حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Windows 11، آموزش و راهنمایی

با انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت، ویندوز 11، این شرکت به کاربران اطلاع داد که در آینده می‌توانند به‌راحتی برنامه‌های اندروید را بر روی رایانه شخصی خود نصب کنند. با آن‌که این قابلیت در نسخه‌های ابتدایی این سیستم‌عامل در دسترس نبود؛ با انتشار آپدیت بزرگ ویندوز 11 در هفته گذشته، سرانجام دراختیار تمامی کاربران قرار گرفت. حال در این مطلب قصد داریم نحوه دانلود برنامه‌های اندروید را در رایانه شخصی بهره‌مند از ویندوز 11 به شما آموزش دهیم.

کدام برنامه های اندروید در ویندوز 11 برای دانلود در دسترس هستند؟

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که درحال‌حاضر بیش از 1000 برنامه برای نصب بر روی ویندوز 11 آماده است. در زمان انتشار نسخه پیش‌نمایش این ویژگی، اپلیکیشن‌های زیادی برای دانلود و اجرا وجود نداشت، زیرا این قابلیت برای ویندوز بسیار جدید بوده و تا مدت‌زمان زیادی نیز در دسترس نبود.

خوشبختانه، درحال‌حاضر مجموعه‌ای مناسب از بازی‌ها گرفته تا برنامه‌های کاربردی برای استفاده در ویندوز 11 در دسترس هستند که در ادامه به نحوه دانلود آن‌ها می‌پردازیم.

حداقل مشخصات موردنیاز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز 11 اعلام شد

دانلود برنامه‌های اندروید در ویندوز 11

همان‌طور که به‌نظر می‌رسد کار آسانی باشد، در ابتدا چندین مرحله وجود دارد که باید قبل از دانلود برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 انجام شوند. پیش از همه، مطمئن شوید که آخرین نسخه ویندوز بر روی رایانه شخصی شما نصب شده است (Public Preview Build 1.8.32837.0). همچنین باید مطمئن شوید که مایکروسافت استور به آخرین نسخه خود نیز به‌روز شده است. می‌توانید این کار را با مراجعه به Microsoft Store > Library > Get updates انجام دهید.

ازآنجایی‌که برنامه‌های اندروید مستقیماً از فروشگاه مایکروسافت در دسترس نیستند، برای دسترسی به هزاران برنامه اندروید وعده داده‌شده، باید اول از همه یک برنامه جداگانه را در ویندوز نصب کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1- در ویندوز 11، بر روی آیکون استارت کلیک کرده و Microsoft Store را جستجو کنید. وقتی آن را پیدا کردید، بر روی آن کلیک کنید.

2- از فروشگاه، روی نوار جستجو کلیک کرده و Amazon Appstore را تایپ کنید.

3- هنگامی‌که Amazon Appstore را پیدا کردید، بر روی آن کلیک کرده و فرآیند نصب را شروع کنید.

4- ممکن است در اینجا به شما گفته شود که باید چیزی به نام “مجازی‌سازی” را در بایوس خود فعال کنید. برای جزئیات در این زمینه به تیتر بعدی مراجعه کنید.

5- یک پنجره بازشو خواهید دید که از شما می‌خواهد چیزی به نام Windows Subsystem برای اندروید را نصب کنید. آن را دانلود کنید.

6- این یک نصب ضروری است، اما لازم نیست کادری را که اجازه دسترسی مایکروسافت به داده‌های تشخیصی را می‌دهد علامت بزنید.

7- وقتی از شما پرسیده شد که آیا به این برنامه اجازه می‌دهید تغییراتی ایجاد کند، بر روی Yes کلیک کنید.

8- پس از اتمام دانلود، در پنجره بازشو، فروشگاه App Amazon را باز کنید.

9- پس از یک صفحه بارگیری کوتاه، باید با حساب آمازون خود وارد شوید.

تا اینجای کار، سیستم شما آماده پذیرش برنامه‌های اندروید شده است. این فرآیند فقط باید یک بار انجام شود، بنابراین نگران تکرار این مراحل نباشید. همچنین دانلود برنامه‌ها از Amazon Appstore، بسیار ساده است. در اینجا نحوه انجام آن را بیان می‌کنیم:

1- برنامه Amazon Appstore را باز کنید.

2- برنامه‌ای که می‌خواهید نصب کنید را پیدا کرده و برای مشاهده جزئیات بر روی آن کلیک کنید.

3- برای شروع نصب برنامه روی گزینه Get کلیک کنید.

توجه: همچنین، می‌توانید روی دریافت عکس پیش‌نمایش برنامه کلیک کنید.

4- پس از اتمام دانلود برنامه بر روی Open کلیک کنید.

پس از اتمام کار، می‌توانید فوراً از برنامه اندروید جدید خود در ویندوز 11 استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد اکثر برنامه‌ها برای کنترل‌های رایانه شخصی بهینه شده و به‌دلایل واضح از کلیدهای کیبورد شما به‌جای کنترل‌های لمسی استفاده می‌کنند.

مجازی‌سازی چیست و چرا باید آن را فعال کنم؟

همان‌طور که می‌توان تصور کرد، اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز با اجرای یک ماشین مجازی در این سیستم‌عامل ممکن می‌شود. مجازی‌سازی راهی است که به یک CPU اجازه می‌دهد به‌عنوان چندین CPU عمل کند و در ویندوز 11 شما برای اجرای برنامه‌های اندرویدی ضروری است. اگر در این مرحله گیر کرده‌اید، می‌توانید آموزش آن را از این لینک پیدا کنید.

البته این مرحله برای همه اجباری نبوده و تنها مختص کاربرانی می‌باشد که رایانه‌‌ای دارند که ممکن است هنگام نصب ویندوز 11 آماده نبوده باشد.

از کجا می‌توانم برنامه‌های نصب‌شده اندروید را پیدا کنم؟

پس از دانلود هر برنامه اندرویدی از فروشگاه آمازون در ویندوز 11، می‌توانید به‌راحتی مکان آن‌ها را پیدا کنید. برای این کار، به‌سادگی وارد منوی استارت شده و بر روی All apps کلیک کنید تا همه‌ی برنامه‌های نصب‌شده خود را یک‌جا بیابید. از طرف دیگر، اگر می‌دانید به‌دنبال چه برنامه‌ای هستید، می‌توانید نام آن را از منوی Start جستجو کنید. درحال‌حاضر، ویندوز 11 امکان دسترسی به پوشه‌های منوی استارت شما را نمی‌دهد، بنابراین سازماندهی برنامه‌های اندرویدی شما در شرایط کنونی راه‌حل ساده‌ای ندارد.

با گذشت زمان و بهبود این روند، مایکروسافت به آماده‌سازی برنامه‌های اندروید بیشتری برای ویندوز 11 ادامه خواهد داد. درحال‌حاضر، می‌توانید از انجام بازی‌ها و اجرای برنامه‌های موردعلاقه اندرویدی خود در ویندوز 11 لذت ببرید!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

ظاهرا SSD هم از ملزوماته ، مایکروسافت دیگه گندش رو دراورده انگار میخواد سایبرپانک 2077 اجرا کنه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی