حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام رسما نامگذاری جدید برای تراشه‌های اسنپدراگون آینده خود را تأیید کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | کوالکام

همان‌طور که حدود دو هفته پیش اشاره کردیم، کمپانی کوالکام قرار است از تراشه پرچمدار آینده خود که قدرت گوشی‌های بالارده ۲۰۲۲ اندرویدی را نیز تأمین می‌کند، در رویدادی اختصاصی در تاریخ ۹ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۰ رونمایی کند. پس از آن، گزارشات مختلفی به‌بیرون درز کرد مبنی‌بر تغییر نام احتمالی این چیپست که در ادامه نام Snapdragon 8 Gen 1 نیز برای آن پیشنهاد شد. حال، امروز کوالکام به‌صورت رسمی تغییر نام تجاری اسنپدراگون را تأیید کرده که شامل یک طرح نامگذاری و سیستم بصری جدید می‌باشد.

نامگذاری سری جدید تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام

سیاست جدید کمپانی تولیدکننده تراشه، با «جدا شدن» برندهای کوالکام و اسنپدراگون آغاز می‌شود. در عمل، این بدان معناست که نام “Qualcomm” در تصاویر برندینگ و بازاریابی، مقدمه “Snapdragon” نخواهد بود. درنتیجه، سیستم نامگذاری تراشه جدید، تمیزتر و کوتاه‌تر می‌شود. کوالکام در ادامه توضیح می‌دهد که علت این امر اینست که می‌خواهد برند تراشه‌اش به‌‌صورت مستقل و به‌تنهایی باقی بماند:

در آینده، اسنپدراگون یک برند مستقل با پیوندهای خاص با برند کوالکام درصورت لزوم خواهد بود.”

این رویه، با “ساختار نامگذاری ساده و سازگار جدید برای سیستم‌عامل‌های ما” ادامه می‌یابد. به‌عنوان‌مثال، کوالکام درحال‌حاضر دارای پردازنده «Snapdragon 7c Gen 2» است که در کروم‌بوک‌ها یافت می‌شود.

این بدان معناست که پلتفرم‌های تلفن همراه ما به یک سری و شماره نسل تک‌رقمی تبدیل شده و با دیگر دسته‌های محصولات همسو می‌شوند که این روند از جدیدترین پلتفرم پرچمدار سری ۸ اسنپدراگون ما نیز آغاز خواهد شد.”

نامگذاری سری جدید تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام

نامگذاری سری جدید تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام

تغییر دیگری که ایجاد شده است، «نشان‌ها» می‌باشد که به‌عنوان بازنمایی بصری تراشه در آثار هنری و بازاریابی عمل می‌کنند. Gold “اکنون فقط برای نمایش محصولات درجه‌یک ما استفاده خواهد شد” درحالی‌که رنگ‌های دیگر شامل Midnight ،Gunmetal ،Nickel و Snapdragon Red نیز وجود دارند. به‌طور مشابه، نماد “fireball” نیز، “نشان جدیدی بدست خواهد آورد“، درحالی‌که عبارت “5G” دیگر در آن نمایش داده نخواهد شد زیرا “در سراسر مجموعه اسنپدراگون ما فراگیر شده است” و گنجاندن آن یک امر مسلم تلقی می‌شود. درنهایت این کمپانی بیان می‌کند:

“نمونه کارهای مخصوص خودرو ما اکنون 100% براساس اسنپدراگون و در سطح پلتفرم و لایه جدید مانند پلتفرم سواری اسنپدراگون و شاسی دیجیتال اسنپدراگون می‌باشد.”

کوالکام تراشه پرچمدار بعدی اسنپدراگون خود را با نامگذاری جدید در 30 نوامبر معرفی خواهد کرد. باید دید که این سیستم چگونه انواع مختلف “Plus” و ترفندهای تکراری نامگذاری پردازنده را که این شرکت در اواسط هر سال انجام می‌دهد، تغییر خواهد داد.

دیدگاه شما درباره سیستم نامگذاری جدید کوالکام برای تراشه‌های موبایل خود به‌صورت brand & single-digit + generation (نام + رقم + شماره نسل) آن چیست؟ آیا نامگذاری جدید را پسندیده و به‌نظر شما نشان‌دهنده رسالت ساده‌سازی خود می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
RNRN Toranji Version

نفهمیدم
همون Snapdragon 8 Gen 1 یا Snapdragon 81?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی