حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 با پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی و تغییرات تسک‌بار منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Windows 11، برترین‌های ترنجی

مایکروسافت به‌تازگی اولین آپدیت بزرگ خود را برای ویندوز 11 منتشر کرده است که افزودنی‌های جدید زیادی را شامل می‌شود. این بروزرسانی اخیر با تغییراتی ازجمله پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11، درکنار تغییراتی در برنامه‌های Notepad و Media Player بازطراحی‌شده، امروز در ایالات‌متحده در دسترس قرار گرفت. اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 همچنین شامل تعدادی بهبود در نوار وظیفه (تسک‌بار) نیز می‌شود.

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11

پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را ازطریق Appstore آمازون نصب کنند. این فروشگاه تعداد محدودتری از برنامه‌های اندرویدی در مقایسه با Google Play را شامل می‌شود، اما راه‌حل‌هایی برای اجرای غیررسمی Google Play Store بر روی ویندوز 11 نیز وجود دارد.

بزرگ‌ترین تغییرات در این آپدیت ویندوز 11، مربوط به تسک‌بار است. زمان و تاریخ درنهایت بر روی چندین نمایشگر در ویندوز 11 در دسترس خواهد بود، چیزی که در زمان انتشار اولیه وجود نداشت. ویجت آب‌وهوا نیز در این به‌روزرسانی به نوار وظیفه بازمی‌گردد و یک ویژگی جدید بی‌صدا/لغو صدا نیز در نوار وظیفه برای تماس‌های Microsoft Teams در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید به‌سرعت یک برنامه یا پنجره خاص را از نوار وظیفه مستقیماً در تماس Microsoft Teams به‌اشتراک بگذارید.

مایکروسافت همچنین برنامه‌های Media Player و Notepad را برای ویندوز 11 بازطراحی کرده است. Notepad اکنون شامل لغو چندمرحله‌ای، رابط جستجوی بهبودیافته و پشتیبانی از حالت تاریک می‌شود. برنامه Media Player جدید نیز به‌عنوان جایگزینی Groove Music و Windows Media Player طراحی شده است و شامل پشتیبانی از صدا، تصویر و طراحی می‌باشد که با بهبودهای رابط کاربری ویندوز 11 مطابقت دارد.

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11

درحالی‌که مایکروسافت اخیراً به‌سرعت به‌روزرسانی ویژگی‌های سالانه برای ویندوز 10 و ویندوز 11 را منتشر می‌کند، آپدیت جدید، تنها به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 در سال جاری نخواهد بود. درعوض، مایکروسافت ویژگی‌های جدید بیشتری را به ویندوز 11 اضافه خواهد کرد.

Panos Panay، سرپرست بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی پیرامون آپدیت جدید ویندوز 11 بیان می‌کند:

«به‌مرور زمان، شاهد خواهید بود که ما ویژگی‌های جدیدی را در ویندوز 11 برای کاربران نهایی بیشتر علاوه‌بر به‌روزرسانی سالانه خود منتشر می‌کنیم. ما از انواع مکانیسم‌های به‌روزرسانی که در اختیار داریم، ازجمله سرویس‌دهی و به‌روزرسانی‌های فروشگاه مایکروسافت استفاده خواهیم کرد. هدف ما ارائه نوآوری مستمر و ارائه بهترین تجربیات در طول سال است.»

مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی برای تست ویژگی‌های آزمایشی جدید ویندوز 11 در سراسر سال 2022 با ویژگی‌های مخفی مانند برچسب‌های والپیپر و به‌روزرسانی حالت تبلت است.

نظر شما درباره اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 و قابلیت‌های اضافه‌شده به آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

لطفا روش استفاده از برنامه ها و بازی های اندروید توی اپدیت جدید رو قرار بدید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی