حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

نوشته

2 سال قبل | 18 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

شاید برندهای زیادی به تولید گوشی تاشو نپرداخته باشند اما این سومین نسل گوشی های تاشو سامسونگ از که به صورت عمومی و تجاری تولید شده و به فروش می رسد. Galaxy Z Fold 3 5G سامسونگ با امروز گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شده است. گوشی تاشو 5G و ضدآب این برند کره ای که با مجهز شدن به S Pen Pro می خواهد جای خالی سری نوت حس نشود. سری که معمولا در این زمان از سال انتظارش را داشتیم.

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 مشخص شد: ۹۹۹ و ۱۷۹۹ دلار

گلکسی Z Fold 3

گلکسی Z Fold 3

شخصا دوست داشتم که امسال تفاوتی در ابعاد نمایشگرهای این دستگاه ببینم اما به نظر می رسد که همین ترکیب فعلی شاید بهینه ترین خروجی ممکن است. نمایشگر بیرونی گلکسی Z Fold 3 سامسونگ در همان اندازه ۶.۲ اینچی نسل قبلی است اما امسال به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. همچنین این پنل با برند Dynamic AMOLED 2X Display معرفی می شود که به رفرش ریت تطبیق پذیر ۱۲۰ هرتز آن اشاره دارد. این نمایشگر خیلی کم در نسبت تصویر تغییر داشته و حالا کمی کمتر کشیده به نظر می رسد. نسبت تصویر این نمایشگر امسال ۲۴.۵ به ۹ است در حالی که نسل قبل ۲۵:۹ بود.

نمایشگر بیرونی Galaxy Z Fold 3

نمایشگر بیرونی Galaxy Z Fold 3

نمایشگر اصلی که امسال یک دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی مخفی هم دارد، از نظر مشخصات، ابعاد و ویژگی ها با سال قبل تفاوتی ندارد. یک پنل ۷.۶ اینچی منعطف که با برند infinity Flex Display شناخته می شود و Dynamic AMOLED 2X Display هم هست. به این ترتیب رفرش ریت تطبیق پذیر ۱۲۰ هرتز به مانند سال قبل اینجا هم هست. چگالی تصویر اکثر مناطق نمایشگر برابر ۳۷۴ پیکسل در هر اینچ مربع است که در مقایسه با چگالی تصویر نمایشگر جلد دستگاه (برابر ۳۸۷ پیکسل در هر اینچ مربع) کمی کمتر است.

نمایشگر گلکسی زد فولد ۳

ابعاد Samsung Galaxy Z Fold 3 5G نسبت به نسل قبلی خود تفاوت هایی دارد. ضخامت در بخش لولا کمتر شده اما وقتی بسته است، در سمت باریکتر، نسبت به سال قبل کمی ضخیم تر شده است. در حالت باز هم ضخامت دستگاه نسبت به نسل قبل کمتر است. ضخامت گلکسی زد فولد ۳ در حالت باز ۶.۴ میلی متر و در حالت بسته بین ۱۴ تا ۱۴.۴ میلی متر اندازه گیری شده است.

شرکت Samsung تلاش کرده تا وزن این گوشی تاشو را هم کم کند. نتیجه این تلاش کاهش وزن نسل جدید از ۲۸۲ به ۲۷۱ گرم است. البته باید یادآور شوم که باتری این دستگاه ۱۰۰ میلی آمپر از نسل قبل کمتر است و به ۴۴۰۰ میلی آمپر می رسد. درون این گوشی تاشو 5G سامسونگ شاهد استفاده از ۲ سلول باتری در دو بخش دستگاه هستیم.

مقاومت در برابر آب گلکسی Z Fold 3

مقاومت در برابر آب گلکسی Z Fold 3

در بخش ساخت شاهد پیشرفت های دیگر از جمله گواهی مقاومت در برابر آب IPX8 هستیم. این گواهی در قسمت عدد اول خود یک X به جای عدد دارد. این یعنی رتبه مقاومت در برابر گردوغبار آن مشخص نیست.

سامسونگ عنوان می کند که قوی ترین فریم آلومینیومی خود را روی این گوشی قرار داده و به آن Armor Aluminum می گوید. همچنین شیشه گوریلا گلس ویکتوس در بخش های غیرمنعطف دستگاه به کار رفته است.

Galaxy Z Fold 3 5G

Galaxy Z Fold 3 5G

گلکسی زد فولد ۳ تنوع رنگ بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و حالا در رنگ نقره ای نیز دیده می شود. رنگ خاص این دستگاه به جای برنز حالا رنگ سبز است که در کنار رنگ نقره ای به رنگ مشکی ملحق می شود.

دوربین گلکسی Z Fold 3 5G سامسونگ

گوشی های تاشو سامسونگ هیچ وقت متمرکز بر دوربین نبوده اند و گلکسی زد فولد ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. با این حال با دوربین سلفی مخفی زیرنمایشگر اصلی این دستگاه می تواند نامش را در تاریخ محصولات سامسونگ به عنوان اولین موبایل با دوربین سلفی زیر نمایشگر جاودان کند.

بیاید با هم دوربین سلفی زیر نمایشگر آغاز کنیم. جایی که سنسور ۴ مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ ۲ میکرومتری پشت یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 نشسته است. زاویه دید این دوربین سلفی ۸۰ درجه است. نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ در بخش دوربین سلفی کمی شفاف تر است و سامسونگ در اعمال دوربین زیرنمایشگر خواسته تا کیفیت دوربین را اولویت قرار دهد.

دوربین سلفی زیرنمایشگر گلکسی زد فولد ۳

دوربین سلفی زیرنمایشگر گلکسی زد فولد ۳

با توجه به پیکسل های بزرگ و گشودگی دیافراگم مناسب هم به نظر می رسد این دوربین بتواند در جذب نور کافی از پشت پنل نمایشگر موفق باشد. نمایشگری که در بخش دوربین کمی تراکم پیکسل کمتری دارد.

در مقایسه دوربین سلفی روی جلد دستگاه را داریم که با رزلوشن ۱۰ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتر پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. زاویه دید این دوربین هم مثل دوربین سلفی نمایشگر اصلی برابر ۸۰ درجه است.

دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۳

دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۳

دوربین اصلی Galaxy Z Fold 3 5G با یک مجموعه سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی همراه است. این مجموعه خیلی فناوری های پیچیده ای ندارند ولی به آن معنی هم نیست که خوب نباشند. البته شایان ذکر است که این دوربین ها زیر شیشه مقاوم گوریلا گلس DX محافظت می شوند.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکس Dual Pixel می تواند خیلی سریع روی سوژه فوکس کند. به لطف لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و اندازه پیکسل های ۱.۸ میکرومتری می توان عکاسی و فیلم برداری خوبی با آن داشت. زاویه دید این دوربین ۸۳ درجه است.

دوربین زاویه دید عریض با رزلوشن مشابه دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. اندازه پیکسل های حسگر تصویر این دوربین برای ۱.۱۲ میکرومتر است. زاویه دید ۱۲۳ درجه ای آن به شما کمک می کند که کادر بزرگتری ببندید.

دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با لرشگیر تصویر همراه است. البته با توجه به اندازه پیکسل های ۱ میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/2.4 انتظار عملکرد درخشانی در نور کم نخواهیم داشت و در این شرایط احتمالا به دوربین اصلی تغییر پیدا خواهد کرد. این دوربین فوکس دنیال کننده، ضبط ویدیو +HDR10 و زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر را دارد.

سخت افزار گلکسی زد فلیپ ۳ ۵ جی

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به عنوان قلب تپنده Galaxy Z Fold 3 5G انتخاب شده است. این دستگاه با اگزینوس ۲۱۰۰ هم باید ارایه شود. هر دو تراشه با فناوری ۵ نانومتری همراه هستند. همچنین اتصال 5G و 4G برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

سامسونگ تشخیص داده است که این گوشی تاشو باید حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. از نظر حافظه داخلی هم شما گزینه پایه ۲۵۶ گیگابایتی را دارید در حالی که انتخاب ۵۱۲ گیگابایتی هم موجود است.  سیستم عامل اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI برای تجربه کاربری بهتر روی گوشی تاشو همراه هستند.

حسگر اثرانگشت گلکسی زد فولد ۳ روی لبه دستگاه قرار گرفته است.

پشتیبانی از قلم S Pen در Galaxy Z Fold 3 5G سامسونگ

پشتیبانی از قلم در گلکسی زد Fold 3

پشتیبانی از قلم در گلکسی زد Fold 3

سامسونگ ۲ قلم را برای گلکسی زد فولد ۳ ۵ جی توسعه داده است. این قلم های با نام S Pen Fold Edition و S Pen Pro شناخته می شوند. در حقیقت این گوشی تاشو از S Pen های عادی سری نوت پشتیبانی نمی کند.

تفاوت این قلم ها به حدی است که می توان یک مطلب کاملا مجزا درباره آن ها نوشت اما فعلا همین جا درباره آن ها صحبت می کنیم.

قلم های سازگار با Galaxy Z Fold 3

قلم های سازگار با Galaxy Z Fold 3

🟦 قلم S Pen Fold Edition

  1. ۱- نداشتن بلوتوث
  2. ۲- فقط قابل استفاده روی گلکسی زد فولد ۳
  3. ۳- پشتیبانی فقط از Air Command
  4. ۴- بدون نیاز به شارژ
  5. ۵- وزن ۶.۷ گرم
  6. ۶- طول ۱۳۲.۱ میلی متر – قطر ۷.۷ میلی متر

🟦 قلم S Pen Pro

  1. ۱- پشتیبانی بلوتوث
  2. ۲- سازگار با تمام دستگاه های ارایه شده با S Pen
  3. ۳- پشتیبانی از Air Command به همراه Air Action
  4. ۴- قابلیت سوییچ بین چند دستگاه
  5. ۵- نیازمند به شارژ از طریق USB
  6. ۶- وزن ۱۳.۸ گرم
  7. ۷- طول ۱۷۳.۶۴ میلی متر – قطر ۹.۵ میلی متر

نظر شما درباره گلکسی Z Fold 3 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

به نظرم لازم نیست با میتx2 مقایسه بشه دیگه… نتایج مشخصه😑🤦‍♂️… باز خداروشکر میکس بهانه قیمت پایینتر رو برای توجیه یا توجیح خودش داشت… 😅

اگه منظورت فولده اینو بگم که می میکس فولد فقط تو چین عرضه شده به خاطر همین قیمتش پایینه مطمئن باش اگه جهانی معرفی میشد همون قیمت الان Z Fold 3 رو داشت.

و میت X2 هم ۲۰۰۰ دلاره!
ولی انصافاً مشخصات دوربینش از این زد فولد و میکس فولد خیلی خیلی بهتره.

نه گلم Mate x2 موقع معرفی 17999 یوان برابر با تقریباً 2800 دلار بود… اونم تو خود چین که اونم تو گلوبال لنگه میکس گرونتر میشه و 800-1000 دلار اختلاف قیمت واقعی با زد فولد 3 داره…

تازه من با زد فولد 3 با فرض 2000 دلاری بودن حساب کردم… قیمتشو ندیده بودم… الان دیدم زده 1800 دلار که واقعاً عالیه… و اختلاف قیمت زد فولد 3 و میت ایکس 2 حتی با قیمت همون چینم دست کم 1000 دلاره! یعنی زد فولد 3 و میکس 4 رو با هم میتونی داشته باشی با یه هندزفری و پاوربانک و شارژر سیمی و بیسم خوب… شایدم بخوای زد فولد و زد فلیپ رو با هم بخری! بله باهم تازه میشه قیمت میت ایکس 2!

براساس آمار گوشی هایی که دیدیم معمولاً 10-20 درصد تو گلوبال گرونتره دیگه… با این حساب باز حوالی 300-500 دلار ارزونتر در میاد…

m.b

البته بخاطر قیمت گذاری عالی سامسونگ میکس هم دیگه اختلاف قیمت چندانی باهاش نداره و خرید زد فولد 3 به صرفه‌تر و عاقلانه‌تر هستش…

پیشرفت بهتر نسبت به نسل دوم…
دوربین زیر پنل ( که موندم چرا ۴ مگاپیکسله؟ )
صفحه نمایش بهتر از نسل قبل.
ضد آب بودن.
پشتیبانی از قلم.
ولی جای سری نوت سامسونگ امسال خیلی حس میشه.💔😑
سامسونگ با این کارش داره دودستی رتبه اول فروش رو تقدیم به شیا میکنه.

یکیم من مونوم تو بقیه سایت ها نوشتن با اسنپ ۸۸۸ عرضه میشه ولی تو اینجا پای اگزینوس ۲۱۰۰ روهم وسط کشیدید.😑

حالا من یه چیزی بگم؟ سنسور سلفی زیر صفحه سامسونگ از سنسور سلفی میکس بزرگتره… 🙂
و میکس هم شاید با ادغام 5 مگاپیکسلی عکس میگیره… 🙂
_______________
شیائومی اکثرا بخاطر میانرده هاش از سامسونگ زد جلو… نبود سری نوت آره به اعتبار سامسونگ لطمه میزنه اما فکر نکنم تو فروش شیائومی تاثیر چندانی داشته باشه…

m.b

نه گلم Mate x2 موقع معرفی 17999 یوان برابر با تقریباً 2800 دلار بود… اونم تو خود چین که اونم تو گلوبال لنگه میکس گرونتر میشه و 800-1000 دلار اختلاف قیمت واقعی با زد فولد 3 داره…

AŁɪ

تا تاشو ها طراحیشون قشنگ بشه ما هم قشنگ تو ببریم😐📌😂

AŁɪ

قبر*

Mahdi

خوشم اومد

Mr.A

پیشرفت خیلی خوبی نسبت به نسل قبل داشته.
جای نوت خالی

✓یکم ابتکار و خلاقیت، چاشنیِ مطلب کنیم…
تیتر اگه اینطور نوشته میشد بهتر نبود؟
“گوشی تاشو ضدآب با تلفیق فناوری UPC و دوربین اولتراپیکسل HTC One!” 🤔😄

به هرحال از اونجایی که سامسونگ حداقل تو ۲ مؤلفه ی قلم استایلوس و فولد فون ها رهبر این سگمنت از صنعت موبایل و تبلت ها هستش، انتظار می‌رفت که تو سومین نسل گوشی های تاشو خودش با همچین دیوایسی طرف باشیم.
پیشرفت های خوبی به خودش دیده . من همیشه از اضافه شدن قلم به سری فولد استقبال میکردم و اعتقادم بر این بود…
https://toranji.ir/?p=1060561/#comment-160941
اما اینکه تصمیم سامسونگ مبنی بر اضافه کردن قلم به سری فولد مزید بر علت حذف موقتی یا دائمی سری نوت باشه ، من با این تصمیم حداقل تا زمانی که برای قلم گلکسی فولد محفظه ای داخل بدنه تعبیه نشه مخالفم. کمااینکه دلایل دیگه ای هم برای مخالفت با ادغام سری نوت و فولد وجود داره… نوت جزو معدود گوشی هایی بود که از انسجام و شخصیت موجهی برخوردار بود و هارمونی مطلوبی بین دو مقوله ی طراحی و کارایی داشت(دیزاین، نمایشگر ، دوربین ، فیچرهای نرم افزاری و سخت افزاری مربوط به قلم و…).
خب حالا برسیم به خود این گوشی؛
بالاخره سامسونگ به لطف دوربین زیر نمایشگر ، صفحه نمایش اصلی یکدستی رو فراهم کرده. اما فکر میکنم آیس یونیورس باید یه تجدید نظر درمورد مواضعش در قبال برند محبوبش سامسونگ و رد پای عجله و تعصب در ارائه ی نظراتش بده و واقع بینانه تر قضاوت کنه‌. براساس تصاویر کمی که از سلفی زیر پنل این گوشی دیدم ، متأسفانه اونطور که براش هایپ شده بودن نیست. محوطه ی دوربین قشنگ مشهوده.
این از سامسونگ حداقل بعید بود چون یادمه از خیلی وقت پیش سر اقدامات تحقیق و توسعه ی UPC خودش مانور داده بود… ولی من الان پیش داوری نمیکنم و میذارم تا مقایسه ها و تست های مرجع بیاد و ارزیابی کم و کیفش اون موقع مشخص بشه که حرف و حدیثی نباشه . خیلی مشتاقم ببینم تکونولوژی سلفی جدیدترین نماینده های ZTE ، شیائومی و سامسونگ چجوری عرض اندام میکنن… اما تو سطح تجاری و تولید انبوه ، ZTE تجربه ی بیشتری داره. فعلاً نمونه ی این دو شرکت چینی بیشتر مورد پسندم واقع شد.
در مورد گواهی ip زد فولد و فلیپ ۳ هم با اینکه دقیقاً مشخص نیست در چه رده ای تأییدیه رو گرفته ولی خب همین که این گواهی رو داره حس اطمینان خاطر رو به کاربر القا می‌کنه👌👍.
منم با جناب ع.طایی اتفاق نظر دارم و انتظار داشتم تو این نسل یه تغییری در ابعاد افزایشی نمایشگر شاهد می‌بودم . بماند که یکسری خبرات و تصورات ضد و نقیض از مجهز شدن این نسل به مکانیزم دولولا به همراه دیسپلی بزرگتر و البته توسعه ی SOC اختصاصی با همکاری AMD حکایت داشتن…
بازم جای انتقاد داره هرچند که تمایلی ندارم کام خودم و بقیه رو تلخ کنم و بپردازم به مقایسه. اون چیزی که مشخصه نسل سوم گوشی های تاشوی سامسونگ تو اکثر فاکتورها دست بالاتر رو نسبت به نسل دوم و اول هواوی و شیائومی داره.
و در انتها برسیم به زد فلیپ ۳ ؛ که من راستش برخلاف قبلیا، یکم از #اون بیشتر از #این خوشم اومد.
رنگ بندی و طرح قاب و نمایشگر پشتی هم تغییرات مثبتی به خودش دیده.
به نظر شخصی خودم؛ فارغ از تبلت شدن فولد، مکانیزم و باز و بسته کردن سری فلیپ حس بهتری داره…
یجور حس نوستالژی گوشی های تاشوی قدیم🙂 انگار یجور احیای همون گوشی هاست منتها با رنگ و لعاب جدید و علم روز. این توصیف رو در خصوص ریزر فون موتورولا هم گفته بودم …
https://toranji.ir/?p=1081575/#comment-239515

جذاب ترین بخش هم مربوط به ساعت های جدیدش بود… عالی👏

صدرا مخملی

من بعد اینهمه مدت ترنج یکذره رسیده هم نشدم !!!

m.b

اگر دوست داری و فعالی اکانتمو بهت بدم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)