حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس دهندگان اینترنت اوکراین متحمل حملات سایبری گسترده‌ای شده‌اند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

جنگ روسیه و اوکراین، فارغ از میدان نبرد، در سایر بخش‌ها نیز تاکنون خسارت سنگینی به بار آورده است. این حملات به شکلی عجیب دنیای تکنولوژی را نیز با خود درگیر کرده است و اخیرا نیز سرویس دهندگان اینترنت اوکراین متحمل حملات سایبری گسترده‌ای شده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

سرویس دهندگان اینترنت اوکراین خسارت زیادی دیده‌اند

اوکراین در اوایل این هفته متحمل یک حمله سایبری بزرگ شد که اتصال اینترنت در این کشور را تقریبا به یک دهم میزان قبل از جنگ کاهش داد. بر اساس توئیتی که توسط سرویس دولتی ارتباطات و حفاظت اطلاعات ویژه اوکراین (SSSCIP) منتشر شده است، این حمله علیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) Ukrtelecom صورت گرفته است و احتمال زیاد کار روسیه بوده است که یک حمله عظیم توصیف شده است.

اوکراین عرضه گاز نئون که برای تولید تراشه ضروری است را متوقف می‌کند

همان توییت در ادامه گفته بود که حمله خنثی شده است و ISP ها، ارائه خدمات خود را به شهروندان اوکراین از سر می‌گیرند. ماهیت دقیق این حمله همچنان نامشخص است. با این حال، به این سادگی نیست. از سرگیری خدمات باید به تدریج انجام شود، زیرا این حمله زیرساخت اصلی فناوری اطلاعات کشور را هدف قرار داده است.

SSSCIP به منظور حفظ زیرساخت شبکه خود و برای ادامه ارائه خدمات به نیروهای مسلح اوکراین و سایر تشکیلات نظامی و همچنین به مشتریان، به طور موقت ارائه خدمات خود را به اکثر کاربران خصوصی و مشتریان تجاری محدود کرده است.

سرویس دهندگان اینترنت اوکراین

دیروز، یوری شیهول، رئیس SSSCIP، این حمله را اولین جنگ سایبری در تاریخ بشر توصیف کرد. در همین حال، در دسامبر سال گذشته، آندری کروتسکیخ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای همکاری‌های بین المللی در امنیت سایبری و مدیر بخش امنیت بین المللی وزارت امور خارجه، گفت که فعالیت‌های نظامی تمام عیار در فضای سایبری در حال انجام است.

وی طی یک سخنرانی در نهمین کنگره سراسری دانشمندان علوم سیاسی که در دانشگاه MGIMO برگزار شد، گفت که جنگ در فضای مجازی در جریان است و به شدت در حال گسترش است. مهم نیست که چقدر بخواهیم بگوییم که همه این جنگ‌ها پنهان است و موضوع بر سر این جنگ یا آن جنگ نیست، در واقع، فعالیت‌های نظامی در فضای سایبری در جریان است.

حذف حرف Z از نام گوشی های تاشو سامسونگ در اروپا به دلیل حمله روسیه به اوکراین

به گفته GizChina، دیپلمات‌های اوکراینی با دانستن اینکه زیرساخت‌های اینترنتی توسط روس‌ها هدف قرار خواهند گرفت، از ایلان ماسک درخواست پشتیبانی استارلینک را داشتند و مدیر عامل این شرکت نیز با آن موافقت کرد و ماهواره‌های متعددی در سراسر این کشور توزیع شد تا به آنلاین ماندن اوکراین کمک کند.

همچنین ایلان ماسک همچنین گفت که این شرکت در حال کار بر روی دیش‌های ماهواره‌ای متحرک است که هدف قرار دادن دستگاه‌های خاص را برای مهاجمان روسی دشوارتر می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان