حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست نسخه آزمایشی ویندوز ۱۲ به زودی در کنال Canary برای علاقه‌مندان ممکن خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows

هر چند شاید هنوز به ویندوز ۱۱ کوچ نکرده باشید اما سال ۱۴۰۲ سالی‌است که اسم Windows 12 را بیشتر خواهید شنید و حتی احتمالا برای تجربه کردن در دسترس باشد. گزارش جدیدی می‌گوید تست نسخه آزمایشی ویندوز ۱۲ به زودی در کنال Canary برای علاقه‌مندان ممکن خواهد شد.

تست نسخه آزمایشی ویندوز ۱۲

سال گذشته، گزارش‌هایی وجود داشت مبنی‌بر که مایکروسافت می‌تواند برنامه به روزرسانی سریع‌تری برای نسخه‌های اصلی ویندوز داشته باشد. منتظرو از نسخه‌های اصلی، نسخه‌هایی است که صورت کامل یک شماره به جلو می‌رود، مثلا ویندوز ۱۲، ۱۳ و … .

بر اساس آن گزارش و دیگر شنیده‌ها انتظار داریم که ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. همچنین احتمالا آپدیت‌های اصلی سیستم‌عامل ویندوز هر ۳ سال منتشر خواهند شد. به این صورت که احتمالا ویندوز ۱۳ (یا هر نامی که داشته باشد) سال ۲۰۲۷ عرضه شود.

زمان رونمایی از ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ با گزارش اخیری که ادعا می‌کرد پردازنده‌های Meteor Lake اینتل دارای بهینه سازی‌هایی برای ویندوز 12 هستند، مطابقت دارد.

همچنین یک سرنخ دیگر مستقیماً از سوی مایکروسافت وجود دارد. این برند با معرفی کانال جدید Canary به کاربران Insider اجازه می دهد تا “تغییرات پلتفرم را که نیاز به زمان بیشتری دارد، پیش از عرضه رسمی” آزمایش کنند.

با معرفی کانال قناری (Canary Channel) مایکروسافت همچنین در حال تغییر ساختار برنامه ارائه آپدیت آزمایشی به کاربران Insider خود است. از این پس کانال Dev به بیلدهای ویندوز 11 سری 23000 محدود می شود، در حالی که کانال بتا و کانال پیش نمایش انتشار بدون تغییر باقی می مانند.

از سوی دیگر، کانال Canary روی بیلدهای سری 25000 تمرکز خواهد کرد که شامل تغییرات عمده در هسته ویندوز، APIهای جدید و کدهای آزمایشی مشابه است. مایکروسافت مشخص می‌کند که برخی از ویژگی‌های ارائه‌شده در کانال جدید Canary ممکن است هرگز در نسخه‌های عمومی قرار نگیرند، در حالی که برخی دیگر «می‌توانند در نسخه‌های بعدی ویندوز و زمانی که آماده باشند، نشان داده شوند».

علاوه بر ماهیت آزمایشی بیلدهای منتشر شده در کانال Canary، مایکروسافت همچنین در مورد بی‌ثباتی بالا که می تواند منجر به خرابی سیستم و حتی نصب مجدد سیستم عامل شود، هشدار می دهد.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد وضعیت ارائه آپدیت Windows را تغییرات اساسی بدهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)