حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هانس زیمر با تمجید از فناوری صدای فضایی اپل می‌گوید جانی آیو یک هدفون به او هدیه داده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

آهنگساز سرشناس و سازنده موسیقی‌متن فیلم‌های سینمایی هالیوودی، هانس زیمر، که طرفداران بسیاری از اقصی نقاط جهان دارد؛ اخیراً با Zane Lowe در فضای اپل موزیک مصاحبه کرده است. درحالی‌که بیشتر صحبت‌ها در مورد حرفه زیمر بود، آن‌ها همچنین در مورد فناوری صدای فضای (Spatial Audio) نیز به گفت‌وگو پرداختند؛ چیزی که به‌نظر می‌رسد این موسیقی‌دان تا حد زیادی از آن لذت می‌برد. زیمر همچنین اشاره کرد که جانی آیو، هدفون‌های جدیدی را که توسط مسئول ارشد طراحی محصولات اپل، خلق شده بود را به‌عنوان هدیه برای او ارسال کرده است.

تمجید هانس زیمر از ویژگی صدای فضایی اپل

زیمر به Lowe گفت که او هرگز به موسیقی‌متن خودش گوش نمی‌دهد “چراکه آن‌ها معمولاً در استریو هستند”. با این حال، در طول همه‌گیری ویروس کرونا، این آهنگساز برجسته بیان می‌کند که از فردی هدیه‌ای را دریافت کرده است و او کسی نیست جز جانی آیو. اگرچه آن‌ها هرگز به‌صورت حضوری ملاقات نکرده‌اند، زیمر فاش کرد که آیو همیشه برای او “چیزی” می‌فرستاد و این بار، این هدیه یک جفت هدفون بوده که بر روی آن نوشته شده است “من این را درست کردم”.

به گفته این آهنگساز، او برای اولین بار صدای فضایی را با این هدفون تجربه کرده و از وجود این فناوری خوشحال است. جالب اینجاست که وقتی زیمر با دوستان خود در دالبی تماس گرفته، به او گفته شده است که این هدفون مرموز «درواقع وجود خارجی ندارد».

“این هدفون‌ها به‌دست من رسیدند و من نیز آن‌ها را بر روی گوش خود گذاشته و متوجه شدم که تا چه اندازه شگفت‌انگیز هستند. اما ناگهان متوجه شدم، اوه، ما می‌توانیم در آن غوطه‌ور شویم چراکه گزینه Dolby Atmos نیز در آن وجود دارد. ما می‌توانیم همه این کارها را انجام دهیم و من با دوستانم در دالبی تماس گرفتم و گفتم: «باید این کار را انجام دهیم. من می‌خواهم بروم و دوباره کل موسیقی متن را اجرا کنم و مطمئناً می‌خواهم دوباره سی‌دی‌ها را بسازم و می‌خواهم این همه تجربه همه‌جانبه را انجام دهم و به دنیس زنگ زدم و به همه بچه‌هایم زنگ زدم و گفتم باید به این هدفون گوش‌فرا دهید؛ که البته من پاسخ دریافت کردم که خب، آن‌ها درواقع وجود ندارند. فکر می‌کنم شما تنها نمونه ساخته‌شده را دراختیار دارید.» بنابراین، این چیزی بود که در آن زمان اتفاق افتاد.”

اهدای ایرپادز مکس به هانس زیمر از طرف جانی آیو

اهدای ایرپادز مکس به هانس زیمر از طرف جانی آیو

درحالی‌که زیمر به نام هدفونی که آیو به او هدیه داده، اشاره‌ای نکرده است، نحوه توصیف محصول و زمان اهدای آن نشان می‌دهد که این آهنگساز در مورد AirPods Max صحبت می‌کند. هدفون رده‌بالای اپل در دسامبر 2020 معرفی شد، درحالی‌که قابلیت Spatial Audio برای آهنگ‌ها در اوایل سال جاری توسط این شرکت منتشر شده است.

اگر این فرض درست باشد، به این معنی است که جانی آیو حتی پس از ترک شرکت در ژوئن 2019 نیز به اپل کمک کرده است تا ایرپادز مکس را توسعه دهند. در آن زمان، آیو بیان کرد که “همکاری نزدیکی با اپل داشته”، اما هرگز به‌طور عمومی از او توسط شرکت از زمان آخرین حضور وی به‌عنوان مدیر طراحی اپل در WWDC 2019 با معرفی مک پرو جدید، نام برده نشد.

شما می‌توانید مصاحبه کامل با هانس زیمر را ازطریق این لینک در قسمت پادکست اپل موزیک گوش دهید.

نظر شما درباره اهدای یک جفت هدفون (احتمالا ایرپادز مکس) از سوی جانی آیو به موسیقی‌دان بزرگ، هانس زیمر، و همچنین تمجید وی از ویژگی صدای فضایی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی