حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 مدیاتک را بر روی Find X5 Pro ببینید: فراتر از انتظار!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اوپو، بنچمارک، مدیاتک

کمتر از دو هفته از رونمایی رسمی اوپو از سری Find X5 می‌گذرد. این سری شامل یک عضو با پردازنده پرچمدار مدیاتک بود. و حالا امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 بر روی این دستگاه منتشر شده است. اگر بخواهم برای شما کاربران عزیز ترنجی دقیق‌تر بگویم، سری اوپو Find X5 شامل سه مدل است. مدل پایه با همین نام و اوپو Find X5 Pro، که اوپو آن را در دو نسخه متفاوت در سخت افزار به بازار عرضه می‌کند. یک نسخه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و نسخه دیگر با پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 9000. بزرگترین سوال کاربران شاید این باشد که اوپو Find X5 Pro مبتنی بر دیمنسیتی 9000 تا چه حد قدرت دارد؟ سوالی که اوپو با جدیدترین دستاورد مدیاتک، جواب های جذابی برای آن دارد!

سری اوپو Find X5 رسما معرفی شد: دوربین بهبودیافته با تراشه اختصاصی Marisilicon X

امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 بر روی اوپو Find X5 Pro 

طبیعتا خیلی ها دوست دارند بدانند چیپست جدید مدیاتک از نظر عملکرد چه توانایی هایی دارد. یکی از افشاگران این داده های ارزشمند را با شما کاربران به اشتراک گذاشته است. او یک اسکرین شات به همراه نتایج تست اوپو Find X5 Pro در Geekbench 5 منتشر کرد که نشان می دهد پرچمدار مدیاتکی اوپو می‌تواند در تست تک هسته ای 1301 امتیاز و در تست چند هسته ای 4252 امتیاز کسب کند. با نگاهی به این ارقام و مقایسه آنها با نتایج اسنپدراگون 8 نسل 1، متوجه می‌شوید که دیمنسیتی 9000 از نظر قدرت پردازنده برای اسنپدراگون 8 نسل 1 در بهترین حالت رقیب محسوب می‌شود (اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، در واقع بر اساس نتایج اخیر، با اختلاف خوبی پرقدرت تر نیز هست).

امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 را بر روی Find X5 Pro

امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 را بر روی Find X5 Pro

اما ماجرا را تمام شده ندانید زیرا روز گذشته دیدیم که پردازنده دیمنسیتی 9000 حتی در مصرف نیز به صورت قابل توجهی از اسنپدراگون 8 نسل 1 بهتر است! در واقع صدای لرزیدن پایه های امپراتوری یگانه اسنپدراگون در پردازنده های پرچمدار اندرویدی، حالا به گوش کاربران عادی نیز می‌رسد. روز های بحرانی پی در پی برای مجموعه کوالکام و سامسونگ، تمام شرایط را فراهم کرده است تا مدیاتک و TSMC رسما سلطه بی منازع کوالکام بر پردازنده های پرچمدار اندرویدی را از آنها بگیرند.

صبر کنید هر قهرمانی یک پاشنه آشیل دارد! 

اما این احتمال وجود دارد که عملکرد گرافیکی دیمنسیتی 9000 چندان چشمگیر نباشد. بعید است که گرافیک Mali-G710MC10 با فرکانس 848 مگاهرتز بتواند در شرایط برابر با Adreno 730 رقابت کند. چه بخواهیم چه نخواهیم، کمتر از دو هفته دیگر زمانی که نسخه اوپو Find X5 مجهز به دیمنسیتی 9000 عرضه شود ممکن است شاهد کمیاب ترین اتقاق در سالهای اخیر دنیای پردازنده ها باشیم. شاید این بار واقعاً تصمیم گیری راجع به انتخاب میان پردازنده های پرچمدار مانند همیشه آسان نباشد!

امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 را بر روی Find X5 Pro ببینید

دستاورد های دیگر اوپو در رویداد MWC 2022

اوپو در نمایشگاه MWC 2022 یک شارژر سریع 150 واتی SuperVOOC را معرفی کرد. این فناوری می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در 5 دقیقه تا 50 درصد و در 15 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. به نقل از منبع، این باتری با فناوری موسوم به موتور سلامت باتری برای بازیابی انرژی باتری همراه است که به گفته اوپو عمر باتری را تقریباً دو برابر می کند.

علاوه بر این، اوپو در این رویداد یک نسخه حتی قدرتمندتر از SuperVOOC نشان داد که قدرت 240 واتی را ارائه می‌دهد. این فناوری در حال حاضر در حال توسعه است و از ولتاژ 24 ولت و شدت جریان 10 آمپر استفاده می کند. این بزرگترین دستاورد یک شرکت در تاریخ شارژر های موبایلی است که به شما امکان می دهد که باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خود را صرفاً در حدود 9 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کنید. اوپو خاطرنشان می‌کند که این فناوری ایمن خواهد بود. در واقع به طور خاص، 13 سنسور برای اندازه گیری دمای عناصر مختلف را در این مجموعه استفاده خواهد کرد.

 

نظر شما راجع به امتیازات گیک‌بنچ دیمنسیتی 9000 بر روی اوپو Find X5 Pro چيست؟ این نتایج به دلیل پسرفت کوالکام در ساخت پردازنده های پرچمدار اسنپدراگون خود رقم خورده است یا مدیاتک با سری دیمنسیتی یک انقلاب در پردازنده های خود رقم زده است؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی خوبه که دو تا پردازنده رقیب تو یه مدل یکسان از گوشی قرار میگیرن ، کاش همیشه همینجوری باشه مثلا وقتی یه مدل گوشی رو از دیجیکالا میخریم خودمون از بین چند مدل پردازنده یکی رو انتخاب کنیم خیلی باحاله

البته فایند ایکس ۵ پرو نسخه مدیاتک واسه بازار چینه

الان واسه چینه ، شاید کلا مد بشه

ali karimi

سلام، کلا مدیاتک از وقتی که سری دایمن ستی رو معرفی کرد روز به روز رشد کرد و الان لا دایمن 9000 نشون داد که واقعا میتونه رقیب خیلی خوبی برای اسنپ باشه،روز اول که دایمن 9000 رونمایی شد مطمعن بودم که چیپست خیلی عالی هستش،امیدوارم گوشیهای بیشتری با این چیپست ساخته بشه و وارد کشور ماهم بشه چون واقعا ارزش خرید داره، اسنپ کلا ازچیپ865 به بعد یکمی بد عمل کرده تو اسنپ888 واسنپ سری8نسل1، اونم بیشتر تو عملکرد گرما مشکل داره نه چیزهای دیگه که همنم مهمه، حالا ببینیم این گوشی بصورت رسمی وارد بازار بشه و کارکنه تا ببینیم چه قدرتی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری