حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری شارژ Oppo ظرفیت باتری Find X5 Pro را پس از ۱۶۰۰ بار در ۸۰ درصد نگه می دارد

اگر کمی صادقانه نگاه کنیم، شرکت‌ها سازنده موبایل در زمینه افزایش طول عمر باتری هیچ نوآوری خاصی ارائه نداده‌اند و صرفا یا به افزایش ظرفیت باتری اکتفا می‌کنند، یا آنکه فناوری‌های محافظت باتری و شارژرهای سریع‌تری می‌سازند. با این وجود گویا فناوری شارژ Oppo ظرفیت باتری Find X5 Pro را پس از ۱۶۰۰ بار در ۸۰ درصد نگه می‌دارد که این موضوعی فوق‌العاده عالی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فناوری شارژ Oppo و حفظ کیفیت و توان باتری به شکلی حیرت‌آور

اپل با افزایش ۱۸ درصدی باتری آیفون ۱۲ پرو مکس از ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت به ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت در آیفون ۱۳ پرو مکس، این دستگاه را حقیقتا به یک نیروگاه اتمی تبدیل کرد(!). اما واقعیت آن است که این روزها نوآوری واقعی در باتری گوشی‌های هوشمند از سمت چین می‌آید. به طور خاص، Oppo از BBK یک شارژر فلش 240 واتی SUPERVOOC را در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشت که باتری آن را تنها در ۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

سری اوپو Find X5 رسما معرفی شد: دوربین بهبودیافته با تراشه اختصاصی Marisilicon X

این شارژر اگرچه کاملا برای پرایم تایم آماده نیست، اما سیستم شارژ ۲۴۰ واتی اوپو قطعا یک برگ برنده اساسی و تغییر دهنده بازی خواهد بود. هر دو شرکت وان پلاس و ریلمی، همتایان اوپو در BBK، در اواخر امسال یک شارژر ۱۵۰ واتی عرضه خواهند کرد که باتری گوشی را تنها در ۱۷ دقیقه به طور کامل پر می‌کند. اگر شما زمان خیلی کمی دارید، می‌توانید تنها در ۵ دقیقه گوشی خود را تا ۵۰ درصد شارژ کنید.

همانطور که حتما حدس زده‌اید، مشکل شارژرهای سریع این است که عمر باتری لیتیومی مورد استفاده گوشی شما را کاهش می‌دهد. روز دوشنبه، اوپو پس از سه سال تحقیق و نوآوری، بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره فناوری مورد استفاده در پرچم‌دار خود یعنی Find X5 Pro منتشر کرد. آخرین آزمایش‌های این شرکت درباره این قابلیت که موتور سلامت باتری (Battery Health Engine) نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که حتی پس از ۱۶۰۰ بار انجام چرخه شارژ، باتری همچنان ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را انجام حفظ خواهد کرد. در هر چرخه شارژ، یک باتری کاملا خالی تا ۱۰۰ درصد پر شده و سپس تخلیه مجدد آن به ۰ درصد صورت می‌گیرد.

فناوری شارژ Oppo

شرکت Oppo نموداری را همراه با بیانیه مطبوعاتی منتشر کرده است که نشان می‌دهد باتری لیتیومی شارژ شده با استفاده از Flash Charge معمولی پس از ۸۰۰ دوره شارژ به ۸۰ درصد ظرفیت کاهش می‌یابد. با استفاده از شارژ فلش و موتور سلامت باتری Oppo، باید گفت که ۱۶۰۰ چرخه شارژ طول می‌کشد تا باتری به ۸۰ درصد ظرفیت خود کاهش پیدا کند. این بدان معناست که باتری Oppo Find X5 Pro دو برابر باتری شارژ شده با استفاده از فناوری معمولی Flash Charge دوام می‌آورد.

اگر هر چرخه یک روز طول بکشد، بیش از ۴ سال طول می‌کشد تا باتری دستگاه به ۸۰ درصد ظرفیت خود برسد. شرکت Oppo می‌گوید که خود را به عنوان رهبر فناوری شارژ می‌داند که توسعه آینده فناوری شارژ سریع نه تنها می‌تواند با قدرت بالا متوقف شود، بلکه باید جنبه‌هایی مانند ایمنی، قابلیت حمل، سازگاری و طول عمر باتری را نیز در نظر بگیرد.

اوپو از فناوری شارژ 150 واتی SuperVOOC خود رونمایی کرد

در اینجا در OPPO، این شرکت در حال برداشتن گام‌های بزرگی در جهت ارتقای وضعیت شارژ گوشی‌های هوشمند است تا تجربه کاربری گوشی‌های هوشمند را کاملا متحول کند و در عین حال به پایداری فناوری باتری‌های لیتیومی در آینده نیز کمک کند.

به گفته PhoneArena، از آنجایی که پیشرفت‌های بیشتری در چند سال آینده اتفاق می‌افتد، حتی نمی‌توان در نظر گرفت که از نظر عمر باتری گوشی‌های هوشمند بعد از پنج تا هفت سال آینده به چه چیزی خواهیم رسید. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما موافق استفاده شرکت‌ها از شارژرهای با توان و ظرفیت بالا هستید؟ به نظر شما این شرکت‌ها باید روی سرعت شارژ تمرکز کنند یا روی طول عمر باتری؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا چینی ها این یکی دوسال تو بحث فست شارژ واقعا عملکردش عالی بوده، اینم که اوپو گفته بعد1600بار80 درصد باطری سلامتیش میمونه خوبه، یعنی روز2بار هم شارژ کنیم بعد2سال سلامت باطری میرسه به 80 درصد که اگه واقعا گفتشون درست باشه عالی هستش، چون همنیطوری بدون قست شارژ هم باطری گوشی نهایتش بخواد 3سال بمونه دیگه فکر نکنم بیشتر بشه اونم چی شارژ کامل بین 1ساعتو نیم تا 2 ساعت میشه، ولی اینطور 20 دقیقه ای کل گوشیت شارژ میشه و تو وقتمونم صرفه جویی میشه و هم اینکه بعد 2سال تازه 80درصد سلامتی باطریتم داری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان