حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال آزمایش تراشه M2 در چندین مک پیش از رویداد روز سه‌شنبه خود است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌تازگی شواهدی منتشر شده مبنی‌بر اینکه اپل درحال آزمایش نسل جدید تراشه اختصاصی M2 خود است که انتظار می‌رود برای اولین بار در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی جدید معرفی شود. این شواهد توسط یک توسعه‌دهنده درفاصله‌ی کمتر از چند ساعت تا رویداد روز سه‌شنبه «Peek performance» اپل مشاهده شده است.

آزمایش تراشه M2 اپل

همان‌طور که مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود گزارش داده است، یک “منبع توسعه‌دهنده” به او اطلاع داده که در هفته‌های اخیر، اپل درحال آزمایش تراشه‌ای با یک CPU هشت هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای در چندین مک بهره‌مند از آخرین نسخه بتا macOS بوده است.

 از یک منبع توسعه‌دهنده به من گفته شده که اپل در هفته‌های اخیر چندین مک را با یک تراشه جدید آزمایش کرده است که شامل یک CPU هشت هسته‌ای (چهار هسته بهینه و چهار هسته با کارایی بالا) و 10 هسته GPU می‌باشد. این دقیقاً مشخصات تراشه M2 است که سال گذشته توضیح دادم.

 اپل این تراشه جدید را روی دستگاه‌های دارای macOS 12.3 (که می‌بایست در یکی دو هفته آینده منتشر شود و بر روی مک‌های جدید اجرا شده است)، macOS 12.4 آینده و همچنین macOS 13 آزمایش می‌کند که در ماه ژوئن در 2022 WWDC پیش‌نمایش خواهد شد.

داستان مشابهی پیش از رویداد معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل در ماه اکتبر رخ داد که در آن نام تراشه‌های M1 Pro و M1 Max در لاگ برنامه‌ها مشاهده شد.

تراشه اپل M2 اولین ارتقاء قابل‌توجه سیلیکون سفارشی این شرکت در مک از زمان معرفی آن خواهد بود. اپل تراشه M1 را در نوامبر 2020 رونمایی کرد و از آن زمان نسخه‌های قدرتمندتری از این تراشه ازجمله M1 Pro و M1 Max را عرضه کرده است.

آزمایش تراشه M2 اپل

آزمایش تراشه M2 اپل

گمان می‌رود تراشه M2 ابتدا به مک بوک پرو 13 اینچی به‌روزشده و مک بوک ایر بازطراحی‌شده راه پیدا کند. گورمن همچنین بیان کرد که یک مک مینی جدید که انتظار می‌رود دارای تراشه‌های M1 Pro و M1 Max باشد، “آماده عرضه” است و می‌تواند هفته آینده معرفی شود.

گورمن در ادامه بار دیگر انتظارات خود را برای رویداد “Peek performance” اپل در روز سه‌شنبه تکرار کرد. همان‌طور که شایعات و اطلاعات فاش‌شده پیشین به‌طور گسترده گزارش شده بودند، انتظار می‌رود یک آیفون SE جدید با همان طراحی مدل قبلی معرفی شود، اما با اضافه شدن پشتیبانی از شبکه 5G و تراشه A15.

همچنین شایعه شده است که یک آیپد ایر جدید نیز در این رویداد معرفی خواهد شد که دارای تراشه A15، قابلیت Center Stage دوربین سلفی و اتصال 5G است.

رویداد اپل در ساعت 10 صبح به‌وقت اقیانوس آرام در روز سه‌شنبه 17 اسفندماه برگزار خواهد شد. این رویداد علاوه‌بر پخش در یوتیوب، ازطریق وب‌سایت رسمی اپل و برنامه Apple TV نیز قابل‌مشاهده است.

دیدگاه شما درباره نشانه‌هایی مبنی‌بر آزمایش تراشه M2 توسط اپل تنها مدتی پیش از برگزاری رویداد آینده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی