حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا پرو مارک ۱ لو رفت: سنسور ۱ اینچی و طراحی یکتا

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | سونی، شایعات

هیچ راهی برای نادیده گرفتن این نکته وجود ندارد که سونی تمام امکانات لازم برای ساخت برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را داراست. آنها تخصص دارند، منابع دارند و سخت‌افزار آن را نیز دارند. پس چرا وقتی درباره بهترین گوشی‌های بازار صحبت می‌کنیم، به‌ندرت به‌یاد تلفن هوشمندی از سوی سونی می‌افتیم؟ خب، دلایل زیادی پشت آن وجود دارد و نام تجاری و بازاریابی ضعیف تعدادی از این موارد هستند. با این حال، این موضوع باعث نمی‌شود که سونی در تلاش برای ساخت بهترین گوشی هوشمند موجود، حداقل در زمینه دوربین که به‌صورت جداگانه و در دوربین‌های عکاسی خود مانند سری آلفا که در آن تخصص دارد، نباشد. اخیرا جدیدترین گوشی هوشمند سونی با نام اکسپریا پرو مارک ۱ (Sony Xperia Pro-1) لو رفته است که طراحی تاحدودی آشنا اما با سخت‌افزار قدرتمند دوربین آن را نشان می‌دهد.

سونی اکسپریا پرو ۱

اگرچه اطلاعات کمی در مورد این گوشی وجود دارد، اما ما چند تصویر فاش شده را در اختیار داریم که جزئیات هیجان‌انگیزی را در مورد Xperia Pro-1 آینده نشان می‌دهد. منابعی که این رندرها را به‌اشتراک گذاشته‌اند، جزئیات دیگری مانند تاریخ عرضه، قیمت یا مشخصات گوشی را ارائه نکرده‌اند، اما رندرها به‌اندازه کافی به ما می‌گویند که چه انتظاراتی باید از این گوشی داشته باشیم.

بسیار خب؛ در نگاه اول Xperia Pro-1 بسیار شبیه به پرچمداران قبلی سونی است که پیش از این دیده‌ایم. این تلفن بلند و باریک بوده که استفاده از نسبت تصویر ۲۱:۹ نمایشگر مانند پرچمداران از سه سال گذشته سونی را تایید می‌کند. همچنین در قسمت بالا و پایین صفحه‌نمایش آن نیز، شاهد حاشیه نمایشگر هستیم که درنتیجه، پنل جلویی تماما مشابه آخرین پرچمدار این کمپانی، یعنی اکسپریا ۱ مارک ۳ می‌باشد. همچنین در فریم سمت راست گوشی جدید سونی نیز، علاوه‌بر سنسور اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور و دکمه کم/زیاد کردن صدا، شاهد یک دکمه اختصاصی شاتر دوربین هستیم که این‌بار با طرح برجسته همراه شده است و در کنار آن نیز، یک دکمه کوچک دیگر به‌چشم می‌خورد که احتمالا مربوط به فیلمبرداری دستگاه می‌شود.

سنسور ۱ اینچی و دیافراگم متغیر سونی اکسپریا پرو ۱

سنسور ۱ اینچی و دیافراگم متغیر سونی اکسپریا پرو ۱

از سوی دیگر اما، چینش دوربین چیزی است که توجه من را به خود جلب کرده. اولین تفاوت طراحی با گوشی پیشین سونی، به انتقال لنزهای دوربین از گوشه سمت چپ و بالا پنل پشتی دستگاه به مرکز آن می‌باشد که یادآور اکسپریا ۱ نسل اول است. همچنین در اینجا از بالا به پایین به‌ترتیب شاهد فلاش LED، یک سنسور دوربین که به‌احتمال زیاد متعلق به لنز اولتراواید می‌باشد، لنز اصلی دستگاه با سنسور ۱ اینچی دوربین که احتمالا توسط خود سونی توسعه‌یافته و ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر لنزها دارد، سپس سنسور ToF و در آخر نیز، شاهد لنز پریسکوپی برای بزرگنمایی دوربین گوشی می‌باشیم. همچنین سونی از سیستم دیافراگم دوگانه (مانند پرچمداران سری اس ۹ و اس ۱۰ سامسونگ) استفاده کرده است به‌طوری‌که دیافراگم سنسور اصلی دوربین آن از f/2.0 تا f/4.0 تغییر کرده و آزادی عمل بیشتری برای عکاسی دراختیار ما می‌گذارد.

استفاده از مانیتور Vlog در پشت گوشی

استفاده از مانیتور Vlog در پشت گوشی

هیجان‌انگیزترین جنبه این افشاگری این است که می‌توان گوشی را به‌عنوان یک مانیتور VLog استفاده کرد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، می‌توانید پیوست‌هایی مانند میکروفون و یک مانیتور کوچک را به پشت تلفن اضافه کنید و اکسپریا پرو مارک ۱ را روی سه‌پایه نصب کرده تا ویدیوی دستی یا حتی فیلم‌سازی را تنظیم کنید.

سایر لوازم‌جانبی قابل اتصال به سونی اکسپریا پرو ۱

سایر لوازم‌جانبی قابل اتصال به سونی اکسپریا پرو ۱

البته، این مورد برای سازندگان نوپا مفید است، اما سونی برای موفقیت در این کار باید قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای را نیز برای دستگاه خود تعیین کند. پیش از این، سونی اکسپریا پرو حدود 2500 دلار قیمت داشت که به‌اندازه بدنه دوربین عکاسی درجه‌یک سونی یا سایر سازندگان دوربین هزینه دارد. گفته می‌شود که Sony A7IV اخیراً با قیمتی مشابه عرضه شده است. با این حال، توجیه گوشی با یک دوربین تمام‌عیار و حرفه‌ای با چنین قیمتی سخت می‌شود؛ بنابراین انتظار داریم سونی قیمت منصفانه‌تری را برای پرچمدار تماما دوربین‌محور آینده خود درنظر بگیرد.

دیدگاه شما پیرامون اکسپریا پرو مارک ۱ سونی و طراحی و مشخصات آن چیست؟ به‌نظر شما سونی درنهایت می‌تواند پردازش تصویر دوربین موبایل خود را بهبود داده و به‌همراه استفاده از یک سنسور ۱ اینچی، کیفیت تصویر و فیلمبرداری خود را به سطح بهترین گوشی‌های بازار برساند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

ببینیم سونی این دفعه چه میکنه
Z1 19 مگی دقیقاست مثلا 21 مگاپیکسلی حدود 19 اینجاهاست خوب نبود و این بنظر سنسور افقی نصب شده

persepolis

ببخشید عمودی.

kazem940

البته فقط ضعف بازاریابی نبود که موبایل سونی فروش خوبی رو نداره، کیفیت گوشی‌هاش نسبت به رقبا واقعا پایینتر بود و برند موبایل سونی خراب شد.

Mortazavi

من با شما مخالفم
برعکس کیفیتش فوق‌العاده بود بالاتر از بقیه بود فقط تو استفاده از سخت افزار و تکنولوژی روز خسیس بود مثل اسنپ400 تو اولین گوشی سری زد صفحه tft توی زی1 یا اسنپ801 تو زی2 یا نبود اثر انگشت تو زی3 یا نبود ois تو زی5 … تا امروز که اثر انگشت داخل صفحه و نمایشگر بدون حاشیه نزاشته!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی