حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فعالیت شیائومی و لنوو در روسیه همانند قبل خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، شیائومی، لنوو

بحران اوکراین سبب تحریم گسترده روسیه شد و بر همین اساس، کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی برخی از کشورهای آسیایی با اطاعت از آمریکا، به تحریم روسیه پیوستند. طی چند وقت اخیر هر روز خبر توقف فعالیت شرکت‌هایی را می‌شنویم. اما گویا فعالیت شیائومی و لنوو در روسیه همانند قبل خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

فعالیت شیائومی و لنوو در روسیه احتمالا تغییری نخواهد کرد…!

از زمان آغاز بحران بین روسیه و اوکراین، گزارش‌های متعددی در مورد آنچه که در این کشورها می‌گذرد، منتشر شده است. در حالی که رسانه‌های روسی تمام داستان‌های مثبت را درباره روسیه منتشر می‌کنند، رسانه‌های اروپایی، انگلیسی و آمریکایی نیز همه اخبار منفی را درباره روسیه پخش می‌کنند. شاید تنها رسانه‌های آسیایی و آفریقایی نسبت به این بحران رویکرد و موضعی بی طرفانه‌تر دارند.

اما اوضاع محدود به همین موارد نیست و جزئات پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است. آخرین گزارش در مورد درگیری روسیه و اوکراین به دو تولید کننده چینی یعنی شیائومی و لنوو اختصاص دارد.چند روز پیش، رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که به دلیل تحریم‌ها و فشار تامین کنندگان آمریکایی، برخی از شرکت‌های چینی عرضه محصولات خود را به روسیه متوقف می‌کنند. در این گزارش ادعا شده است که از میان این شرکت‌ها می‌توان به شیائومی، لنوو و سایرین اشاره کرد.

گویا گزارش وال استریت ژورنال حقیقتی ندارد. زیرا رسانه روسی کومرسانت در گزارشی متقابل، مدعی شده است که این گزارش درست نیست. کامرسانت در رد ادعاهای وال استریت ژورنال به نقل از کارشناس فناوری اطلاعات، سرگئی ویلیانوف اشاره کرد که عرضه دستگاه‌های لنوو و شیائومی در ماه مارس به دلیل مشکلات پشتیبانی متوقف شده است.

فعالیت شیائومی و لنوو در روسیه

با این حال، همه مسائل مربوط به تدارکات و پرداخت‌ها اکنون پایان یافته است. وی همچنین گفت که این داستان کاملا نادرست است. وال استریت ژورنال به آمریکایی‌ها اطلاعاتی را می‌دهد که دوست دارد آن‌ها بشنوند و حقیقت کاملا متفاوت است. سرگئی ویلیانوف گفت که سفارش محصولات در فوریه امسال، از لنوو و شیائومی در اواسط آوریل وارد روسیه شد.

این محموله‌ها با اینکه تاخیر داشت اما در نهایت به خاک این کشور رسید. الان دو مشکل وجود دارد. یکی بحث تدارکات و پشتیبانی است؛ زیرا محدودیت های زیادی دارد و دیگری بحث پرداخت است. البته این به این دلیل است که اکنون پرداخت به یورو بسیار دشوار است. تا جایی که می‌توانم گفت، مشکل پرداخت هزینه‌ها درر روسیه، در اواسط فروردین ماه حل شد. در ماه بعدی، توزیع کنندگان در انتظار تحویل محصولاتی بودند که با استفاده از فناوری جدید تولید شده بود. مقامات شیائومی در روسیه نیز هیچ گونه تعطیلی یا پایان عرضه را اعلام نکرده‌اند.

به گفته GizChina، در دسامبر سال گذشته، از هر پنج گوشی هوشمند فروخته شده در روسیه، یکی از برند شیائومی بوده است. این گزارش‌های متناقض از ابتدای بحران عادی بوده است. اکثر گزارش‌های منتشر شده از سمت کشورهای اروپایی، انگلیس و آمریکا در مورد اوکراین بسیار مثبت نگرانه است. به طور مشابه، گزارش‌های خارج از کشور روسیه، اوکراین را بدون مشکل نشان می‌دهد.

متاسفانه شرکت‌های فناوری که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم در میان این همه گزارش‌های متناقض هستند. در مورد گزارش‌های لنوو و شیائومی، هیچ گزارش رسمی از این شرکت‌ها وجود ندارد. بهتر است از این شرکت‌ها پاسخ رسمی دریافت کنید زیرا آن‌ها قابل اعتمادترین مرجع هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان