حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نمایش تصویر یک گربه رویت شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، تصویربرداری، دوربین، سامسونگ

سامسونگ همیشه یکی از برترین شرکت‌های جهان در زمینه دوربین‌های موبایل بوده است. از مدت‌‌ها پیش می‌دانستیم که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است و حالا این سنسور قدرتمند نیز با نمایش تصویر یک گربه، رخ نمایی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در ویدیویی به نمایش درآمد…!

سامسونگ سال گذشته رسما از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. حسگر دوربین ISOCELL HP1 با فناوری کاملا جدید ChameleonCell و تعداد پیکسل‌های بسیار زیاد خود، وعده‌های فراروانی داده بود، اما هنوز هم دستگاهی با این سنسور را نخواهیم دید. شایعات حاکی از آن است که موتورولا مدل Frontier خود را در ماه جولای و با سنسور یاد شده عرضه می‌کند و برخی از تصاویر فاش شده که نشان‌ دهنده نام روی برآمدگی دوربین است، به نوعی این موضوع را تایید می‌کند.

اکنون، گویا سامسونگ همه چیز را در دست گرفته و یک ویدیوی تبلیغاتی از سنسور جدید در حال توسعه خود، منتشر کرده است. در این ویدیو از یک گربه زیبا تصویر برداری شده و متعاقبا یک بیلبورد بزرگ از تصویر گرفته شده با سنسور ISOCELL HP1 چاپ شده است. همانطور که همه ما می‌دانیم، فضای مجازی این روزها پر شده است از تصویر و ویدیو گربه‌ها و نباید با این موضوع سر دعوا داشت 🙂 گربه‌ای که در این ویدئو به نمایش درآمده است، یک گربه زیبا است و نتیجه نهایی بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد.

با این حال، لازم به ذکر است که خود سنسور بر روی یک پایه مخصوص نصب شده است که دارای دو برد مدار چاپی با عناصر مختف است (ما نمی دانیم که چه الگوریتم‌هایی در آن به کار رفته است) و علاوه بر این، قطعا استفاده از یک سیستم حرفه‌ای اپتیکال در این شیرین کاری، بسیار دور از هر چیزی است که تا به حال در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم.

این تصویر همچنین در یک محیط کنترل شده با نورپردازی استودیویی ثبت شده است و تعدادی از افراد حرفه‌ای در حال پیاده‌سازی تخصص خود هستند. تمام سلب مسئولیت‌ها در طول کلیپ ویدیویی همچنین این تصور را ایجاد می‌کند که این نتیجه به راحتی و صرفا با یک گوشی هوشمند تکرار نمی‌شود (اگر اصلا در دسترس باشد). همانطور که گفته شد، استفاده از سنسور دوربین تلفن همراه برای چاپ یک بیلبورد ۲۸ در ۲۲ متری در نوع خود چشمگیر است. سطح جزئیات و رنگ‌ها خیره کننده هستند، اما باید ببینیم این سنسور جادویی در دنیای واقعی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

مشخصات حسگر Samsung ISOCELL HP1

عدد ۲۰۰ مگاپیکسل در برگه مشخصات بسیار خودنمایی می‌کند، اما این تنها ترفند و سورپرایز حسگر HP1 نیست. فناوری ChameleonCell روش جدیدی برای گروه بندی پیکسل‌ها و ایجاد پیکسل‌های بزرگ‌تر فراهم کرده است. این فناوری به عنوان pixel binning شناخته می‌شود و سامسونگ در دو سال گذشته تقریبا در تمام سنسورهای خود از آن استفاده کرده است.

سامسونگ با ترکیب اطلاعات از چندین پیکسل و قراردهی آن در یک پیکسل، به طور موثر اندازه پیکسل سنسور را افزایش می‌دهد. حسگر ISOCELL HP1 دارای پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرونی است که با استانداردهای مدرن بسیار کوچک است. برای مثال آیفون ۱۳پرو مکس دارای دوربینی با پیکسل‌های ۱.۹ میکرون است. اینجاست که فناوری پیکسل باینینگ وارد عمل می‌شود. در حالی که در مدل‌های قبلی این قابلیت تنها اجازه می‌داد ۴ پیکسل در یک پیکسل ترکیب شوند، فناوری ChameleonCell می‌تواند ۴، ۸ و ۱۶ پیکسل را گروه‌بندی کند تا مانند پیکسلی با اندازه بزرگ‌تر عمل کند.

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

به گفته PhoneArena، این بدان معناست که حسگر ISOCELL HP1 و احتمالا همه تلفن‌های مجهز به آن، می‌تواند تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرون، تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرون یا تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرون بگیرد. در شرایط نوری مناسب (شرایط استودیویی)، حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند نتایجی عالی را به خلق کند و همانطور که در فیلم پوستر گربه مشاهده می‌شود، این موضوع به وضوح قابل رویت است. اما در شرایط روزمره، توانایی گرفتن عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ بسیار کاربردی‌تر و مفیدتر است، به خصوص در شرایط نور کم که می‌تواند عملکردی مناسب ارائه دهد.

به عنوان آخرین مورد که چندان هم کم‌ اهمیت نیست، حسگر ISOCELL HP1 به گوشی‌های هوشمند امکان فیلم‌برداری 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را با استفاده از حالت ترکیب چهار پیکسلی خواهد داد. نظر شما درباره حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alionel

به گوربه‌ها پیش پیش میکونه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان