حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی صدای فضایی آمازون موزیک برای دستگاه های بیشتری عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نرم افزار

سرویس موزیک آمازون (Amazon Music) از جمله پر طرفدارترین پلتفرم‌های صوتی جهان است که کاربران زیادی نیز در آن حضور دارند. ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) یکی از ویژگی‌های جدید صوتی است که امروزه در حال افزوده شدن به پلتفرم‌های مختلفی است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد که ویژگی صدای فضایی آمازون موزیک برای دستگاه‌های بیشتری عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویژگی صدای فضایی آمازون موزیک؛ لمس یک تجربه تازه در موسیقی

سرویس صوتی آمازون یا همان آمازون موزیک در سال 2019 پشتیبانی محدودی از ویژگی صدای فضایی ارائه داد. حالا در این سرویس قرار است دستگاه‌ها و حتی آلبوم‌های بیشتری از این ویژگی پشتیبانی کنند. این ویژگی برای مشترکین ویژه و نامحدود رایگان است.

اپل ویژگی صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music را رسما معرفی کرد

کلاب هاوس ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) را برای کاربران iOS ارائه کرد

ویژگی 360 Reality Audio اکنون بر روی بلندگوهای بی‌سیم SRS-RA5000 یا SRS-RA3000 سونی قرار دارد. همچنین از این ویژگی بر روی سیستم‌های سینمای خانگی مانند HT-A9 ،HT-A7000 یا HT-A5000 پشتیبانی می شود. البته لازم به ذکر است که بلندگوی Echo Studio آمازون نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. این ویژگی از طریق Alexa Cast روی دستگاه‌های اندروید و iOS کار اجرا می‌شود. از سوی دیگر نیز پشتیبانی از ویژگی Dolby Atmos برای نوارهای صوتی Sonos Arc و Beam (Gen 2) در چند ماه آینده ارائه می‌شود.

ویژگی 360 Reality Audio یک ویژگی جدید برای تجربه همه‌ جانبه موسیقی با استفاده از فناوری 360 Spatial Sound شرکت سونی است. این ویژگی، صداهای فردی را به صورت پویا در یک میدان صوتی 360 کروی قرار داده و کنترل می‌کند. ویژگی 360 Reality Audio سبب می‌شود شنوندگان یک موزیک خاص، احساس غوطه‌ور شدن در موزیک را تجربه نمایند.

ویژگی صدای فضایی آمازون موزیک

 

آلبوم‌هایی که از ویژگی 360 Reality Audio برخوردار هستند

از امروز، آلبوم کامل آلیشیا کیز (Alicia Keys) از ویژگی 360 Reality Audio پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برای اولین بار، آلبوم Juno از رمی ولف (Remi Wolf)، آلبوم Optimist از فینیس (Finneas) و همچنین آلبوم Surrender خواننده Rüfüs Du Sol، از ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) پشتیبانی خواهند کرد.

آلیشیا کیز در این زمینه می‌گوید:

طی سال گذشته، من و دوستم آن مینسیلی (Ann Mincieli)، با شور و اشتیاق زیادی در تلاش بودیم تا آلبوم خود را در لیست پشتیبانی 360 Reality Audio قرار دهیم. روندی که باعث شد ما در موسیقی‌هایی که بی نهایت دوستشان داریم، پتانسیل زیادی ببینیم. ساخت این میکس‌های صوتی فضایی لحظات فراموش نشدنی را برایمان رقم زد. به بیان دیگر، جزئیات کمی وجود دارد که غنای یک آهنگ را مشخص می‌کند اما همین جزئیات در ترکیب مخفی می‌شوند. من به نتایج کارمان بسیار افتخار می‌کنم و بی صبرانه منتظر هستم تا طرفداران و شنوندگان آلبوم‌هایم یک بار دیگر موزیک‌های من را در آمازون موزیک با قابلیت 360 Reality Audio تجربه کنند.

لازم به ذکر است که آمازون موزیک روی نسخه های انحصاری نیز کار می کند. مانند بخش اول Mercury از Imagine Dragons. آهنگی که در پشت بام دفتر آمازون موزیک واقع در بروکلین ضبط شد و پروسه میکس آن در Dolby Atmos پیگیری شد.

 

نحوه استفاده از ویژگی صدای فضایی؟

وقتی آهنگی با صدای فضایی پخش کنید (چه در قالب 360 Reality Audio و چه در قالب Dolby Atmos)، یک نمایانگر در برنامه مشاهده می‌کنید. می‌توانید روی آن تپ کنید تا بین صدای فضایی و نسخه‌های استریو جا به‌ جا شود تا تفاوت آن‌ها را متوجه شوید. اگر نمی‌دانید برای تجربه این ویژگی از دقیقا از کجا شروع کنید، آمازون یک لیست پخش به نام Best of Spatial Audio آماده کرده است.

لازم به یادآوری است که مشترکین سرویس نامحدود که شامل پلن فردی، خانوادگی و دانشجویی هستند، به آهنگ‌های HD و Ultra HD در Amazon Music دسترسی رایگان دارند. یعنی رقمی معادل بیش از 75 میلیون آهنگ HD با کیفیت 16 بیتی و 44.1 کیلوهرتزی بدون افت کیفیت و همچنین بیش از 7 میلیون آهنگ Ultra HD با کیفیت 24 بیتی و 192 کیلوهرتزی برای آن‌ها در دسترس است.

ویژگی صدای فضایی آمازون موزیک

وب سایت خبری gsmarena می‌گوید که در صورت عضویت ویژه در سرویس Prime Music، اشتراک فردی نامحدود آمازون موزیک، 8 دلار در ماه است. در غیر این صورت نیز 10 دلار در ماه خواهد بود. همچنین حداکثر شش دستگاه را می‌توان با هزینه 15 دلار در ماه بر روی طرح خانواده متصل کرد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از سرویس موزیک آمازون استفاده می‌کنید؟ آیا تابحال از ویژگی‌های خاص این سرویس یعنی 360 Reality Audio و Dolby Atmos استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین سرویس موسیقی در میان همه موارد موجود کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان