حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش گوشی های 5G برای اولین بار در ژانويه 2022 از گوشی های 4G سبقت گرفت

بر اساس آمار منتشر شده توسط Counterpoint که ساعاتی پیش انتشار یافت، فروش گوشی های 5G در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است. برای اولین بار، سازندگان گوشی های هوشمند، مدل های دارای تکنولوژی 5G را بیشتر از تلفن های دارای تکنولوژی 4G فروختند. Counterpoint اشاره می کند که در ژانویه 2022، 51 درصد از کل دستگاه های فروخته شده در سراسر جهان در واقع با تکنولوژی 5G سازگار بودند. این یعنی بیش از نیمی از بازار با گوشی های 5G پر شده است.

ظهور گوشی های هوشمند 5G به ویژه در چین قابل مشاهده است. در ماه اول سال 2022، 84 درصد از کل گوشی های فروخته شده در بازار چین با 5G سازگار بودند. گزارش کانترپوینت توضیح می‌دهد که فشار تولید تجهیزات 5G از سوی اپراتور های مخابراتی چین، همراه با تمایل تولید کنندگان برای ارائه گوشی‌های هوشمند 5G با قیمت‌ های رقابتی به مصرف‌کنندگان، این رشد روزافزون را ممکن کرده است.

آیفون های اپل یکی از دلایل افزایش فروش گوشی های 5G

در سوی دیگر اما افزایش فروش گوشی های 5G به طور قابل توجهی به دلیل موفقیت گوشی های آیفون است. برای اطلاع شما عزیزان در ترنجی، باید بگویم اپل اولین آیفون های سازگار را در پایان سال 2020 روانه بازار کرد. اینها خانواده آیفون 12 بودند. و حالا طبق آمار، این خانواده با وجود کمبود تراشه با موفقیت عظیمی در سراسر جهان روبرو شده است.

نسخه پایه آیفون 12 خود را به عنوان پر فروش‌ ترین گوشی هوشمند در بازار جهانی در سال 2021 ثابت کرده است. آیفون 12 درست یک پله جلوتر از آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو قرار گرفته است. همچنین در پایان سال 2021، اپل طیف جدیدی از دستگاه های 5G به نام آیفون 13 را به بازار عرضه کرد که به افزایش فروش گوشی های آنها کمک کرده است. کانترپوینت خاطرنشان می‌کند که تقاضای بسیار زیاد و مداومی برای ارتقاء به 5G در میان کاربران iOS وجود دارد. عرضه آیفون SE 5G باید به اپل کمک کند تا تقاضای شدید این کاربران را تا حدی برآورده کند.

فروش گوشی های 5G برای اولین بار در ژانويه 2022 از گوشی های 4G سبقت گرفت

فروش گوشی های 5G برای اولین بار در ژانويه 2022 از گوشی های 4G سبقت گرفت

بخش دیگر این فروش مدیون میان‌رده های اندرویدی است

در سوی ديگر اما بخشی از افزایش دستگاه های 5G نیز به دلیل ظهور گوشی های هوشمند اندرویدی سازگار با قیمت های مقرون به صرفه است. به لطف تراشه های میان رده و پایه ارائه شده توسط کوالکام و مدیاتک، بسیاری از برند ها توانسته اند قیمت گوشی های 5G را کاهش دهند.

در این زمینه سامسونگ به لطف موفقیت طیف گلکسی A خود را در بین رهبران بازار تثبیت کرده است . گلکسی A12، یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه مجهز به 5G، پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان در سال میلادی گذشته بود. همچنین بیش از 50 درصد از گوشی های هوشمند سامسونگ که در سال گذشته فروخته شدند، از خانواده گلکسی A بودند.

به لطف تراشه های مقرون به صرفه ارائه شده توسط مدیاتک و کوالکام، گوشی های هوشمند اندرویدی 5G وارد بخش قیمت متوسط ​​به بالا (250 تا 400 دلار) شدند و اکنون به محدوده قیمتی 150 تا 250 دلار کاهش یافته و یک پنجم از فروش 5G را به خود اختصاص داده اند.

آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین حوزه های بعدی تمرکز شرکت ها برای افزایش نفوذ گوشی های 5G هستند. مدل‌ های 5G در قیمتی زیر 150 دلار هدفی شیرین در این مناطق هستند که در حال حاضر تحت سلطه 4G قرار دارند.

تراشه های 5G پایین رده در حال حاضر بیش از 20 دلار قیمت دارند. به گفته کانترپوینت، زمانی که قیمت آنها به زیر 20 دلار کاهش یابد، ما شروع به دیدن گوشی های هوشمند 5G در بخش اقتصادی‌تر خواهیم کرد.

 

از گوشی هوشمند 4G استفاده می‌کنید یا 5G؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری