حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کلاب هاوس ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) را برای کاربران iOS ارائه کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی

کلاب هاوس، برنامه صوتی آنلاین که امسال به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد، به‌تازگی اعلام کرده است که درحال ارائه پشتیبانی صدای فضایی (Spatial Audio) به نسخه iOS اپلیکیشین خود می‌باشد و کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند از این ویژگی برای برقراری مکالمات و گفت‌وگو‌های صوتی به‌صورت هرچه طبیعی‌تر استفاده کنند.

اضافه شدن ویژگی صدای فضایی به نسخه iOS کلاب هاوس

این شرکت روز یکشنبه در توییتی این ویژگی را معرفی کرد و در دموی کوتاهی از آن توضیح داد که صدای فضایی “مانند صدای محیط اطراف شماست، اما با هدفون خودتان”.

در دموی به‌نمایش درآمده، صدای شخصی در یک تماس کلاب هاوس به گونه‌ای شنیده می‌شود که گویی صدای آن در مکان‌های جداگانه‌ای در یک فضای سه‌بعدی در اطراف گوش شنونده قرار دارد و به‌نظر می‌رسد که همه افراد سخن‌گو در مکان‌های مختلف در یک اتاق قرار گرفته‌اند. Clubhouse توضیح می‌دهد که کاربرانی که درحال صحبت کردن هستند، صدای فضایی فراگیر را نمی‌شوند و تنها زمانی این قابلیت به‌کار می‌آید که به‌عنوان شنونده مشغول به گوش دادن باشند. در ادامه همچنین این شرکت بیان کرده که پشتیبانی از صدای فضایی اپل به نسخه Apple Music اندروید نیز به‌زودی ارائه خواهد شد.

اضافه شدن ویژگی صدای فضایی به نسخه iOS کلاب هاوس

اضافه شدن ویژگی صدای فضایی به نسخه iOS کلاب هاوس

البته این نسخه‌ای مشابه با صدای فضایی اپل نیست که شامل ردیابی سر بوده و اینگونه به‌نظر می‌رسد که صدا مستقیما از آیپد و یا آیفون شما می‌آید، اما نشان می‌دهد که صدای فضایی چه مقدار از زمانی که اپل شروع به تبلیغ آن کرده، محبوب بوده است.

صدای فضایی با استفاده از AirPods Pro یا Max و بر اساس ویژگی Dolby Atmos و همچنین پیاده‌سازی اپل از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج در هدفون و دستگاه iOS برای ردیابی حرکت سر و موقعیت دستگاه شما استفاده کرده و سپس داده‌های حرکتی دریافتی را با یکدیگر مقایسه می‌کند و میدان صوتی را مجدداً به‌تصویر می‌کشد.

با انتشار iOS 15 در ماه آینده، اپل قصد دارد صدای فضایی را به تماس‌های FaceTime نیز اضافه کند. مانند نسخه Clubhouse، افزودن صدای فضایی باعث می‌شود احساس کنید که در یک اتاق با فردی که با او صحبت می‌کنید، نشسته‌اید و در تماس‌های گروهی، دوستان شما در یک اتاق جمع هستند.

ویژگی Lossless Audio (صدای بدون افت کیفیت) اپل چیست؟

نظر شما راجع‌به ارائه قابلیت صدای فضایی به نسخه iOS اپلیکیشین کلاب هاوس چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این قابلیت را در دستگاه اپلی خود داشته و از کیفیت صدای آن راضی بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی