حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو ویوو X Fold با اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین قدرتمند رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، ویوو

کمپانی ویوو به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل در چین، امروز از اولین گوشی تاشو خود با نام X Fold رونمایی کرد که علاوه‌بر طراحی قابل‌قبول و آشنا، از مشخصات داخلی قدرتمند ازجمله تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و ترکیب دوربین پرچمدار به‌همراه سنسور اصلی جدید و لنز پریسکوپی بهره می‌برد.

گوشی تاشو ویوو X Fold

در اینجا هیچ غافلگیر هیجان‌انگیزی وجود ندارد، چراکه از مدت‌ها پیش شاهد افشای اطلاعات متعدد پیرامون مشخصات و طراحی این دستگاه بوده‌ایم. Vivo X Fold از یک صفحه‌نمایش خارجی AMOLED با نسبت‌تصویر 21:9 و ابعاد 6.53 اینچی به‌همراه یک صفحه‌نمایش داخلی AMOLED E5 با ابعاد 8.03 اینچی با وضوح 1800×2200 پیکسل بهره می‌برد. هر دوی این نمایشگرها همچنین از رفرش‌ریت 120 هرتز به‌همراه فناوری LTPO3 با حداقل نرخ نوسازی 1 هرتز پشتیبانی کرده و درحالت +HDR10 محتوا را نمایش می‌دهند.

صفحه‌نمایش تاشو از SCHOTT UTG (شیشه فوق‌ نازک) استفاده می‌کند که رقیب نمونه‌ی استفاده‌شده در گوشی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ است. علاوه‌بر این، این شرکت ادعا می‌کند که این صفحه‌نمایش موفق شده تا در آزمایشات تا 300 هزار بار تا شود که معادل تا و باز کردن دستگاه 80 بار در روز به‌مدت 10 سال است. این نمایشگر همچنین موفق به کسب امتیاز +A در تست‌های Display Mate شده است. برای اولین بار در یک گوشی تاشو، دراینجا شاهد استفاده از دو اسکنر اثرانگشت در داخل هر دو نمایشگر داخلی و خارجی vivo X Fold هستیم که نکته قابل‌تأمل، نوع اولتراسونیک هردوی این حسگرها می‌باشد.

بااین‌حال، برخلاف گلکسی زد فولد 3 سامسونگ، گوشی تاشو ویوو X Fold از سوراخ نمایشگر در پنل داخلی خود بهره برده که با توجه به محل قرارگیری آن، شباهت فراوانی با گلکسی زد فولد 2 دارد.

لولای این گوشی، یک نمونه مشابه با بال شناور درجه‌یک در هواپیما است. این مورد به X Fold اجازه می‌دهد تا به‌صورت کاملا صاف بسته شده و در زوایای بین 60 تا 120 درجه نیز باز بماند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش داخلی دارای طراحی بدون چین‌وچروک است.

قدرت vivo X Fold توسط تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 به‌همراه 12 گیگابایت حافظه رم تأمین می‌شود. این گوشی تاشو همچنین از یک باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی بهره برده که از شارژ سریع 66 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم پیشتیبانی می‌کند که درحالت اول، می‌توان این دستگاه را در طی مدت‌زمان 37 دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد. ویوو همچنین شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات را نیز برای گوشی جدید خود درنظر گرفته است.

دوربین ویوو ایکس فولد به‌ویژه در مقایسه با گوشی‌های تاشو گلکسی زد سامسونگ، یک برتری محسوس به‌شمار می‌رود. ترکیب دوربین این دستگاه شامل یک سنسور اصلی جدید 50 مگاپیکسلی با سایز 1/1.56 اینچی از نوع IMX866 سونی با دیافراگم f/1.8 و به‌همراه پشتیبانی از OIS، یک سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم 2 برابر اپیتکال (47 میلی‌متری)، یک لنز پریسکوپی با سنسور 8 مگاپیکسلی و توانایی زوم 5 برابر اپتیکال (با زوم دیجیتال 60 برابر) و یک درنهایت یک سنسور 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌دید 114 درجه و دیافراگم f/2.2 می‌باشد. علامت تجاری Zeiss در ماژول دوربین نشان می‌دهد که گوشی تاشو ویوو از حالت‌های اختصاصی این برند ازجمله Texture Portrait ،Motion Capture 3.0 ،Zeiss Super Night Scene ،Zeiss Nature Color و غیره پشتیبانی می‌کند. دو دوربین سلفی در X Fold وجود دارد که هر دو در سوراخ نمایشگر پنل‌های داخلی و خارجی تعبیه شده‌اند.

در رابط‌کاربری اختصاصی OriginOS که ویوو برای اولین گوشی تاشوی خود درنظر گرفته است، می‌توانید دو برنامه را درکنار هم بر روی نمایشگر داشته باشد. درعین‌حال، می‌توانید پنجره‌های شناور را نیز برای تجربه مولتی‌تسکینگ کامل‌تر اجرا کنید. همچنین یک حالت افقی وجود دارد که صفحه را به شکل L تقسیم می‌کند که این مورد درهنگام ثبت تصاویر با دوربین به‌کار می‌آید. همچنین می‌توانید از این حالت برای گرفتن عکس‌هایی با نوردهی طولانی توسط vivo X Fold بر روی سطوح صاف استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به دکمه اختصاصی فیزیکی هشدار/بی‌صدا کردن گوشی و پشتیبانی از بلندگوهای استریو اشاره کرد. متأسفانه برخلاف گلکسی زد فولد 3، دراینجا شاهد استفاده از گواهینامه IPX8 برای مقاومت دستگاه دربرابر نفوذ مایعات نیستیم.

گوشی تاشو ویوو X Fold

گوشی تاشو ویوو X Fold

Vivo X Fold درابتدا به‌صورت انحصاری در چین عرضه خواهد شد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری موجود بوده و قیمت آن نیز از 11999 یوان (1735 یورو) شروع می‌شود. همچنین یک مدل با مشخصات بالاتر 12999 یوان (1880 یورو) قیمت‌گذاری شده است که نشان می‌دهد اولین تجربه‌ی ویوو در حوزه گوشی‌های تاشو، به‌هیچ‌وجه یک گزینه‌ی با قیمت مناسب نخواهد بود.

نظر شما پیرامون ویوو X Fold، به‌عنوان اولین گوشی تاشوی این شرکت چینی و مشخصات و طراحی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، مشخصات این گوشی یکی به یکی بهترو عالیتر هستش ولی قیمت به نظرم خیلیه، زیر1700یورو نداره، حالا بازم دوستان دیگه که قیمتهای گوشیهای تاشو یرندهای دیگه رو میدونن بهتر مقدونن ولی فکر کنم این قیمت واقعا زیاده، موفق باشید

MohammadFarhaadi

امیدوارم زودتر اقتصادی بشن این گوشیا.هر چند در کلاس گوشی دیگه نباید باشن و این محصولات در کلاس محصولات قویتر مثل دسکتاپ باید قدرتمند باشن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی