حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عمر باتری سامسونگ Galaxy S22 Ultra با 6 رقیب دیگر: نتایج قابل انتظار

در آخرین مقایسه ما عمر باتری سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس اپل را در آزمون استقامت باتری با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. ما یک بار این مقایسه را برای شما کاربران گرامی، بین سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس و شیائومی 12 پرو و گوگل پیکسل 6 پرو پوشش داده‌ایم. اما این بار سه عضو جدید نیز در مقایسه ما حضور دارند. اوپو فایند ایکس 5 پرو و وان پلاس 10 پرو و آیکو 9 پرو اعضای جدید مقایسه عمر باتری امروز هستند. پس بیایید ببینیم این بار چه دستگاهی در این چالش سربلند خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود با ادعای عمر باتری روزانه رقابتی معرفی شد. با این حال، ما می‌دانیم آیفون 13 پرو مکس حداقل یک بار پیش از این در مقایسه قبلی این دستگاه را به سختی شکست داده است. اکنون اما یوتیوبر معروف TechNick، تصمیم گرفته است ببیند آیا نتایج مشابهی از نظر این کانال در مورد آزمایش عمر باتری گوشی هوشمند سامسونگ حاصل می شود یا خیر.

مقایسه بین ویوو و اوپو و وان پلاس جذاب خواهد بود

اگر دقت کنید، تست بین برند های زیر مجموعه BBK Electronics قطعا جذاب خواهد بود. جایی که اوپو فایند ایکس 5 پرو در برابر وان پلاس 10 پرو و آیکو 9 پرو قرار می‌گیرد. آنها در کنار پیکسل 6 پرو ، شیائومی 12 پرو و ​​گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس قرار گرفته‌اند. همچنین برای بهترین مقایسه با اکثر رقبا در این تست، همه اعضای ممکن، از نسخه مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 انتخاب شده‌اند.

این تست شامل یک برنامه ظاهراً استاندارد از فعالیت های کاربری روزانه است که شامل  فعال‌ سازی‌ دوربین، اجرای برخی از برنامه ها، اجرای برخی تست ها و سایر فعالیت های مربوط صفحه نمایش می‌شود. همچنین با اضافه شدن تست‌ های دمایی منظم، پایداری و دمای این دستگاه ها نیز در طول تست اندازه‌ گیری می‌شود.

با کمی دقت متوجه می‌شوید که نتایج حاصل از مقایسه وان پلاس 10 پرو و اوپو فایند ایکس 5 پرو شاید بسیار جالب باشد. زیرا هر دو دستگاه در این آزمایش روی پوسته اندرویدی مشترک ColorOS 12.1 اجرا می شوند، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مشترک دارند و حتی از نمایشگر 6.78 اینچی LTPO 2 به صورت مشابه یکدیگر استفاده می‌کنند. بنابراین بیایید نگاهی به ویدیو مقایسه بیاندازیم.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 22 اولترا با رقبا

 

 

اگر به ویدیو مقایسه نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که پرچمدار جدید وان پلاس در یک پیچ و تاب کمی غافلگیرکننده، با 25 دقیقه زمان روشن ماندن بیشتر نمایشگر خود و با دمای اوج پایین تر، پسر عموی خود اوپو فایند ایکس 5 پرو را شکست داد. در مورد آیکو 9 پرو که از رابط ویوو، یعنی OriginOS Ocean استفاده می‌کند، این دستگاه با باتری کوچکتر 4700 میلی آمپر ساعتی و صفحه نمایش کمی بزرگترخود، عملکرد نسبتا خوبی برای خود ثبت کرد. البته در جایگاه آخر قرار می‌گیرد.

دستگاه آیکو حتی توانست با S22 Ultra تا حدود 5.5 ساعت پس از شروع آزمایش پا به پا حرکت کند. اما زمانی پس از اجرای پشت سر هم AnTuTu و 3DMark شروع به گرم شدن کرد و متعاقباً عمر باتری باقیمانده خود را سریعتر سوزاند تا اینکه پس از 6 ساعت و 9 دقیقه خاموش شد و بالاترین دما در بین این 7 گوشی پرچمدار را برای خود ثبت کرد.

این بدان معناست که نماینده آیکو نتوانست شیائومی 12 پرو را در رده ششم شکست دهد. با اینکه شیائومی کمترین ظرفیت باتری با 4600 میلی آمپر ساعت را در بین این دسته داشت. سپس گوشی گوگل در جایگاه پنجم قرار گرفت که عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود.

عمر باتری سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا اما برای این دستگاه رتبه چهارم را به ارمغان آورد. در جایگاه سوم و دوم، همانطور که در بالا گفته شد، ما رقابت تنگاتنگ دو گوشی تقریبا مشابه را داشتیم. جایی که وان پلاس 10 پرو با اختلاف 25 دقیقه اوپو فایند ایکس 5 پرو را شکست داده است. این گوشی در جایگاه دوم ایستاد تا نماینده اوپو در جایگاه سوم قرار بگیرد.

نتایج مقایسه عمر باتری سامسونگ Galaxy S22 Ultra با 6 رقیب دیگر

نتایج مقایسه عمر باتری سامسونگ Galaxy S22 Ultra با 6 رقیب دیگر

اپل مقتدرانه در صدر

خب با مشخص شدن شش جایگاه، دیگر نیازی به تعریف از اپل نیست. امروز هم دوباره روز آیفون 13 پرو مکس بود. نماینده اپل در این ویدیوی جدید نیز 8 ساعت زمان روشن ماندن نمایش صفحه نمایش را رد کرد و به حوالی 10 ساعت ( به طور دقیق 9 ساعت و 47 دقیقه) رسید که بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. اپل رتبه اول را با اختلاف چشمگیری در این مقیاسه نیز بدست می‌آورد.

 

نظر شما راجع به این مقایسه چیست؟ عملکرد اس 22 اولترا را در رتبه چهارم در مقایسه با رقبا قابل قبول می‌دانید؟ البته باید ذکر کنم که صفحه نمایش این گوشی نیز کمی از دو رقیبی که در جایگاه دوم و سوم دارد بزرگتر است. در هر صورت مایلم نظر شما را بدانم. بجز اپل که عملکرد قابل ستایشی داشته است، کدام دستگاه را در این تست قابل ستایش می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

ی سری نکته هم هست
اپل پردازنده ۵ نانو متری داره ک نسبت ب بقیه ضعیف تره از لحاظ مصرف
ب نسبت اندازه صفحه نمایش و اندازه باتری ضعیف تره
رم کمتری داره (رم کمتر داره قطعا فشار بیشتر وارد میشه)
نوع رمش هم ۴ ایکس هست یک نسل قدیمی تر
هارد اپل تکنولوژی قدیمی تری داره برای خواندن اطلاعات
صفحه نمایش اپل تکونولوژی قدیمی تری داره
ولی با این همه بازم بهتره کارای هاش
ب گمونم اگه باتری ۵۰۰۰ داشت و همه چی از لحاظ نوع تکنولوژی مثل هم بود
۱۲ ساعت میزد

توی تمام رنکینگ ها و سایت های خارجی گوشی پرچم دار وان پلاس همیشه یا بعد آیفون دومه یا بعد سامسونگ سوم!
فقط توی ایرانه که گوشی درپیت درجه سه چینی شیائومی رو با بهترین گوشی اندرویدی (وان پلاس) مقایسه میکنند!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری