حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف حرف Z از نام گوشی های تاشو سامسونگ در اروپا به دلیل حمله روسیه به اوکراین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ برای نام گذاری خانواده گوشی های تاشوی خود از حرف Z استفاده کرد. این خانواده خود دارای ۲ دسته Fold و Flip است. به تازگی کاربران درباره حذف حرف Z از نام گوشی های تاشو سامسونگ در اروپا صحبت می کنند. این به دلیل حرف Z نوشته شده روی تانک های روسی مهاجم به اوکراین است.

حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ

ظاهرا سامسونگ حرف Z را در نام تجاری گوشی های تاشوی خانواده گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 سال 2022 حذف می کند. این خبر حداقل در برخی از کشورهای حوزه بالتیک که شامل کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی می شود صحیح است چرا که وب‌سایت‌های فروشگاه محلی سامسونگ شروع به فهرست‌بندی تلفن‌های تاشو با نام های Galaxy Fold 3 و Flip 3 کرده‌اند.

دلیل چیست؟

حرف “Z” پس از انتشار فیلم تانک‌های روسیِ دارای این حرف در چند روز اول تهاجم به اوکراین چهره بدی پیدا کرد و از آن زمان به عنوان نمادی از طرفداران روسیه تبدیل شد. این موضوع تا جایی پیش رفت که در کشورهایی مانند آلمان برای نمایش سیاسی غیرقانونی شد.

کشورهای بالتیک که کوچکترین اعضای ناتو هستند، مستقیماً با روسیه هم مرز هستند و به طور قابل درک در مورد جنگی که همسایه بزرگ آنها در اوکراین به راه انداخته است نگران هستند.

بنابراین، مشتریان لیتوانی، لتونی و استونی ممکن است به طور ناخودآگاه نسبت به، مثلاً، حروف Z بزرگ روی جعبه Fold 3 حساس باشند. به همین دلیل سامسونگ ممکن است تصمیم گرفته باشد فعلاً به سادگی از این بخش از نام تجاری گوشی‌های تاشو صرف نظر کند.

نظر شما درباره این تصمیم سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)