حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل تاخیر و انتظار اپل در عرضه آیفون تاشو چیست

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

معرفی و عرضه آیفون تاشو توسط اپل زمانی مورد انتظار بود که هنوز بسیاری از شرکت‌های اندرویدی دست به تولید چنین محصولاتی نزده بودند. اما برعکس گدشته که اپل در بسیاری از موضوعات پیش قدم بود، در این زمینه به این صورت عمل نکرد. بر اساس اخبار منتشر شده، دلایل تاخیر و انتظار اپل در عرضه آیفون تاشو مورد بحث قرار گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

دلایل تاخیر و انتظار اپل در عرضه آیفون تاشو؛ گفته‌های جالب یک افشاگر مهم

با توجه به این که شایعات گوگل پیکسل فولد بار دیگر در حال انتظار است، به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسبی برای بحث در مورد آیفون تاشو شایعه شده باشد که مدت‌هاست بحث در مورد آن وجود دارد. افشاگری به نام DylanDKT در AppleInsider می‌گوید که اپل در حال آزمایش چندین نمونه اولیه است که مرتب با همان شایعه‌ای است که مدت‌هاست درباره آن می‌شنویم. سوالی که ظاهرا حل نشده است، این است که آیا اپل می‌خواهد آیفون تاشو خود را از آیفون به یک آیپد تبدیل کند یا آن که از یک مربع کوچک جیبی به آیفون تبدیل شود؟

سامسونگ سفارش نمایشگر تاشو اپل را دریافت کرد

آیفون تاشو اپل در یک حق اختراع دیگر دیده شد

صرف نظر از اینکه اپل کدام نوع طراحی را برای محصول تاشو خود انتخاب می‌کند، تا عرضه یک دستگاه تاشو مجهز به سیستم عامل iOS سال‌ها باقی مانده است. منبع اطلاعاتی نوشته است که اپل قطعاً در حال طراحی و آزمایش چندین نمونه اولیه با نمایشگرهای تاشو است. اما جالب‌ترین بخش اطلاعات او زمانی است که می‌گوید اپل هنوز مطمئن نیست که تقاضا برای گوشی‌های تاشو روندی پایدار است.

این افشاگر می‌گوید که اپل مطمئن نیست تقاضا برای گوشی‌های تاشو روندی پایدار باشد

حتی با وجود اینکه خود سامسونگ یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن اعلام کرد که عرضه گوشی‌های تاشو آن در سال گذشته تا 400 درصد افزایش یافته است و مصرف‌کنندگان محصولات خود را برای دستیابی به تلفن‌های تاشو نوآورانه تغییر می‌دهد، کارشناس اطلاعاتی می‌گویند که موضع اپل همین است که هم اکنون نیز وجود دارد. اپل در مورد اینکه آیا گوشی‌های هوشمند تاشو همچنان جایگاه خود را در بازار خواهند داشت یا منسوخ می‌شوند، هنوز هم نگران است.

دلایل تاخیر و انتظار اپل در عرضه آیفون تاشو

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که اپل مطمئن نیست بازار گوشی‌های هوشمند تاشو می‌تواند پایدار و دائمی باشد و ممکن است مصرف‌کنندگان کافی وجود نداشته باشند که مایل به خرج هزینه‌های زیاد برای این دستگاه‌ها باشند. با این حال، اینطور که به نظر می‌رسد، داده‌های حمل و نقل سامسونگ نشان می‌دهد که تقاضای زیادی برای گوشی‌هایتاشو وجود دارد. اما دراین زمینه اپل عقب نشسته است، رقبای خود را تماشا می‌کند و اشتباهاتی را که در این بخش از صنعت گوشی‌های هوشمند مرتکب می‌شوند را یادداشت می‌کند تا آن‌ها را تکرار نکند.

آیفون تاشو اپل تا سه سال آینده و زودتر از ۲۰۲۴ معرفی نخواهد شد

این نویسنده همچنین می‌افزاید نگرانی اپل آن است که مطمئن شود یک گوشی تاشو پسرفتی از فرم و طراحی فعلی آیفون نیست. سایر کارشناسان انتظار دارند که اپل تا سال 2023 یک گوشی تاشو عرضه کند. این شرکت برای چندین پتنت درخواست ثبت داده است و همچنین برخی از آن‌ها را برای نوآوری‌های مربوط به گوشی‌های تاشو دریافت کرده است. در ماه نوامبر، این شرکت حق ثبتی برای لولای ساخته شده از مواد کامپوزیت دریافت کرد که آن را سبک‌تر کرده و وزن و حجم آن را کمتر می‌کرد.

دلایل تاخیر و انتظار اپل در عرضه آیفون تاشو

مینگ چی کو می‌گوید که اپل 15 تا 20 میلیون دستگاه تاشو در سال 2023 عرضه می‌کند

همانطور که اپل در کی از پتنت‌های ثبت شده گفته است، اگر مراقب نباشید، ساختارهای لولا ممکن است حجیم، ضعیف و مستعد لغزش باشند. این موضوع می‌تواند ساخت رایانه، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌هایی که در ساختارهای آن از لولا استفاده شده است را دشوار کند. در سال گذشته، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر TF International، پیش بینی کرد که اپل در سال 2023 بین 15 تا 20 میلیون آیفون تاشو روانه بازار خواهد کرد.

پتنت فناوری لولا اپل می‌تواند راهکار جدید این شرکت برای آیفون تاشو را نشان دهد

آیفون تاشو ۸ اینچی اپل تا پایان سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

کو می‌گوید که اپل تصمیم گرفته تا به جای طراحی تاشو استفاده شده در گلکسی زد فلیپ، از یک طراحی برای گوشی تاشو خود استفاده کند که شبیه به سری گلکسی زد فولد است است. وی همچنین می‌گوید که صفحه نمایش داخلی آن 8 اینچ و در اندازه تبلت‌های خواهد بود. به گفته phonearena، کو همچنین اظهار داشت که اگرچه سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار تاشو را در اختیار دارد، اما زمانی که گرد و غبار آن فروکش کند، اپل به لطف اکوسیستم محصولات خود به پیشتاز محصولات تاشو در بازار رقابتی تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل به زودی از گوشی تاشو خود رونمایی خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

فعلا منتظر باشیم ببینیم آیفون دست از ناچ خشکلش میکشه تا گوشی تاشو خیلی راه مونده

mehpsa

دلیل تاخیر اپل در گوشی تاشو همون دلیلی هست که آیفون بعد از ۳ سال از رونمایی اینترنت نسل پنج به این فناوری مجهز شد ، مثل دوربین پیروسکوپی که هنوز نداره،‌یا تاخیر در ارایه سنسور عمق سنج، یا عدم ارایه گوشی با باطری و شارژر قوی یا تاخیر در ارایه نمایشگر با نیت و رفرش و تراکم پیکسل بالا یا عدم ارایه گوشی با نمایشگر بدون سوراخ،
الان پایین رده های اندرویدی به خیلی از این ویژگی ها مجهز هستند و دلیل تاخیر آیفون ، نداشتن تکنولوژی و زیرساخت مناسب برای ارایه این قبیل قابلیت هاست و همون‌طور دیدید تمام زیرساخت ها و مهندسین اپل مشغول پروژه جابجایی دوربین های آیفون ۱۲ و حذف سنسور انگشت و پیدا کردن نام جدیدی برای سنسور عمق و نمایشگر های سامسونگ و دوربین های سونی در آیفون ۱۳‌ بودند و در نهایت موفق شدن بدون افزایش چشمگیر قیمت نهایی،شارژ و سنسور انگشت رو حذف کنن و جای دوربین ها رو جابجا کنند و نام های جدیدی ارایه کنند.
در کل اپل یه پایین رده اندرویده با قیمت پرچمدار اندرویدی با امکانات و آزادی سیستم عامل در حد اندروید ۲ و جاوا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان