حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلک شارک ۵ پرو با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، شیائومی

شیائومی بالاخره از گوشی هوشمند گیمینگ بلک شارک ۵ پرو رونمایی کرد. این دستگاه طراحی جدیدی دارد و از قدرتمندترین تراشه کوالکام بهره می‌برد. در قاب پشتی BlackShark 5 Pro نور های RGB قرار گرفتند. و به گواه لابراتوار DxOMARK این دستگاه اسپیکرهای فوق‌العاده ای دارد.

بلک شارک ۵ پرو با قیمت پایه حدود ۶۵۰ دلار رونمایی شد

انتظار ها به سر آمد و شیائومی از گوشی گیمینگ بلک شارک ۵ پرو رونمایی کرد. این دستگاه توانسته با کسب امتیاز «۸۶»، جایگاه اول در بخش تست صدای اسپیکر وب سایت دگزو مارک را به دست آورد. نکته قابل توجه آن است که تمامی سه مقام اول این لیست متعلق به بلک شارک هستند!

BlackShark 5 Pro

قطعا یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید یک گوشی هوشمند، قیمت آن دستگاه است. بنابراین در ابتدا به سراغ قیمت نسخه های مختلف BlackShark 5 Pro می‌رویم. نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی معادل ۴,۱۹۹ یوان (۶۶۱ دلار) دارد. اگر این میزان حافظه رم کافی نیست، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم را با پرداخت ۴,۶۹۹ یوان (۷۴۰ دلار) خریداری کنید. همچنین گران قیمت ترین نسخه این تلفن هوشمند گیمینگ (۱۶+۵۱۲ گیگابایت) نیز با برچسب قیمتی ۵,۴۹۹ یوان (۸۶۶ دلار) به دست خریداران می‌رسد.

پیش سفارش BlackShark 5 Pro از همین امروز آغاز می‌شود. اما فروش این دستگاه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) شروع خواهد شد. Black Shark 5 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی FHD+ (۲۴۰۰ x ۱۰۸۰ پیکسل) با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیتی است. مطابق انتظار، این پنل از نوع OLED بوده که به طور کامل نیز از فضای رنگی DCI-P3 و استاندارد HDR10+ پشتیبانی خواهد کرد. به جز رفرش ریت بالا، صفحه نمایش بلک شارک ۵ پرو از نرخ تاچ سمپلینگ ۷۲۰ هرتزی نیز برخوردار است. چنین امکاناتی باعث کمترین تأخیر در بازی و در نهایت بهبود تجربه کاربر خواهند شد.

BlackShark 5 Pro

این تلفن هوشمند گیمینگ مانند بسیاری از دستگاه های پرچمدار اندرویدی سال ۲۰۲۲ از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 برخوردار است. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، گران قیمت ترین نسخه این گوشی دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.1) و ۱۶ گیگابایت رم خواهد بود. این دستگاه از فناوری Disk Array 2.0 نیز برخوردار است. وب‌سایت GizmoChina ادعا می‌کند که با برخورداری از این ویژگی سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۵۵ و ۶۹ درصد افزایش پیدا کرده است ‌‌.

BlackShark 5 Pro

گوشی جدید بلک شارک توانسته است که در تست AnTuTu امتیاز ۱,۱۲۹,۷۱۶ را کسب کند. این دستگاه از یک خنک کننده قدرتمند VC با محفظه ۵,۳۲۰ میلی متر مربعی بهره می‌برد ‌‌. مطابق انتظار دو تریگر مغناطیسی نیز بر روی فریم این گوشی قرار گرفته اند. با آنکه انتظار زیادی از دوربین گوشی های گیمینگ نداریم، اما BlackShark 5 Pro دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ S5KHM2 است. همچنین یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی (دارای سنسور OmniVision OV13B10) و تله فوتو ۵ مگاپیکسلی (سنسور سامسونگS5K5E9) در ماژول قاب پشتی این دستگاه قرار گرفته است. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV16A1Q وظیفه ثبت عکس های سلفی را بر عهده دارد.

گوشی گیمینگ شیائومی Black Shark 5 RS با ۲ تراشه رسما معرفی شد

 

این گوشی دارای باتری ۴,۶۵۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی است. بلک شارک ادعا می‌کند که این گوشی تنها در ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. از دیگر ویژگی های BlackShark 5 Pro می‌توان به برخورداری از بلوتوث نسخه ۵.۲، وای فای ۶، اندروید ۱۲ و رابط کاربری JoyUI 13 اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ آیا بلک شارک ۵ پرو بهترین گوشی هوشمند گیمینگ در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

با این قیمت عالیه 💯

Mahdi

طراحی فوق‌العاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی