حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا Vivo X Fold می‌تواند تهدیدی برای گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ باشد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ویوو

امسال قرار است شرکت چینی ویوو با معرفی و عرضه Vivo X Fold به جمع تولیدکنندگان دستگاه‌های تاشو بپیوندد. همانطور که می‌دانید بازار گوشی‌های تاشو یک بازار نوپا و در حال رشد است. به همین دلیل ظرفیت و پتانسیل بالایی در این بخش برای سودآوری وجود دارد. با اینکه سامسونگ پیشگام این بازار است و حضور فوق‌العاده کم نظیری داشته است، اما برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که Vivo X Fold می‌تواند تهدیدی برای گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Vivo X Fold یک تهدید جدی برای گوشی‌های تاشو سامسونگ خواهد بود

اگر چه گوشی‌های تاشو تنها ۰.۵ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دادند، اما رشد این بخش بازار کاملا چشمگیر بوده و فروش آن با افزایش ۲۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۷.۱ میلیون دستگاه رسیده است. اکنون شرکت چینی Vivo می‌خواهد وارد این بازار شود و احتمالا اولین گوشی تاشو خود را که X Fold نام دارد را نیز اواخر این ماه عرضه خواهد کرد.

بر اساس گزارش DSCC، درآمد گوشی‌های هوشمند تاشو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با ۳۴۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۵.۸ میلیارد دلار رسیده است که سامسونگ ۹۲ درصد از آن را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با نسل اول دستگاه‌های تاشوها، گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ پیشرفت‌های بزرگی محسوب می‌شوند.

طرح شماتیک Vivo X Fold طراحی احتمالی گوشی تاشو آینده ویوو را نشان می‌دهد

مشخصات ‌Vivo X Fold فاش شد: دوربین های قدرتمند و نمایشگر دوگانه 120 هرتز

اما هنوز جای زیادی برای بهبود عملکرد آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، صفحه نمایش اصلی زد فولد ۳ همچنان دارای چین و چروک است و همچنین در هنگام تا شدن، یک شکاف در لولای آن وجود دارد. اخیرا افشاگر معروف و پرسابقه حوزه تکنولوژی یعنی Ice Universe گفته است که Vivo X Fold می‌تواند یک رقیب واقعی برای گلکسی زد فولد ۳ باشد.

به گفته وی، این گوشی دوربین‌های بهتری خواهد داشت که با توجه به اینکه بهترین گوشی‌های تاشو نیز مشخصات دوربین قابل توجهی ندارند، رقابت با این دستگاه بسیار مشکل خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی از نسبت صفحه نمایش و پوشش بهتری برخوردار باشد که باز هم یک امتیاز مثبت برای این دستگاه خواهد بود. زیرا همه کاربران از صفحه‌ نمایش بلند و باریک زد فولد ۳ لذت نمی‌برند. گوشی X Fold همچنین احتمالا دارای اثر حسگر انگشت سریع‌تر و قابل اعتمادتری خواهد بود.

Vivo X Fold

علاوه بر این، این گوشی می‌تواند دارای یک لولا با طراحی جدید و بهتر باشد که ممکن است به کاهش ضخامت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک کند. از طرف دیگر شاید این لولای جدید به اندازه لولای دستگاه‌های تاشو سامسونگ دوام نداشته باشد. بنابراین شاید در این بخش X Fold نتواند محبوب‌تر از گوشی‌های تاشو سامسونگ باشد و این امر به دلایلی که گفته شد، کمی دور از انتظار است.

اولا، بعید است که این گوشی دارای دوربین زیر پنل صفحه نمایش باشد. مسلما کیفیت دوربین زیر نمایشگر Z Fold 3 آنقدرها هم چشمگیر نیست، اما همچنان یک ویژگی پیشرفته است و همچنین یک صفحه نمایش صاف و بدون پانچ هول را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته به شرطی که خیلی دقیق به آن نگاه نکنید. ثانیا، نمایشگر X Fold ممکن است به خوبی پنل OLED Eco 2 استفاده شده در زد فولد ۳ نباشد.

رونمایی از گوشی تاشو ویوو X Fold ممکن است 8 فروردین ماه 1401 باشد

به غیر از آن، بحث حجم تولید، قیمت و در دسترس بودن نیز وجود دارد. سامسونگ اکنون تولید خود را افزایش داده است و چنین موضوعی به این شرکت کره‌ای اجازه می‌دهد تا قیمت گوشی‌های تاشو خود را کاهش دهد. از سوی دیگر، Vivo X Fold احتمالا در تعداد محدود تولید خواهد شد و ممکن است قیمت بسیار بالایی هم داشته باشد.

اگر گزارش‌های قبلی درست و قابل اعتماد باشند، X Fold یک گوشی مشابه گلکسی زد فولد ۳، اما با صفحه نمایش داخلی ۸.۰۳ اینچی و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. صفحه نمایش پوششی دستگاه نیز ۶.۵ اینچی خواهد بود. این دستگاه احتمالا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام استفاده می‌کند و باتری آن ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

به گزارش وب سایت خبری PhoneArena، مدت‌هاست که شرکت ویوو شروع به طراحی و توسعه این دستگاه کرده است و ممکن است در ۲۸ مارس به طور رسمی از آن رونمایی کند. نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به مشخصات و قابلیت‌های ذکر شده برای این دستگاه، آیا فکر می‌کنید ارزش خرید آن نسبت به محصولات تاشو سامسونگ بیشتر خواهد بود؟ به نظر شما چنین دستگاهی بیش از هرچیز به چه قابلیتی نیازمند است؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، تیتر خبر نوشته شده این گوشی ویوو میتونه رقیب z fold باشه، ولی تو خود خبر با این گفته ها فکر نکنم بتونه، اول از همه لولای گوشی گفته شده باz fold فرق میکنه ولی دوامش شاید بهتر نباشه که خب همینش خیلی مهمه،اصل کار رو داره همین لولا انجام میده، دوم قمیتشه، شاید مشخصات بهتری داشته باشه ولی اگه بخواد قیمت گزاری غیرمعقولی بزاره رو این گوشی، هیچی نمیتونه فروش خوبی داشته باشه یا رقیب z fold بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان