حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری 4500mAh و شارژ ۶۵ وات به یک استاندارد در پرچمداران آینده Snapdragon 8 Gen1 تبدیل می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، عمر باتری

تاکنون، تمرکز زیادی از سوی سازندگان بر روی عملکرد و مصرف انرژی یک چیپست گوشی هوشمند معطوف شده است، درحالی‌که اکثر ویژگی‌های دیگر که که باید به آنها توجه شود، تاحدودی نادیده گرفته می‌شوند. با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 آینده که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 888 فعلی دارد، می‌توانیم شاهد استفاده چندین تولیدکننده از باتری‌های پرظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات به‌عنوان یک استاندارد باشیم که منجر به تسریع در زمان شارژ دستگاه‌ها و درنتیجه جلوگیری از هدررفت وقت می‌شود.

استاندارد باتری 4500mAh و شارژ ۶۵ وات در پرچمداران آینده Snapdragon 8 Gen1

درجایی‌که احتمال می‌رفت نام چیپست پرچمدار آینده کوالکام، اسنپدراگون 898 باشد، برای اولین بار افشاگر مشهور چینی، Digital Chat Station، ادعا کرد که این تراشه Snapdragon 8 Gen1 نامیده خواهد شد. اکنون، او بار دیگر در حساب Weibo خود بیان کرده است که پرچمداران اندرویدی ۲۰۲۲ که از تراشه رده‌بالای کوالکام بهره می‌برند، دارای دو ویژگی مشترک هستند: باتری بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر.

با توجه به اینکه اسنپدراگون 8 نسل 1 با فرایند 4 نانومتری سامسونگ به تولید انبوه خواهد رسید، انتظار داریم در رده بهره‌وری انرژی بهبودهایی حاصل شود. این برای بسیاری از تولیدکنندگان تلفن، ازجمله چینی‌ها، سودمند خواهد بود؛ زیرا ممکن است بتوانند از یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و عمر باتری باورنکردنی را برای کاربران فراهم کنند. استفاده از باتری کوچک‌تر همچنین می‌تواند فضای داخلی گوشی را آزاد کرده و به تولیدکنندگان اجازه دهد تا از فناوری‌های بهبودیافته در گوشی‌های آینده خود استفاده کنند.

استاندارد باتری +4500mAh و شارژ ۶۵ وات در پرچمداران آینده Snapdragon 8 Gen1

استاندارد باتری +4500mAh و شارژ ۶۵ وات در پرچمداران آینده Snapdragon 8 Gen1

همچنین انتظار می‌رود که اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای مودم یکپارچه اسنپدراگون X65 5G باشد، به این معنی که این تراشه مودم، جدا از پردازنده اصلی نخواهد بود که باز هم به معنای صرفه‌جویی در فضا است. در مورد پشتیبانی از شارژ 65 واتی، احتمالاً راه‌حل کوالکام اینست که باتری را برای استفاده از توان ذکرشده تا 70 تا 80 درصد از ظرفیت باتری شارژ کرده و ازآنجا، آن را به استفاده از وات کمتر برای اطمینان از طول عمر بیشتر محدود کند. بر کسی پوشیده نیست که پمپاژ وات بیشتر در یک محفظه کوچک مانند یک گوشی هوشمند، طول عمر آن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

کوالکام قصد دارد رویداد فناوری اسنپدراگون 2021 خود را در تاریخ ۹ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۰ برگزار کند، بنابراین به‌احتمال‌زیاد در آن زمان بیشتر در مورد اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهیم شنید. همچنین این سازنده تراشه، چندی پیش به‌صورت رسمی تغییر شیوه نامگذاری تراشه‌های آینده خود را تایید کرد.

دیدگاه شما پیرامون تبدیل ترکیب شارژ سریع ۶۵ وات و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به یک استاندارد عادی در گوشی‌های پرچمدار بهره‌مند از تراشه Snapdragon 8 Gen1 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

https://m.youtube.com/watch?v=Yb1cJAEc1Ow
بازی legend of Zelda : breath of the wild
روی گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ بدون لگ و باگ با ۳۰ فریم بر ثانیه ، برگاتون رو جمع کنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی