حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برترین گوشی های تاشو عرضه شده در جهان؛ گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ در صدر جدول

سامسونگ با یک شروع طوفانی در دنیای محصولات تاشو، به خوبی نبض این بازار را در اختیار خود گرفت و به نوعی تبدیل به شاخص‌ترین شرکت این حوزه شد. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا در میان برترین گوشی های تاشو عرضه شده در جهان گلکسی زد فلیپ ۳ به خوبی می‌درخشد. با ترنجی همراه باشید.

برترین گوشی های تاشو عرضه شده در جهان کدامند؟ گلکسی زد فلیپ ۳ پیشرو همگان است

هر سال که می‌گذرد، با اضافه شدن ویژگی‌های جدید، پایین آمدن قیمت‌ها و تولید کنندگان بیشتری که شروع به ساخت این محصولات می‌کنند، بازار گوشی‌های تاشو بیشتر از گذشته تثبیت می‌شود. سال گذشته از نظر تعداد محصولات عرضه شده، سال موفقیت آمیزی برای گوشی‌های تاشو سامسونگ بود. گزارش جدیدی که توسط شرکت تحلیلی Omdia منتشر شده است نشان می‌دهد که از هر ۱۱ گوشی تاشو برتر موجود در بازار سال گذشته، پنج مورد آن‌ها از مدل‌های سامسونگ بوده است.

محبوب‌ترین گوشی هوشمند تاشو سال گذشته، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ با فروشی بالغ بر ۴.۶ میلیون دستگاه بوده است. این افزایش چشمگیر نسبت به ۱.۱ میلیون دستگاه گلکسی زد فلیپ که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد، افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. شاید مهم‌ترین تغییری که در مدل‌های ۲۰۲۱ ایجاد شد، افزودن قابلیت مقاومت در برابر آب به مدل جدیدتر بود.

سامسونگ سال گذشته با ۶۱ درصد از حجم عرضه، بازار محصولات تاشو را در اختیار خود داشته است

گلکسی زد فلیپ ۳ با رتبه IP X8 برای محافظت در برابر گرد و غبار آزمایش نشده است. با این حال، گوشی را می‌توان به مدت ۳۰ دقیقه به عمق پنج فوتی آب فرو برد و آن سالم بیرون آورد! گلکسی زد فلیپ ۳ و همچنین گلکسی زد فولد ۳ (که دارای رتبه IPX8 نیز می‌باشد)، اولین گوشی‌های تاشویی هستند که دارای ویژگی محافظت در برابر آب هستند، اما باید فرض کنیم که تصمیم سازنده مبنی بر آزمایش نکردن آن‌ها در برابر گرد و غبار به این معنی است که هر دو دستگاه در برابر گرد و غبار محافظت اندکی دارند.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ گلکسی زد فلیپ که برخی اعتقاد دارند حتی مهم‌تر از افزودن ویژگی محافظت در برابر آب است، اندازه صفحه پوشش خارجی است. نسل اول گلکسی زد فلیپ مجهز به یک صفحه نمایش پوششی کوچک ۱.۱ اینچی بود که اندازه آن عملا آن را بی استفاده می‌کرد.

برترین گوشی های تاشو عرضه شده در جهان

صفحه نمایش پوششی بزرگتر که در گلکسی فلیپ ۳ به ۱.۹ اینچ افزایش یافته است، به کاربران اجازه می‌دهد اعلان‌های خود را بدون باز کردن گوشی ببینند یا از صفحه نمایش خارجی به عنوان منظره یاب هنگام گرفتن تصاویر سلفی استفاده کنند، زمان حال امروز را ببینند، به تنظیمات و ابزارک‌ها دسترسی داشته باشند و به سرعت استفاده کنند. گلکسی زد فلیپ ۳ نیز تقریبا ۴۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل قبلی خود بود که ممکن است این مسئله ارتباط زیادی با افزایش حجم تولید و عرضه داشته باشد.

سامسونگ علاوه بر افزودن ویژگی مقاومت در برابر آب به گلکسی زد فولد ۳، نمایشگر این مدل را بادوام‌تر کرده و این دستگاه حالا از S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین قیمت گلکسی زد فولد ۳ را ۲۰۰ دلار در مقایسه با گلکسی زد فولد ۲ کاهش داد. چنین موضوعی باعث شد که قیمت این دستگاه تاشو از ۱۹۹۹ دلار به ۱۷۹۹ دلار برسد که منجر به افزایش قابل توجهی در حجم عرضه از ۷۰۰.۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ شد.

در مجموع، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ در سال گذشته ۷.۱ میلیون گوشی تاشو یا به عبارتی ۶۱ درصد از کل گوشی‌های تاشو عرضه شده را به فروش رساندند. سامسونگ انتظار دارد که فروش گوشی‌های تاشو امسال تا ۷۰ درصد افزایش یابد. همچنین گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ به ترتیب اولین و دومین گوشی‌های تاشو پر فروش در سال گذشته بودند.

فروش گوشی های 5G برای اولین بار در ژانويه 2022 از گوشی های 4G سبقت گرفت

آیا می‌توانید حدس بزنید کدام دستگاه تاشو سوم شده است؟ میت ایکس ۲ هواوی جانشینی برای مدل میت ایکس است. همانطور که می‌دانید این تولید کننده درگیر مشکلات زیادی بوده است. علی‌رغم قیمت زیاد این دستگاه (میت ایکس ۲ اصلی ۲۵۶ گیگابایتی ۲۸۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد) هواوی موفق شد ۵۰۰ هزار دستگاه را در سال ۲۰۲۱ به فروش برساند که بیشتر از تعداد دستگاه‌های نسل قبلی گلکسی زد فلیپ 5G و گلکسی زد فولد ۲ است که در سال گذشته عرضه شده بودند.

هواوی نسخه های 5G و 4G میت ایکس ۲ را عرضه کرد

به دلیل قوانین صادرات ایالات متحده که هواوی را از دریافت تراشه‌های پیشرفته از کارخانه‌هایی که از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کنند، جلوگیری می‌کند، این شرکت مجبور شد نسخه ای از Mate X2 را ارائه دهد که فقط از ارتباطات 4G LTE پشتیبانی می‌کند. هواوی از این دستگاه حدود ۳۰۰.۰۰۰ نسخه را به فروش رسانده است.

برترین گوشی های تاشو عرضه شده در جهان

محصول بعدی که در لیست مشاهده می‌شود، می میکس فولد شیائومی است. با وجود فروشی که انتظار می‌رفت، حالا انتظار می‌رود نسل دوم این دستگاه در نیمه اول سال جاری عرضه شود. Oppo Find N هشتمین گوشی در این لیست است و صفحه نمایش داخلی Find N مانند تبلت‌ها دارای نسبت تصویر مربعی است. بعد از آن W21 سامسونگ (یک دستگاه تاشو شبیه به گلکسی زد فلیپ که فقط در چین موجود است) و گوشی هواوی P50 Pocket (یک گوشی تاشو مانند گلکسی زد فلیپ) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته PhoneArena، گوشی هوشمند Magic V آنر در ماه ژانویه عرضه شد و فرصت قرار گرفتن در این نمودار را از دست داد و انتظار می‌رود که vivo با عرضه اولین گوشی تاشو خود در نیمه اول سال جاری به باشگاه تولید کنندگان این محصولات بپیوندد. موسسه Omida انتظار دارد ۱۴ میلیون دستگاه تاشو در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. این شرکت انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶ عرضه محصولات تاشو به ۶۱ میلیون دستگاه برسد که ۳.۶ درصد از عرضه کل گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان