حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مالیات اپل برای پرداخت درون برنامه در هلند اکنون به ۲۷ درصد رسیده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

در چند سال اخیر، حواشی مالیات اپل بر پرداخت‌های درون برنامه‌ای بیشتر از هر زمان دیگری شده است. این موضوع از یک سو به خاطر تاکید اپل بر انحصارگری و استفاده از روش‌های پرداخت این شرکت و از سوی دیگر به دلیل حق کمیسیونی است که از توسعه دهندگان طلب می‌کند. طبق آخرین اخبار منتشر شده، مالیات اپل برای پرداخت درون برنامه در هلند اکنون به ۲۷ درصد رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

مالیات اپل برای پرداخت درون برنامه؛ مبالغ سنگین و سود سرشاری که اپل به دست خواهد آورد…!

اوایل امروز، اپل اعلام کرد که از این تاریخ به بعد، این شرکت در هلند برای هر خرید درون برنامه‌ای مرتبط به دوستیابی که از طریق روش‌های پرداخت شخص ثالث دریافت می‌شود، ۲۷ درصد مالیات دریافت خواهد کرد. این موضوع با حکم قانونگذاران کشور هلند نیز مطابقت دارد. در آخرین تغییرات قوانین موجود در سایت پشتیبانی توسعه دهندگان، اپل اعلام کرد که از این لحظه به بعد، از تراکنش‌های انجام شده در برنامه‌های دوستیابی، ۲۷ درصد حق کمیسیون دریافت می‌کند.

این درصد گفته شده، برای پرداخت‌هایی که از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده می‌کنند، اعمال خواهد شد. همچنین قابل ذکر است که این درصد کمی کمتر از مالیات معمول ۳۰ درصدی خود اپل است. اپل گفته است که مالیات‌های کاهش یافته شامل جمع آوری مالیات و حواله‌های انجام شده توسط این شرکت نمی‌شود.

ایلان ماسک سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور را نوعی “مالیات جهانی” بر اینترنت می‌داند

بر اساس دستور ACM، برنامه‌های دوستیابی که حق پیوند دادن یا استفاده از ارائه‌ دهندگان پرداخت درون‌ برنامه شخص ثالث را دارند، مالیاتی را برای این تراکنش به اپل می‌پردازند. پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده، اپل ۲۷ درصد مالیات از قیمتی که کاربران می‌پردازند را دریافت می‌کند. نرخ این تراکنش، نرخ پایین‌تری است و ارزش مربوط به پردازش پرداخت و فعالیت‌های مرتبط را شامل نمی‌شود.

توسعه‌دهنده مسئول جمع‌آوری و پرداخت مالیات‌های قابل اعمال، مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در هلند خواهند بود. این جزئیات پس از آن منتشر شد که ماه گذشته اپل اعلام کرد که مالیات‌های دریافتی این شرکت، با حکم اداره مصرف کنندگان و بازار هلند (ACM) مطابقت خواهد داشت. این حکم اپل را مجبور می‌کند تا به خدمات پرداخت شخص ثالث اجازه دهد برای خریدهای درون برنامه‌ای در برنامه‌های دوستیابی فعالیت داشته باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که که اطلاعات مستقیمی از خریدهای انجام شده با روش‌های جایگزین نخواهد داشت. همچنین نمی‌تواند در بازپرداخت، سابقه خرید، مدیریت اشتراک و سایر مسائل به کاربران کمک کند. این موارد اغلب به عنوان بخشی از پردازش سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود اپل است.

اپل در برابر حکم دادگاه تسلیم شد

مالیات اپل برای پرداخت درون برنامه

حالا توسعه دهندگانی که از مزایای جدید استفاده می‌کنند، باید این مسئولیت‌های اضافی را بر عهده بگیرند. آن‌ها همچنین رکوردی از کالاها و محتوای دیجیتالی هر ماه را در اختیار اپل قرار می‌دهند. این گزارش حاوی اطلاعاتی در مورد تمام محصولات فروخته شده از طریق فروشگاه اپ استور در ۱۵ روز ماه خواهد بود. این گزارش‌ها در پایان ماه مالی اپل در دسترس خواهند بود.

این قانون پس از حکم ACM در ماه دسامبر صورت گرفت. حکم ACM می‌گوید که این شرکت در حال سوءاستفاده از قدرت خود بازار است و این کار را با محدود کردن برنامه‌های دوستیابی به استفاده از روش‌های پرداخت خود انجام می‌دهد. ACM تهدید کرد که این شرکت را تا یک هفته دیگر به پرداخت ۵۰ میلیون یورو جریمه خواهد کرد. اگر اپل به برنامه‌های دوستیابی اجازه استفاده و ارائه روش‌های پرداخت جایگزین را ندهد، این جریمه را عملی خواهد کرد.

به گفته gizchina، با وجود موافقت با ارائه روش‌های پرداخت جایگزین، اپل همچنان از حکم ACM درخواست تجدید نظر کرده است. زیرا معتقد است که این حکم به نفع کاربران اپ استور نیست. اپل ادعا می‌کند که از بابت اینکه این تغییرات به تجربه کاربری آسیب برساند و همچنین تهدیدات جدیدی برای حریم خصوصی و امنیت داده‌ها ایجاد کند، نگران است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این تصمیم می‌تواند به انحصارگری اپل پایان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان