حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت با تراشه سفارشی ARM و ویندوز 12 به رقابت با تراشه‌های سری M اپل می‌پردازد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مایکروسافت

استفاده اپل از تراشه سفارشی خود باعث ایجاد شگفتی در سری مک این شرکت شده است. از زمان معرفی چیپست M1، تراشه‌های سری M عملکرد و کارایی بیشتری نسبت‌به برخی از رقبای خود داشته‌اند. طبق آخرین اخبار اما، مایکروسافت درنظر دارد تا وارد حوزه‌ی تراشه‌های سفارشی شود. گزارش جدید حاکی از آن است که مایکروسافت درحال کار بر روی تراشه های ARM سفارشی خود است تا با چیپست‌های سری M اپل رقابت کند و ویندوز 12 با بهینه‌سازی‌های خود نیز، به تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

تراشه های سفارشی ARM و ویندوز 12 مایکروسافت

طبق گزارشی که توسط Windows Latest منتشر شده است، مایکروسافت درحال کار بر روی تراشه های سفارشی ARM خود است و درعین‌حال ویندوز 12 را برای حداکثر هماهنگی با سخت‌افزار بهینه می‌کند. مایکروسافت به‌تازگی لیست‌های شغلی متعددی را منتشر کرده است که برنامه‌های این شرکت برای آینده را برجسته می‌کند. فهرست‌های شغلی شامل سیستم اصلی در تراشه سیلیکون معمار، مهندس طراحی اصلی، مهندس ارشد تأیید طراحی فیزیکی و یک CAD Mgr یکپارچگی قدرت سیلیکون ارشد است. طبق لیست‌ها، این شرکت به‌دنبال طراحی تراشه‌های جدید با عملکرد و کارایی به‌عنوان عناصر اصلی خود است.

لیست‌ها همچنین تحت «تیم سیلیکون مایکروسافت» این شرکت دسته‌بندی شده‌اند و تا پایان ماه گذشته در دسترس بودند. در توضیح پست‌ها، این شرکت بیان می‌کند که کارمندان در «فناوری پیشرو در محاسبات» خواهند بود و با «گروه‌های متقابل عملکردی» مختلف برای ارائه تراشه‌ای با کارایی و نوآوری بالا کار خواهند کرد. بر اساس این گزارش، مایکروسافت به‌دنبال رقابت بهتر با اپل ازطریق تراشه‌های سفارشی خود است.

تراشه های سفارشی ARM و ویندوز 12 مایکروسافت

تراشه های سفارشی ARM و ویندوز 12 مایکروسافت

تراشه‌های اپل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نهایت هماهنگی را با سیستم‌عامل این شرکت دارند. با بهینه‌سازی تراشه‌های سری M و macOS، کاربران بهترین عملکرد و عمر باتری را در مک بوک دراختیار دارند. همچنین در مورد عملکرد و بهره‌وری انرژی، کنترل بیشتری بر روی سخت‌افزار نیز فراهم شده است. درحال‌حاضر، اپل درحال کار بر روی تراشه M3 خود است که بر اساس معماری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. این گزارش همچنین تأکید می‌کند که مایکروسافت درحال کار بر روی ویندوز 12 با بهینه‌سازی‌هایی برای هماهنگی با تراشه سفارشی خود است.

انتظار می‌رود که ویندوز 12 در سال آینده با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید منتشر شود که از تراشه‌های سفارشی مایکروسافت بهره می‌برد. سیستم‌عامل نسل بعدی به‌طور بالقوه می‌تواند از تراشه سفارشی ARM در مورد ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده کند. همچنین اپل نیز در زمینه تراشه‌های سفارشی بسیار جلوتر است و این شرکت درحال آماده شدن برای عرضه تراشه نسل سوم مبتنی‌بر معماری 3 نانومتری است.

نظر شما درباره تراشه‌های سفارشی ARM و ویندوز 12 مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی