حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دادستان‌های ۳۵ ایالت در آمریکا از اپیک گیمز دربرابر رفتار انحصاری اپل حمایت می‌کنند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تجاری

دادستان‌های کل ۳۵ ایالت در آمریکا همراه با ناحیه کلمبیا، به‌تازگی از توسعه‌دهنده بازی فورتنایت، Epic Games، حمایت کرده و اظهار داشتند که اپل با رفتار انحصاری خود در اپ استور، همچنان به سرکوب رقابت ادامه می‌دهد. پیش از این، اعلام یک حکم در سال 2021 حق را تا حد زیادی به‌جانب اپل داده بود، اما روند تازه تجدیدنظر، می‌تواند حاکی از برگشتن ورق به‌نفع اپیک علیه این شرکت باشد.

حمایت دادستان‌های ایالات‌متحده از اپیک گیمز دربرابر اپل

به‌گزارش رویترز، این نامه مشترک توسط ایالت یوتا رهبری شده و سپس کلرادو، ایندیانا، تگزاس و سایر ایالت‌های دیگر نیز به آن پیوسته‌اند.

رفتار اپل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل و میلیون‌ها شهروند آسیب رسانده است. درهمین‌حال، اپل همچنان به انحصار توزیع اپلیکیشن و راه‌حل‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای برای آیفون‌ها، سرکوب رقابت و جمع‌آوری سودهای فرارقابتی در صنعت تقریباً تریلیون دلاری گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. به‌طور متناقض، شرکت‌هایی با قدرت کافی در بازار برای تحمیل یک‌جانبه‌ی قراردادها دربرابر بررسی‌های ضدانحصار محافظت می‌شوند؛ شرکت‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها دقیقاً بیشترین دلیل را برای نگرانی‌های ضدانحصار ایجاد می‌کند.

حمایت دادستان‌های ایالات‌متحده از اپیک گیمز دربرابر اپل

حمایت دادستان‌های ایالات‌متحده از اپیک گیمز دربرابر اپل

در سال 2021، ایوان گونزالس راجرز، قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده، علیه Epic رأیی را صادر کرد. بااین‌حال، هم سازنده‌ی بازی و هم اپل تصمیم گرفتند به‌حکم اولیه اعتراض کنند زیرا هیچ‌یک از این شرکت‌ها از این تصمیم راضی نبودند. اپیک گیمز می‌خواست دادگاه، اپل را مجبور کند از جایگزین‌های پرداخت شخص‌ثالث در اپ استور پشتیبانی کند، که این اتفاق نیفتاد.

قاضی در آن زمان حکم داد که حق کمیسیون 15 تا 30 درصدی که اپل از برخی سازندگان اپلیکیشن ازطریق سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای خود دریافت می‌کند، قانون ضدانحصار را نقض نمی‌کند. تا به امروز، اپل به‌دلایل واضح اجازه بازگشت Fortnite را به اپ استور نداده است. غول فناوری روز پنجشنبه اعلام کرد که دادگاه Epic Games شکست خواهد خورد، درحالی‌که همچنین گفت که متعهد است تا اطمینان حاصل کند که App Store لایه‌ای از امنیت را برای مصرف‌کنندگان حفظ می‌کند و درعین‌حال فرصت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد.

ناگفته نماند که این نبرد هنوز به پایان نرسیده است و مثل همیشه با گذشت زمان اخبار بیشتری را پیرامون آن دراختیار شما قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

نظر شما درباره‌ی حمایت دادستان‌های ایالات‌متحده از اپیک گیمز دربرابر اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

شما از اپل، انحصار رو بگیرید میشه جی ال ایکس
مثل همون ایران خودرو و سایپا خودمونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی