حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل فروش تمامی محصولات و خدمات خود در روسیه را متوقف کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

کمپانی اپل به‌تازگی در بیانیه‌ای رسمی به رسانه‌ها اعلام کرده است که به‌شدت نگران تهاجم روسیه به اوکراین بوده و در کنار همه کسانی است که درنتیجه خشونت رنج می‌برند. اپل همچنین در ادامه بیان کرده است که از تلاش‌های بشردوستانه و ارائه کمک‌های امدادی حمایت خواهد کرد.

توقف فروش محصولات اپل در روسیه

اپل در پی تهاجم اخیر به اوکراین و اعمال فشارها به این کشور، تأیید کرده است که فروش تمامی محصولات و خدمات خود به روسیه را متوقف کرده و صادرات دستگاه‌های خود به این کشور را به‌حالت تعلیق درآورده است. همچنین برنامه‌های رسانه دولتی روسیه شامل RT News و Sputnik News از اپ استور حذف شده‌اند.

اپل در ادامه در غیرفعال کردن گزارش‌های ترافیکی و حوادث زنده در اوکراین با همکاری مقامات محلی از گوگل پیروی کرده است.

اپل به بسیاری از شرکت‌های دیگر می‌پیوندد که با بیرون کشیدن محصولات خود از منطقه و محدود کردن انتشار رسانه‌های خبری روسیه تحت حمایت دولت، با اوکراین همبستگی خود را نشان می‌دهند.

در این بیانیه، اپل اعلام کرده است که در ارتباط با اقدامات خود با دولت‌های مربوطه بوده و به ارزیابی رویکرد خود درقبال روسیه ادامه می‌دهد. این شرکت می‌گوید که “به ارزیابی وضعیت ادامه خواهد داد” و با دولت‌های کشورهای آسیب دیده در ارتباط است.

میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، پیش‌تر درقالب یک نامه از اپل درخواست کرده بود تا این شرکت فروش محصولات خود را متوقف و دسترسی به اپ استور در کشور متجاوزگر را مسدود کند. او در این نامه اظهار داشته که مطمئن است چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه می‌دهد تا تهاجم نظامی ننگین خود را متوقف کنند.

درحالی‌که این شرکت اکنون فروش محصولات خود را متوقف کرده، اپ استور همچنان در روسیه در دسترس است. برنامه‌های Sputnik و RT News نیز در اپ استور روسیه در دسترس هستند.

در اینجا بیانیه کامل اپل آمده است:

توقف فروش محصولات اپل در روسیه

توقف فروش محصولات اپل در روسیه

دیدگاه شما پیرامون توقف فروش محصولات و خدمات اپل در روسیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی