حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس های PayPal ،Visa و Mastercard خدمات خود را در روسیه متوقف کردند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست

در جدیدترین اخبار، رویترز گزارش داد که پس از Visa و Mastercard، امروز PayPal نیز خدمات خود را در روسیه متوقف کرده است. معاون نخست وزیر اوکراین، نامه ای از مدیر عامل پی پال در توییتر منتشر کرد که در آن تصمیم این شرکت برای تعطیلی فعالیت در روسیه تایید شده است.

PayPal روسیه را ترک می کند

مدیر عامل PayPal در این نامه گفت: «در شرایط فعلی، ما خدمات پی پال را در روسیه به حالت تعلیق در می آوریم. ما همچنین تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان خود در منطقه در این زمان سخت انجام می دهیم.»

در ابتدای هفته، PayPal بیانیه ای صادر کرد که بر اساس آن ثبت نام کاربران جدید از روسیه را متوقف می کند. این شرکت قبلاً حساب برخی از کاربران و چندین بانک بزرگ در روسیه را مسدود کرده است. این به تحریم‌ هایی اشاره دارد که در فهرست تحریم‌ های آمریکا و برخی کشور های دیگر قرار دارند.

Visa و Mastercard نیز در روسیه فعالیت خود را متوقف کردند

پیش از این، دو برند کارت اعتباری دیگر، Visa و Mastercard نیز تجارت خود را در روسیه متوقف کردند. در جزئیات این گزارش آمده است که Visa و Mastercard تصمیم گرفته اند موسسات مالی مختلف روسیه را از شبکه خود مسدود کنند. این در راستای تحریم های دولت ایالات متحده است که در مورد حمله مسکو به اوکراین اعمال شده است. جدا از تحریم‌ های فوری اتخاذ شده برای اطمینان از رعایت تحریم‌ های قابل اعمال، Visa و Mastercard رقمی معادل 2 میلیون دلار برای کمک‌ های بشر دوستانه اهدا خواهند کرد. گفتی است که اپل نیز مدتی پیش فروش تمام محصولات خود را در روسیه متوقف کرد.

اپل فروش تمامی محصولات و خدمات خود در روسیه را متوقف کرد

مدیران Mastercard در بیانیه‌ای جداگانه گفتند: «ما در روزهای آینده به کار با تنظیم‌کننده‌ها ادامه خواهیم داد تا به طور کامل از تعهدات موافقت خود با رشد آنها پیروی کنیم.»

توسط تصویب تحریم های شدید دولت ایالات متحده، آنها ویزا را ملزم کردند که دسترسی به شبکه خود را برای نهاد های فهرست شده به عنوان اتباع ویژه تعیین شده متوقف کنند. در این لیست، ما می توانیم تعدادی از شرکت های مالی روسی را پیدا کنیم. در میان آنها، نام های قابل توجهی مانند بانک مرکزی روسیه آمده است.

پايگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که کاربران همچنان می توانند به طور معمول از کارت های مسترکارت و ویزا صادر شده توسط بانک های داخلی روسیه در روسیه در مدت اعتبار استفاده کنند. با این حال، پرداخت برون مرزی و خرید آنلاین خارج از کشور امکان پذیر نیست.

PayPal

PayPal

تحریم روسیه برای این سه شرکت تبعاتی به همراه خواهد داشت

البته گفتنی است که قطعاً سه شرکت ویزا، مسترکارت و پی پال از این تصمیم آسیب های زیادی خواهند دید. به عنوان مثال، در سال 2021، حدود 4 درصد از درآمد خالص مسترکارت از تجارت انجام شده در ارتباط یا مستقیماً در داخل و خارج روسیه حاصل شده است. در حالی که همین شاخص برای اوکراین 2 درصد بود.

به نقل از منبع، روز گذشته، آمریکا، بریتانیا، اروپا و کانادا مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اجرا کردند. این تحریم های جدید شامل مسدود کردن دسترسی برخی پلتفرم های وام دهی به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت است.

 

این فشار ها ممکن است روسیه را در عزم خود مردد کند. نظر شما راجع به تحریم های بین المللی علیه روسیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری