حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقابل روسیه با گوگل همچنان ادامه دارد؛ آیفون ۱۴ در روسیه توسط اپراتورها عرضه می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل

جنگ روسیه و اوکراین سبب ایجاد مشکلات زیادی در روابط فدراسیون روسیه و شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی مانند گوگل شد. بر اساس اخبار دریافتی، تقابل روسیه با گوگل همچنان ادامه دارد و آیفون ۱۴ در روسیه توسط اپراتورها عرضه می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

تقابل روسیه با گوگل همچنان ادامه دارد؛ آیفون ۱۴ در روسیه توسط اپراتورها عرضه می‌شود

روسیه از زمان آغاز درگیری با اوکراین با بسیاری از کشورهای غربی و شرکت‌های آن‌ها نیز درگیر بوده است. ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای غربی کمک (نظامی و غیرنظامی) زیادی به اوکراین ارسال کرده‌اند. همچنین بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند. روسیه در حال حاضر به هر طریقی که می‌تواند در حال مبارزه با تحریم‌های سنگین اروپا و آمریکا است.

چند هفته پیش، روسیه تعدادی از ماهواره‌های بریتانیا را توقیف کرد، اکنون گوگل را نیز به پرداخت جریمه هنگفتی محکوم کرده است. بر اساس گزارش‌ها، دادگاه روسیه امروز به نفع جریمه ۳۵۷ میلیون دلاری گوگل رای داد. این جریمه به این دلیل تصویب شده است که این شرکت برخی از محتویاتی را که روسیه آن‌ها را غیر قانونی می‌داند حذف نکرده است.

تقابل روسیه با گوگل

در ماه ژوئیه، دادگاهی در روسیه گوگل را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی و ناتوانی در اصلاح آن ۳۵۷ میلیون دلار جریمه کرد. امروز، به همین دلیل، دادگاه روسیه دومین جریمه قابل مذاکره ۳۵۷ میلیون دلاری را نیز صادر کرده است. گزارش‌هایی وجود دارد که قانون گذاران ارتباطات دولتی روسیه، Roskomnadzor، حدود ۱۷ اخطاریه‌ به گوگل ارسال کرده و از گوگل خواسته است تا برخی از اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های خود را حذف کند. با این حال، گوگل به این درخواست وجهی نکرده است.

گوگل در دسامبر ۲۰۲۱ توسط دادگاه مسکو به دلیل عدم موفقیت مکرر در حذف محتوایی که توسط روسیه غیرقانونی تلقی می‌شد نیز ۱۱۸ میلیون دلار جریمه شده بود. همچنین این اولین بار است که مسکو یک شرکت را بر اساس درآمد در چنین موردی جریمه می‌کند. روسیه همچنین چندین بار قبل از این نیز گوگل را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرده بود، اما آن جریمه‌ها مبالغ کمتری داشتند.

شرکت‌های مخابراتی روسیه، پیش‌سفارش‌های آیفون ۱۴ را می‌پذیرند

از سوی دیگر، گویا آیفون ۱۴ اپل و حتی سری پرو آن، در روسیه به فروش می‌رسد. یک مقام ارشد دولتی امروز به ریانووستی گفت، اگرچه اپل فروش محصولات جدید خود را در روسیه در مارس ۲۰۲۲ به دلیل جنگ روسیه و اوکراین متوقف کرد، اما روس‌ها همچنان به محصولات جدید دسترسی خواهند داشت. دنیس مانتوروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه در پاسخ به این سوال که آیا آیفون‌های جدید اپل را وارد خواهد کرد، پاسخ داد: چرا که نه؟ اگر مصرف کنندگان بخواهند این گوشی‌ها را بخرند، فرصت‌هایی برای خرید آن وجود خواهد داشت.

آیفون ۱۴ جدید با مکانیزم واردات موازی در دسترس خواهد بود و روس‌ها فرصت خرید دستگاه جدید را خواهند داشت. پس از حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از شرکت‌های برتر جهان، فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کردند. در مورد اپل، از مارس ۲۰۲۲ فروش محصولات جدید این شرکت در روسیه متوقف شده است. این شرکت موجودی باقیمانده محصولات قدیمی آیفون و مک بوک خود را می‌فروشد.

فروش آیفون ۱۴ در روسیه

با این حال، به نظر می‌رسد که روس ها هنوز به محصولات جدید دسترسی دارند. به ویژه، آن‌ها فرصتی برای خرید سری جدید آیفون ۱۴ اپل دارند. امروز، دنیس مانتوروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه گفت که اگر مشتریان بخواهند گوشی‌های جدید بخرند، فرصت‌هایی برای خرید آن وجود خواهد داشت. در واقع آیفون ۱۴ از قبل در روسیه سفارش داده شده است. پس از تحریم‌ها، فروش برندهای مختلف مانند سامسونگ و اپل در روسیه کاهش یافته است. فروش این شرکت‌ها در ماه جولای به ترتیب تنها ۸.۵ و ۷ درصد از بازار این کشور را به خود اختصاص داده است.

پیش از این مطلع شدیم که آیفون ۱۴ جدید با مکانیزم واردات موازی به روسیه عرضه خواهد شد. در ماه جولای، ارزش کل کالاهای وارد شده به روسیه از طریق این روش به ۴ میلیارد دلار و وزن بیش از ۳۰۰ هزار تن رسید. آنچه در زندگی واقعی می‌بینیم این است که اپراتور روسی MTS از دیروز شروع به پذیرش پیش سفارش برای مدل‌های جدید آیفون ۱۴ کرده است.

نسخه معمولی
۱۲۸ گیگابایت — ۹۹۰.۸۴ روبل (۱۳۹۸ دلار)
۲۵۶ گیگابایت — ۹۹۰.۹۴ روبل (۱۵۶۳ دلار)
۵۱۲ گیگابایت — ۹۹۰.۱۱۴ روبل (۱۸۹۲ دلار)

نسخه پلاس
۱۲۸ گیگابایت — ۹۹۰.۹۴ روبل (۱۵۶۳ دلار)
۲۵۶ گیگابایت — ۹۹۰.۱۰۴ روبل (۱۷۲۷ دلار)
۵۱۲ گیگابایت — ۱۲۵.۹۹۰ روبل (۲۰۷۳ دلار)

نسخه پرو
۱۲۸ گیگابایت – ۹۹۰.۱۰۴ روبل (۱۷۲۷ دلار)
۲۵۶ گیگابایت — ۹۹۰.۱۱۴ روبل (۱۸۹۲ دلار)
۵۱۲ گیگابایت — ۹۹۰.۱۳۵ روبل (۲۲۳۷ دلار)
۱ ترابایت — ۹۹۰.۱۵۶ روبل (۲۵۸۳ دلار)

نسخه پرو مکس
۱۲۸ گیگابایت — ۹۹۰.۱۱۴ روبل (۱۸۹۲ دلار)
۲۵۶ گیگابایت — ۹۹۰.۱۲۵ روبل (۲۰۷۳ دلار)
۵۱۲ گیگابایت — ۹۹۰.۱۴۵ روبل (۲۴۰۲ دلار)
۱ ترابایت — ۹۹۰.۱۶۶ روبل (۲۷۴۷ دلار)

فروش آیفون ۱۴ در روسیه

به گفته GizChina، اپراتور MTS همچنین گفته است که زمان تحویل ممکن است تا ۱۲۰ روز طول بکشد. در عین حال، شرکت حمل‌کننده این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت بروز مشکل در واردات محصول، سفارش را لغو کند. با این حال، در این مورد هنوز هیچ پاسخ رسمی از سوی اپل ارائه نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان