حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ اپل به رگولاتورهای ضد انحصار هلند: اعمال ما با قوانین این کشور مطابقت دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل این روزها درگیر حواشی زیادی در مورد پرونده‌های انحصارگری است. لازم به ذکر است که انحصارگری به عنوان یک عمل خلاف قانون در جهان شناخته می‌شود و سازمان‌هایی برای مبارزه با این مئله شکل گرفته‌اند. در آخرین مورد شاهد پاسخ اپل به رگولاتورهای ضد انحصار هلندی هستیم که این شرکت اذعان داشته که اعمالش با دستورات این کشور مطابقت دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پاسخ اپل به رگولاتورهای ضد انحصار هلند و اذعان به قانون مداری این شرکت

بر اساس آخرین رویدادهای صورت گرفته، اپل توسط قانون گذاران هلندی جریمه شده است، زیرا به برنامه‌های دوستیابی هلندی اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین را نمی‌دهد. این شرکت به دلیل این موضوع حالا با پنجمین جریمه خود روبرو است، اما اکنون AppleInsider گزارش می‌دهد که اپل به مقامات هلندی پاسخ داده و ادعا کرده است که این شرکت از دستورات آن‌ها پیروی می‌کند.

پاسخ اپل به رگولاتورهای ضد انحصار هلند

در این مورد، اپل نامه‌ای به مقامات هلندی ارسال کرده و مدعی شده است که اعمال این شرکت با قوانین آن‌ها مطابقت دارد. در مورد برنامه‌های هلندی و به طور خاص‌تر، برنامه های دوستیابی، یک اختلاف حقوقی مداوم در مورد سیستم پرداخت فروشگاه اپل وجود دارد. مقامات هلندی از کارمزدی که این فروشگاه در هر خرید می‌گیرد، راضی بودند و درخواست کردند که یک سیستم پرداخت دیگر جایگزین آن شود باشد.

با این حال، به نظر می‌رسد که اپل هنوز هم به دستورات آن‌ها عمل نکرده است، بنابراین مجددا نوسط رگولاتوری هلند جریمه شده است. اما به نظر می‌رسد گفته اپل با این بیانیه مطابقت ندارد و مخالف آن است. طبق گزارش‌ها، اپل به اداره مصرف‌کنندگان و بازارها (ACM) در هلند اطلاع داده است که عملکردش با این دستور مطابقت دارد که به برنامه‌های دوستیابی در این کشور اجازه می‌دهد از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

مالیات اپل برای پرداخت درون برنامه در هلند اکنون به ۲۷ درصد رسیده است

هراس توسعه دهندگان اپلیکیشن از سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل

اپل در نامه‌ای اعلام کرده الزاماتی که برای باینری‌های جداگانه دارد، با این دستور مطابقت دارد. این نامه توسط یکی از مدیران ارشد اپل یعنی کایل اندیر، پس از ملاقات با طرفین هلندی به ACM ارسال شده است. موردی که اپل له آن ملزم شده است، این است که یک توسعه دهنده اگر می‌خواهد از یک پردازشگر پرداخت شخص ثالث استفاده کند، باید یک باینری جداگانه برای اپ استور هلندی ارسال کند.

راه حل اپل برای سیستم پرداخت توسعه دهندگان

باینری برنامه، فایلی حاوی یک کد است که دستگاه برای اجرای برنامه ابتدا باید آن را اجرا کند. نیاز به یک باینری جداگانه به این معنی است که آن برنامه باید یک فایل خاص با کد فقط برای آن برنامه هلندی داشته باشد. این بدان معناست که یک نسخه از برنامه فقط برای اپ استور هلندی و نسخه دیگری از همان برنامه برای اپ استورهای خارج از هلند باید منتشر شود.

پاسخ اپل به رگولاتورهای ضد انحصار هلند

ACM شکایت کرده است که این الزام نامعقول است و مانعی غیر ضروری ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، اپل ادعا کرد که این یک پیش نیاز ساده است و تضمین می‌کند که این شرکت به تعهدات قانونی خود در هلند عمل کند و در عین حال توانایی حفظ شرایط و ضوابط استاندارد خود را در بقیه جهان داشته باشد.

در این نامه همچنین آمده است که این یک روش معمول برای توسعه دهندگان است و آن‌ها باینری‌های جداگانه‌ای را برای حوزه‌های قضایی مختلف ارائه کرده‌اند. اپل Match Group را به عنوان مثال ارائه می‌دهد که یک ارائه دهنده برنامه دوستیابی است و دارای باینری‌های متفاوتی از برنامه‌های خود در کشورهای متعدد است.

دادستان‌های ۳۵ ایالت در آمریکا از اپیک گیمز دربرابر رفتار انحصاری اپل حمایت می‌کنند

به گزارش PhoneArena، اپل گفته است که می‌خواهد از مطابقت با قوانین هلند اطمینان حاصل کند، اما قوانین هلند را در خارج از هلند اعمال نمی‌شود. علاوه بر این، اپل اصرار دارد که فرآیند ایجاد یک باینری جداگانه برای یک برنامه یا برای یک توسعه دهنده، چندان پرهزینه یا دشوار نیست و بسیاری از توسعه دهندگان داوطلبانه در این زمینه شرکت کرده‌اند. همچنین اپل در نامه خود تاکید کرده که این راه‌ حل کاملا مطابق با قوانین هلند است.

اپل تاکنون پنج بار توسط رگولاتوری هلند جریمه شده است

پیش از این، در مورد یک فرمان جدید ضد انحصار که توسط قانون گذاران هلندی در رابطه با سیستم پرداخت اپل و برنامه های دوستیابی صادر شده بود، گزارش‌هایی منتشر شد. جریمه صادر شده بالغ بر ۵ میلیون یورو بوده و تاکنون اپل ۲۵ میلیون یورو جریمه شده است (گفته می‌شود که این جریمه در مجموع تا ۵۰ میلیون یورو نیز می‌رسد). قانون گذاران هلند، اپل را متهم کرده‌اند که به جای ارائه یک راه حل مناسب، به طور مداوم موانع جدیدی را ایجاد می‌کند.

اداره مصرف‌کنندگان و بازارها (ACM) بیانیه‌ای صادر کرده بود که اپل هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده است تا به آن‌ها کمک کند و با الزامات ACM مطابقت داشته باشد. بنابراین این شرکت باید باید پنجمین جریمه خود را نیز بپردازد. بیانیه قبلی رگولاتور هلند همچنین گفت که نگرش اپل مایه تاسف است، به ویژه از آنجایی که الزامات ACM در دادگاه در ۲۴ دسامبر تایید شد و تاکید کرده است که آنچه اپل به عنوان راه حل ارائه کرده بود، موانع زیادی را برای توسعه دهندگان برنامه‌های دوستیابی ایجاد کرده است.

به عبارتی دیگر، اپل می‌خواهد که کاربران را مجبور کند تا از سیستم‌های پرداخت خود استفاده کنند. در ادامه این بیانیه آمده است که اپل شرکتی با موقعیت مسلط در بازار است و به همین دلیل مسئولیت‌های مضاعفی در قبال خریداران و جامعه دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا واقعا راه حل اپل یک روش مشکل ساز و پر هزینه است؟ به نظر شما چه راه حلی پیش‌روی اپل خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان