حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا تیزر Moto X30 Pro را منتشر کرد: نسل اول دوربین های 200 مگاپیکسلی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | موتورولا

موتورولا ساعاتی پیش با انتشار تیزر جدید اعلام کرد که Moto X30 Pro با سنسور دوربین اصلی عرضه خواهد شد که از نظر وضوح پیکسلی همتای دیگری ندارد. گفتنی است این شرکت ممکن است سومین شرکت در ارائه چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیز باشد. زیرا شیائومی اکنون رسماً رقبای اندرویدی خود را شکست داده و اولین گوشی هوشمند پرچمدار جهان با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را عرضه کرده است و پس از آن نیز ایسوس با گوشی گیمینگ خود در جایگاه دوم قرار دارد.

شما کاربران عزیز ترنجی می‌دانید که رقابت دوربین ها در سال های اخیر در سطوح مختلفی داغ و گاهی عجیب بوده‌ است. تعدادی از شرکت ها جنگ های رزولوشنی را به راه انداخته و هر سال بر رزولوشن دوربین پرچمداران خود می‌افزایند. عده‌ای دیگر هر‌ساله اندازه سنسور دوربین های خود را بزرگ و بزرگ‌تر می‌کنند حتی اگر دستگاه آنها نهایتاً چهره خوبی نداشته باشد. در نهایت برخی از شرکت ها مانند اپل و گوگل نیز میانه‌روی کرده و وارد این بازی آزمون و خطا نمی‌شوند و همزمان به توسعه الگوریتم های نرم‌افزاری خود برای دوربین می‌پردازند.

می‌دانیم که جدیدترین پرچمدار شیائومی با نام شیائومی 12 اس اولترا، با استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و تعبیه دوربین‌ های پشتی بسیار بزرگ(در واقع بزرگترین نمونه در صنعت) که با همکاری لایکا توسعه یافته است، به نظر می‌رسد که برنده بازی دوربین گوشی های هوشمند پرچمدار حداقل تا اواخر سال 2022 باشد. حداقل بر روی کاغذ که چنین به نظر می‌رسد. اما با این حال موتورولا با یک پست جدید در ویبو یک روز هم صبر نکرده و به نوبه خود به شیائومی پاسخ داده است تا به ما یادآوری کند که Moto X30 Pro ممکن است چیزی برای برتری در رویداد رونمایی قریب الوقوع خود داشته باشد!

تیزر Moto X30 Pro که به اندازه 1/1.22 اینچی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ اشاره دارد

تیزر Moto X30 Pro که به اندازه 1/1.22 اینچی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ اشاره دارد

آخرین پوستر این شرکت جزئیات بالقوه وسوسه‌انگیزی از گوشی آنها Moto X30 Pro نشان می‌دهد. در این پوستر اندازه سنسور دوربین اصلی پرچمدار موتورولا 1/1.22 اینچ بیان می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که این سنسور بزرگتر از بسیاری دیگر که در بازار یافت می‌شوند باشد حتی بزرگتر از سنسور IMX707 سونی موجود در شیائومی 12 اس پرو که اندازه 1/1.28 اینچی دارد. البته ما که شیطنت موتورولا در بزرگ‌تر نشان دادن سنسور 1/1.22 اینچی نسبت به سنسور 1/1.28 اینچی(که اختلاف اندازه کمی دارند) و کوچک نشان دادن سنسور 1 اینچی برای بزرگنمایی سنسور 1/1.22 اینچی(که اختلاف اندازه زیادی دارند) را ندیدیم. موتورولا امیدوار است شما هم ندیده باشید!

گفتنی است باز هم با تمام این مشخصات موتورولا نمی‌تواند سنسور اختصاصی بسیار بزرگ 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا را شکست دهد. با این وجود ردپای اندازه 1/1.22 اینچی سنسور خریداری شده توسط موتورولا با ISOCELL HP1 سامسونگ مطابقت دارد. بنابراین به عبارت دیگر، موتورولا ممکن است به طور غیرمستقیم تایید کرده باشد که Moto X30 Pro در واقع اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین 200 مگاپیکسلی است که بیش از 2 سال در تبلیغات دیده می‌شود. موتورولا شاید نتواند بگوید که بزرگترین سنسور موجود را استفاده کرده است اما آنها قطعاً تبلیغ بسیاری بر روی پر رزولوشن ترین سنسور موبایلی دنیا خواهند کرد.

 

طبق گفته منبع، اکنون و با انتشار تیزر جدید احتمال بیشتری وجود دارد که معرفی گوشی هوشمند موتورولا قریب‌الوقوع باشد پس حتما اخبار آن را در ترنجی دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری