حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۲ با اسم رمز Hudson Valley برای عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows، کامپیوتر شخصی، مایکروسافت

مایکروسافت در حال آماده‌شدن برای عرضه نسخه جدیدی از ویندوز با اسم رمز «Hudson Valley» است که احتمالاً به‌عنوان ویندوز ۱۲ به بازار عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر شود. آنطور که گفته می‌شود Windows 12 برای متحول‌کردن سیستم عامل با تمرکز قوی بر هوش مصنوعی (AI) طراحی شده است.

هوش مصنوعی در هسته ویندوز ۱۲ با اسم رمز Hudson Valley

نسخه های اولیه Hudson Valley در حال حاضر در حال آزمایش در کانال Windows Insider Canary هستند. آنطور که شنیده می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ این نسخه از ویندوز برای همه کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

تمرکز اصلی Hudson Valley بر افزایش تجربه کاربر از طریق هوش مصنوعی است. ویژگی‌های کلیدی شامل Windows Shell مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیار Copilot AI است.

این دستیار طوری طراحی شده است که به طور مداوم در پس زمینه کار کند و عملکردهایی مانند جستجو، راه اندازی برنامه، مدیریت گردش کار و درک زمینه را بهبود بخشد. هوش مصنوعی عمیقاً در سراسر سیستم عامل یکپارچه خواهد شد و برای عملکرد بهینه به سخت افزار جدید NPU (واحد پردازش عصبی) نیاز دارد. در نتیجه، نیازهای سخت افزاری برای رایانه ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد و به طور بالقوه رایانه های قدیمی را با برخی از ویژگی های متمرکز بر هوش مصنوعی ناسازگار می کند.

طبق پیش بینی IDC، انتظار می رود نرخ تولید رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی دارای NPU به شدت افزایش یابد و تا سال 2027 به 81 درصد برسد. این نشان دهنده گرایش به پذیرش جریان اصلی هوش مصنوعی در بازار رایانه های شخصی است.

به روز رسانی‌های اخیر در ویندوز 11، از جمله به‌روزرسانی هوش مصنوعی Copilot و حذف پس زمینه در Paint، به تعهد مداوم مایکروسافت به پیشرفت های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره دارد. علاوه بر این، نقشه راه جدیدی برای چرخه‌های به روز رسانی ویندوز گزارش شده است.

در کنار Copilot پیشرفته، شایعه شده است که Hudson Valley تصاویر پس زمینه مبتنی بر هوش مصنوعی را با افکت‌های اختلاف منظر پویا و قابلیت‌های تعاملی، ویژگی Super Resolution بهبود کیفیت تصویر در عکس ها، فیلم ها و بازی ها، بهبود حالت صرفه جویی در انرژی و طراحی مجدد بالقوه معرفی می کند.

نظر شما چیست؟ منتظر ویندوز ۱۲ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)