حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار سرعت شارژ گوشی های هوشمند در فصل اول 2023: نرخ استفاده 80 درصدی با میانگین 34 وات

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، عمر باتری

فناوری شارژ سریع در گوشی های هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2023 جهش قابل‌توجهی داشته، به‌طوری‌که حدود 80 درصد از تمامی مدل‌ها اکنون از سرعت شارژ 10 وات یا بالاتر برخوردار هستند. بر اساس آخرین آمار مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، این میزان نشان‌دهنده رشد 6 درصدی نسبت‌به سال 2022 است. همچنین میانگین سرعت شارژ در بین مجموع گوشی‌های هوشمند، 34 وات می‌باشد که توان نه‌چندان بالایی است.

آمار سرعت شارژ گوشی های هوشمند در فصل اول 2023

این گزارش حاکی از پیشرفت ثابتی در میانگین جهانی توان شارژ سریع گوشی‌های هوشمند است که از 18 وات در سه‌ماهه اول 2018 به 30 وات در سه‌ماهه اول 2022 رسیده و درحال‌حاضر نیز، در سه‌ماهه اول 2023 به 34 وات رسیده است.

نگاهی دقیق‌تر به چشم‌انداز رقابتی نشان می‌دهد که سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند با میانگین توان شارژ سریع بیش از 50 وات، در رقابت شارژ سریع پیشتاز هستند. این برندها از شارژ سریع به‌عنوان یک عامل فروش منحصربه‌فرد برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ریلمی و شیائومی هر دو درحال‌حاضر دستگاه‌هایی دارند که از توان شارژ بالای 200 وات بهره می‌برد. علاوه‌بر این، شیائومی، اوپو و ریلمی اخیراً گوشی‌های هوشمندی با قابلیت شارژ سریع 300 واتی را به‌نمایش گذاشته‌اند که وعده می‌دهد شارژ کامل را تنها در کمتر از 5 دقیقه ارائه کند.

آمار سرعت شارژ گوشی های هوشمند در فصل اول 2023

آمار سرعت شارژ گوشی های هوشمند در فصل اول 2023

در نقطه مقابل، برندهایی مانند اپل و سامسونگ رویکرد محتاطانه‌تری را برای شارژ سریع اتخاذ کرده‌اند و ایمنی باتری و عملکرد کلی را در اولویت قرار داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، آپدیت iOS 13 اپل یک ویژگی بهینه شارژ باتری را معرفی کرد که با کاهش زمان شارژ کامل آیفون، سرعت کم شدن عمر باتری را کاهش می‌دهد. ویژگی Adaptive Battery گوگل در اندروید نیز روال شارژ روزانه کاربر را یاد می‌گیرد تا بر عمر باتری تأثیر مثبت بگذارد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ و اپل درحال کار بر روی فناوری باتری جدید باتری انباشه با الهام از خودروهای الکتریکی هستند که انتظار می‌رود عمر باتری و سرعت شارژ سری گلکسی اس 24 و آیفون 15 آینده را بهبود بخشد.

این گزارش همچنین تغییرات در رفتارهای کاربران را برجسته کرده و بیان می‌کند که تقریباً نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند، روزانه حداقل پنج ساعت را با دستگاه‌های خود کار می‌کنند و از آن‌ها برای فعالیت‌های مختلف ازجمله تعامل اجتماعی، مرور وب، پخش محتوا و بازی استفاده می‌کنند.

این نتایج تأیید می‌کنند که روند رو به رشدی به سمت فناوری شارژ سریع وجود دارد که ناشی از تقاضای رو به رشد مصرف‌کنندگان برای عمر طولانی‌تر باتری و راحتی بیشتر است. ازآنجایی‌که صنعت گوشی‌های هوشمند تمرکز خود را بر این روند حفظ می‌کند، کاربران می‌توانند راه‌حل‌های شارژ سریع‌تری را در آینده پیش‌بینی کنند. این تحقیق همچنین نشان‌دهنده پتانسیل نوآوری بیشتر در فناوری باتری و تأثیر آن بر تجربه کلی کاربر است. با پیشروی بیشتر به عصر دیجیتال، اهمیت شارژ سریع و کارآمد همچنان رو به افزایش است.

دیدگاه شما درباره آمار سرعت شارژ گوشی های هوشمند در فصل اول 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی