حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 را ماه آینده معرفی خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

طبق یک اعلام یک منبع معتبر که دارای رابطه‌ای نزدیک با زنجیره تأمین اپل است، این شرکت ماه آینده جدیدترین تراشه سفارشی کلاس دسکتاپ M2 خود را در یک مدل مک بوک پرو ۱۳ اینچی تازه معرفی خواهد کرد که هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی آن نسبت به نسل پیشین نخواهد داشت.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2

بر اساس اطلاعات جدید مشاهده‌شده توسط MacRumors، مک بوک پرو 13 اینچی آینده همان طراحی نسخه فعلی ازجمله تاچ بار را حفظ می‌کند، اما برخلاف مدل‌های 14 و 16 اینچی، ناچ صفحه و نمایشگر ProMotion را نخواهد داشت.

این بدان معناست که تفاوت اصلی در مدل جدید مک بوک پرو سطح پایه، تنها استفاده از تراشه جدید M2 خواهد بود که دارای تعداد هسته‌های پردازشی مشابه با پردازنده M1، حداکثر 10 هسته گرافیکی و عملکرد بهبود یافته است.

جزئیات فوق توسط منبع اصلی شایعه وجود ناچ در مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در سال گذشته، گزارش شده است. در اکتبر 2021، بیان کردیم که همان افشاکننده گفته بود که مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید دارای نمایشگر بازطراحی‌شده با ناچ مرکزی صفحه برای تعبیه وب‌کم می‌باشند، اما فاقد Face ID هستند.

این ادعا که در زمانی بسیار نزدیک به رویداد «Unleashed» اپل اعلام شد، کاملاً دقیق بود و مدل‌های جدید مک بوک پرو بازطراحی‌شده تنها یک هفته پس از آن با ناچ صفحه و وب‌کم بحث‌برانگیز که در آن جای گرفته بود، معرفی شدند.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2

آخرین شایعه مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز با گزارش DigiTimes مبنی‌بر اینکه اپل اولین مک بوک پرو خود با تراشه M2 را در رویداد بهاری معرفی خواهد کرد، مطابقت دارد که هفته گذشته منتشر شد.

منابع زنجیره تأمین DigiTimes همچنین ادعا کردند که به‌جز پردازنده، اکثر اجزای دیگر استفاده‌شده در مک بوک پرو جدید تقریباً همان مشخصات مدل موجود با تراشه M1 می‌باشند.

مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، اخیراً گفته بود که قصد اپل این است که یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی بروزرسانی‌شده با تراشه ‌M2 را در سال ۲۰۲۲ معرفی کند، اما به‌طورکلی فرض بر این بود که این دستگاه در اواخر سال، پس از رونمایی از مک‌های نهایی اپل با تراشه M1 Pro و M1 Max، معرفی خواهد شد.

نکته قابل‌توجه و برخلاف گزارش جدید اینست که گورمن معتقد بود که اپل تاچ بار را از مدل آینده مک بوک پرو پایه حذف خواهد کرد، اگرچه او نیز انتظار دارد که این نوت بوک فاقد نمایشگر ProMotion باشد.

درهرصورت، اکنون می‌دانیم که اپل درحال کار بر روی چندین مدل مک جدید می‌باشد که همگی قرار است امسال معرفی شوند. گورمن نیز پیش‌تر ادعا کرده بود که رویداد بهاری آینده اپل در روز سه‌شنبه، ۸ مارس، شامل رونمایی از حداقل یک مک جدید باشد. همچنین انتظار می‌رود اپل مدل‌های جدید آیفون SE و آیپد ایر را که هر دو از تراشه A15 و پشتیبانی از 5G برخوردار هستند، در همان رویداد معرفی کند.

نظر شما پیرامون احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 تا ماه آینده میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی