حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۲ حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم می‌خواهد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، شایعات، مایکروسافت

شاید نرخ به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ آنقدرها بالا نباشد اما کم‌کم به عرضه Windows 12 نزدیک می‌شویم. در جدیدترین شایعات می‌شنویم که احتمالا ویندوز ۱۲ حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم می‌خواهد. این سبب خواهد شد تا تعداد کمتری از دستگاه‌های موجود فعلی برای به‌روزشدن به نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت واجد شرایط باشند.

سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۲ چیست؟

آنطور که پیداست، مایکروسافت می‌خواهد حداقل سیستم مورد نیاز برای Windows 12 را ارتقا بدهد. علاوه بر ارتقا دادن این موارد، شاید نیازمندی‌های جدیدی هم اضافه شود و کار را حتی سخت‌تر کند.

در شایعات می‌شنویم که حداقل حافظه رم برای نصب ویندوز ۱۲ به ۸ گیگابایت خواهد رسید. پیش از این شما با یک دستگاه مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم می‌توانستید ویندوز ۱۱ را نصب کنید اما در نسخه جدید ویندوز احتمالا چنین امکانی سلب شود.

هر چند اکثر دستگاه‌های جدید ویندوزی از حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم شروع می‌شوند اما هنوز دستگاه‌های نو با ۴ گیگابایت حافظه رم در بازار موجود است. این‌که این دستگاه‌های جدید به اندروید ۱۲ به‌روز نشوند اصلا موضوع جالبی نخواهد بود.

ویندوز ۱۲

ویندوز ۱۲

حداقل تراشه پردازنده مرکزی یا CPU مورد نیاز نسبت به ویندوز ۱۱ تغییر نخواهد داشت. با این‌حال همانند ویندوز ۱۱ نیازمندی به TMP 2.0 همچنان حفظ خواهد شد. این نیازمندی برای حفظ امنیت کاربران است و خیلی از دستگاه‌های نسبتا قدیمی‌تر آن را ندارند.

دارا بودن تراشه امنیتی Pluton مایکروسافت یکی از شایعاتی است که درصد تحقق آن بالا نیست اما اگر محقق شود تقریبا هیچ کاربری نمی‌تواند دستگاه خود را به‌روز کند. دستگاه‌های مجهز به این تراشه از اوایل سال ۲۰۲۲ به فروش رسیده‌اند که خیلی هم پرتعداد نیستند.

میزان حافظه مورد نیاز برای نصب Windows 12 هنوز مشخص نیست. با این‌حال می دانیم که ویندوز ۱۱ حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای نصب شدن نیاز دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید شرایط حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم برای ویندوز 12 عملی شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)