حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام قصد رقابت مستقیم با تراشه M2 اپل با کمک مهندسان سابق همین شرکت را دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

در شرایط کنونی و زمانی که در مورد تراشه‌های قدرتمند صحبت می‌شود، می‌توان گفت که اپل خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این صنعت ثابت کرده است. تراشه M1 که اپل در مک‌بوک‌ها و آیپدهای خود از آن استفاده کرد، هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های یکپارچه شناخته می‌شود. نیازی به گفتن نیست که این شرکت درحال‌حاضر بر بازار تراشه‌های موبایل نیز تسلط دارد. بااین‌حال، کوالکام به‌دنبال ایجاد موج جدیدی در این بخش است؛ چراکه مدیرعامل این کمپانی اخیرا اعلام کرده که شرکتش درحال توسعه نسل آینده چیپست‌ها است که قدرت لپ‌تاپ‌های ویندوزی را تأمین کرده و در این زمینه، حتی از تراشه M2 اپل نیز قدرتمندتر خواهد بود.

رقابت کوالکام با تراشه M2 اپل

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت CNN، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، پیرامون هدف جدید این شرکت بیان کرد:

    ما درنظر داریم تا رهبری عملکرد بر روی PC را ازطریق CPUهای جدید داشته باشیم.

بااین‌حال، یک نکته وجود دارد و آن این است که شما به این زودی‌ها این پردازنده‌های فوق‌سریع را نخواهید دید و انتظار می‌رود تا پایان سال 2023 معرفی شوند.

کوالکام بیشتر به‌دلیل ساخت تراشه برای گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه شناخته شده است. Snapdragon 8 Gen 1 یکی از بهترین تراشه‌هایی است که هم‌اکنون قدرت بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار را تأمین می‌کند. بااین‌حال، این شرکت درواقع تراشه‌های سطح دسکتاپ را پیش از اپل توسعه می‌داده است. مایکروسافت سرفیس پرو ایکس تقریباً یک سال قبل از معرفی مک‌های مجهز به تراشه M1 اپل عرضه شد.

رقابت کوالکام با تراشه M2 اپل

رقابت کوالکام با تراشه M2 اپل

کوالکام امید خود را از عرضه تراشه‌هایی که به‌عنوان بخشی از خرید شرکت Nuvia که مهندسان سابق اپل آن را تأسیس کرده بودند، قطع نمی‌کند. Nuvia درحقیقت بر روی تراشه‌هایی با کارایی بالا که بر روی معماری Arm اجرا می‌شوند، تخصص دارد، همان نوع از پردازنده‌ها که وظیفه تأمین انرژی برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند کنونی را برعهده دارد. بااین‌حال، مدیرعامل کوالکام بیان کرده است که تراشه‌های Nuvia از سری چیپ‌های Snapdragon فعلی این شرکت، متمایز بوده و بر محاسبات با کارایی بالا تمرکز خواهند کرد که به CPU ،GPU و همچنین پردازش عصبی کمک می‌کنند.

کوالکام سال‌هاست که پردازنده‌های اسنپدراگون را برای رایانه‌ها عرضه می‌کند؛ بااین‌حال، این شرکت هرگز نتوانست در این بازار از اپل پیشی بگیرد. نسخه‌های قبلی این تراشه‌ها عموما به‌شدت ضعیف بودند و به‌سختی عملکرد کافی را ارائه می‌کردند.

بااین‌حال، این اپل بود که توانست نشان دهد پردازنده‌های موبایل چقدر می‌توانند خوب باشند و آمون اظهار داشت که از اپل برای توسعه برنامه‌هایی که روی Arm کار می‌کند، سپاسگزار است.

نظر شما پیرامون ادعای مدیرعامل کوالکام مبنی‌بر توسعه تراشه‌های سطح دسکتاپ جدید با همکاری شرکت Nuvia و پشت‌سر گذاشتن اپل در این زمینه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی