأسفانه، مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته اپل، پیش از این پیش‌بینی کرده بود که این شرکت به استفاده از M1 در مدل جدید نیز ادامه خواهد داد، اما طراحی آن تغییر خواهد یافت. درست مانند نحوه معرفی M1 Pro و M1 Max در کنار مدل‌های بازطراحی شده مک بوک پرو 2021، اپل می‌تواند رویدادی را در سه‌ماهه چهارم سال برای معرفی پردازنده جدید برگزار کند و همچنین محصولاتی را که از M2 استفاده می‌کنند نیز، به‌نمایش بگذارد.

دیدگاه شما پیرامون احتمال معرفی تراشه M2 اپل تا پایان سال جاری میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی