حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو M2 اپل از SSD کندتر نسبت‌به مدل M1 استفاده می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

مک بوک پرو 13 اینچی جدید اپل با تراشه M2، سرانجام به‌صورت رسمی به بازار عرضه شده است. درحالی‌که M2 در مقایسه با M1 بهبودهایی را در عملکرد به‌ارمغان می‌آورد، به‌نظر می‌رسد که در مورد سرعت ذخیره‌سازی این‌طور نیست. آزمایش‌های انجام‌شده با M2 MacBook Pro جدید نشان می‌دهد که مدل پایه آن از SSD کندتر نسبت به مک بوک پرو M1 برخوردار است.

SSD کندتر در مک بوک پرو M2 اپل

همان‌طور که کانال‌های یوتیوب مانند Max Tech و Created Tech اشاره کرده‌اند، مدل پایه مک بوک پرو جدید M2 که 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، در مقایسه با نسل قبلی مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1، سرعت SSD پایین‌تری ارائه می‌دهد.

این آزمایش‌ها با Blackmagic Disk Speed ​​Test انجام شده است؛ یک برنامه بنچمارک که به کاربران اجازه می‌دهد تا عملکرد حافظه را آزمایش کرده و سرعت انتقال هر حافظه داخلی یا خارجی را در مک اندازه‌گیری کنند. باکمال‌تعجب، به‌جای ارائه نتایج بهتر نسبت به مدل قبلی خود، مک بوک پرو 256 گیگابایتی M2 ازنظر سرعت ذخیره‌سازی، کندتر عمل می‌کند.

بنچمارک‌ها همچنین نشان می‌دهند که SSD در مدل پایه مک بوک پرو M2، تا 34 درصد از مدل M1 برای سرعت نوشتن کندتر است، درحالی‌که تفاوت در سرعت خواندن به 50 درصد نیز می‌رسد.

در اینجا نتایج یکی از تست‌های بنچمارک انجام‌شده توسط کانال YouTube Max Tech آمده است:

مک بوک پرو M1: سرعت خواندن 2900 مگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن 2215 مگابایت‌برثانیه

مک بوک پرو M2: سرعت خواندن 1446 مگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن 1463 مگابایت‌برثانیه

بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد عملکرد پایین‌تر SSD روی مدل‌های گران‌تر مک‌بوک پرو M2 با حافظه داخلی بیشتر تأثیر بگذارد. یوتیوبر Aaron Zollo نشان می‌دهد که مک بوک پرو 512 گیگابایتی M2 دارای سرعت SSD مشابه با مدل M1 است.

SSD کندتر در مک بوک پرو M2 اپل

SSD کندتر در مک بوک پرو M2 اپل

در مک‌بوک پرو 256 گیگابایتی M2 چه خبر است؟

Created Tech قاب پایینی M2 MacBook Pro جدید با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را درآورده تا نگاهی به اجزای داخلی آن بیندازید و به‌نظر می‌رسد که اپل واقعاً چیزی را در مورد SSD تغییر داده است.

M1 MacBook Pro دارای دو تراشه 128 گیگابایتی NAND در نسخه 256 گیگابایتی خود است. هنگامی‌که یک دستگاه دارای چندین تراشه NAND باشد، می‌تواند به‌طور موازی به سرعت‌های بالاتری دست یابد. بااین‌حال، مک بوک پرو M2 دارای یک تراشه NAND با ظرفیت 256 گیگابایت است، بنابراین به‌همین‌دلیل است که نمی‌تواند به سرعت‌های SSD مشابه نسل قبلی مک بوک پرو 13 اینچی برسد.

مشخص نیست که چرا اپل SSD را در مدل پایه M2 MacBook Pro تغییر داده است. بااین‌حال، یکی از دلایل احتمالی این است که این شرکت در تلاش بوده تا با استفاده از یک تراشه NAND به‌جای دو تراشه، هزینه‌ها را کاهش دهد. متأسفانه، کاربران M1 MacBook Pro که به‌دنبال ارتقاء به مدل M2 با حافظه 256 گیگابایتی هستند، با وجود پیشرفت‌های CPU و GPU، عملکرد SSD را از دست خواهند داد.

این کاهش سرعت همچنین نگرانی‌هایی را در مورد اینکه اپل با مک بوک ایر M2 که ماه آینده در فروشگاه‌ها در دسترس قرار می‌گیرد نیز، همین کار را انجام داده است یا خیر.

داشتن SSD کندتر زمان بارگذاری برنامه‌ها و انتقال فایل‌ها را افزایش می‌دهد. البته، SSD در M2 MacBook Pro سطح پایه هنوز هم بسیار سریع است، اما کاهش سرعت 50 درصدی نسبت‌به مدل قبلی برای مصرف‌کنندگان، به‌ویژه در یک دستگاه “Pro” غیرمنصفانه به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه شما پیرامون استفاده از SSD کندتر در مک‌بوک پرو M2 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی