حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار گوشی های هوشمند به زودی وارد دوران دوربین های ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات

چند سال پیش استفاده از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی یک تلفن هوشمند کافی بود. اما اخیرا صنعت گوشی های هوشمند شاهد افزایش قابل توجه رزولوشن های سنسور دوربین بوده است. در حال حاضر سنسور های ۱۰۸ مگاپیکسلی در دستگاه های زیادی به کار گرفته شده اند. گزارشات جدید پیش بینی می‌‌کنند که بازی در اینجا تمام نشده و بازار گوشی های هوشمند به زودی به سمت استفاده از سنسور های ۲۰۰ مگاپیکسلی حرکت خواهد کرد.

سنسور های ۲۰۰ مگاپیکسلی به زودی وارد بازار گوشی های هوشمند خواهند شد

همان‌طور که می‌دانید موتورولا دو گوشی پرچمدار را در دست توسعه دارد. یکی از این دو گوشی، همان نسخه جهانی Moto Edge X30 است که انتظار می‌رود اج ۳۰ پرو نام داشته باشد. اما مدل دیگر که در حال حاضر با اسم رمز Motorola Frontier  شناخته می‌شود، به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

موتورولا احتمالا اولین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را روانه بازار می‌کند

موتورولا اج ۳۰ پرو به تازگی موفق یه دریافت گواهی بلوتوث SIG شده است.  همان‌طور که اشاره شد، این دستگاه در حقیقت همان اج ایکس ۳۰ است و به زودی در بازار اروپا عرضه خواهد شد. انتظار داریم که Motorola Frontier نیز در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی شود. احتمالا تلفن هوشمند مذکور اولین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در دنیا خواهد بود. انتظار داریم که موتورولا برای اولین گوشی ۲۰۰ مگاپیکسلی خود به سراغ سنسور ایزوسل HP1 سامسونگ برود. این سنسور از پیکسل هایی با اندازه ۰,۶۴ میکرومتری برخوردار است.

 

این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند در محیط های تاریک با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی (با پیکسل های بزرگ ۱.۲۸ میکرومتری) عکس برداری کند. همچنین اگر نیاز به جذب نور بیشتری داشته باشید، می‌توانید با استفاده از رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی (با پیکسل های ۲.۵۶ میکرومتری) به عکس برداری بپردازید. به جز سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، برخورداری این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نیز از ویژگی های شاخص آن است. این تراشه توسط فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

سامسونگ و شیائومی نیز از سنسور های ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند

گزارش اخیر GizChina ادعا می‌‌کند که سامسونگ و شیائومی نیز به زودی از سنسور های ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی های خود استفاده خواهند کرد. چندی پیش Omnivision از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. ادعا می‌شود این سنسور بر روی سری ردمی نوت شیائومی به کار گرفته خواهد شد‌. همچنین احتمالا MIX 5 نیز از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی برخوردار است. انتظار داریم که این دستگاه در اواخر سال میلادی جاری رونمایی شود.

پرچمدار آینده موتورولا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اوایل تابستان ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود

برای سهولت در ثبت لحظات برای کاربران سامسونگ، ISOCELL HP1 را به فوکوس خودکار سریع و دقیقی مجهز کرده است. این ویژگی به لطف فناوری تشخیص فاز Double Super PD امکان پذیر است. فناوری Double Super PD دارای دو برابر پیکسل های فوکوس خودکار بیشتری نسبت به Super PD است.

نظر شما چیست؟ آیا در سال جاری میلادی بازار گوشی های هوشمند به سوی استفاده از سنسور های ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد رفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی