حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت ممکن است توسعه ویندوز 12 را از اوایل بهار 1401 آغاز کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، شایعات، مایکروسافت

با آن‌که تنها کمتر از چندین ماه از انتشار نسخه نهایی ویندوز 11 و ارمغان تجربه کاربری جدید آن برای کاربران گذشته است، اما براساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت آلمانی Deskmodder، توسعه سیستم‌عامل دسکتاپ آینده مایکروسافت با نام احتمالی ویندوز 12 ممکن است از ماه مارس (حوالی فروردین) آغاز شود.

توسعه سیستم‌عامل ویندوز 12 توسط مایکروسافت

این وب‌سایت اخیرا اشاره کرده است که نسخه بعدی سیستم‌عامل مایکروسافت از اوایل ماه مارس وارد مرحله‌ی اولیه توسعه خود خواهد شد. این بدان معنا نیست که فاصله زمانی معرفی ویندوز 12 نسبت به نسخه 11، ممکن است بسیار کوتاه‌تر از دوره مابین ویندوز 10 و 11 باشد. بااین‌حال، از هم‌اکنون حداقل چندین سال تا انتشار این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت فاصله داریم و قرار نیست به این زودی‌ها معرفی شود؛ مخصوصا که شرکت آمریکایی به‌تازگی اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 با پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را منتشر کرده است.

 نه اشتباه تایپی نیست؛ طبق اطلاعات ما، مایکروسافت در ماه مارس خود را برای توسعه ویندوز 12 آماده خواهد کرد. در مراحل اولیه، آن‌ها به‌دنبال کارمندانی هستند که حمایت بیشتری از تیم را ارائه کنند. SwiftOnSecurity نیز این اطلاعات را تأیید می‌کند.

ویندوز 11 به مایکروسافت این امکان را داد تا طراحی سیستم‌عامل خود را به‌طور کامل اصلاح کند. حالت‌های شفافیت، دارک مود یکپارچه و تغییرات مختلف در نوار وظیفه در این نسخه اعمال شده‌اند. به‌نقل از Deskmodder، شرکت ردموندی برای ویندوز 12 همه‌چیز را از صفر شروع خواهد کرد، زیرا ساختار آن کاملاً متفاوت با نسخه‌های فعلی خواهد بود. این بدان معناست که ما هنوز با دیدن نسخه نهایی آن بسیار فاصله داریم، چراکه توسعه‌ی چنین پلتفرمی سال‌ها به‌طول خواهد انجامید. برای یادآوری، شش سال بین انتشار ویندوز 10 (2015) و ویندوز 11 (2021) فاصله بود.

 این بدان معنا نیست که فردا شاهد ویندوز 12 جدید خواهیم بود. انتشار نسخه جدید ممکن است بسیار طولانی شود، زیرا شما (تقریباً) از ابتدا شروع می‌کنید. می‌توان این‌گونه فرض کرد که زیرساخت ویندوز 10 به‌طور کامل رها می‌شود. درحال‌حاضر ویندوز 11 هنوز این زیرساخت را دارد.

توسعه سیستم‌عامل ویندوز 12 توسط مایکروسافت

توسعه سیستم‌عامل ویندوز 12 توسط مایکروسافت

بااین‌حال، صحت این اطلاعات شک و تردیدهایی را برجای می‌گذارد. Deskmodder جزئیات بیشتری ارائه نکرده و تنها به گفته‌های مشابهی از SwiftOnSecurity متکی است. وب‌سایت دوم حتی ادعا کرده بود که مایکروسافت درخواست دو تراشه TPM را برای نصب ویندوز 12 درنظر خواهد گرفت که البته بعدها معلوم شد تنها یک شوخی بوده است.

 اطلاعات SwiftOnSecurity مبنی‌بر اینکه دو ماژول TPM برای ویندوز آینده موردنیاز می‌باشد، تنها یک شوخی بوده است. اما اگر از هم‌اکنون تصویر کنید، می‌توان برای نسخه پرو نیاز به اتصال اینترنت و بعداً یک حساب مایکروسافت را پیش‌بینی کرد.

درواقع، شکی وجود ندارد که مایکروسافت از قبل به این فکر می‌کند که چه کاری انجام دهد، یا حداقل شروع به کنار گذاشتن ایده‌ها کرده است. اما هنوز خیلی زود است که درباره قابلیت‌های ویندوز آینده صحبت کنیم. به‌هرحال، ویندوز 12 نباید حداقل پیش از سال 2026 منتشر شود. برای یادآوری، ویندوز 11 در اکتبر 2021 ارائه شد که امکان دانلود آن از وب‌سایت رسمی مایکروسافت وجود دارد.

دیدگاه شما پیرامون آغاز مراحل توسعه اولیه سیستم‌عامل ویندوز 12 توسط مایکروسافت در ماه‌های پیش‌رو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی