حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیو کالبدشکافی سونی Xperia Pro i را تماشا کنید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، سونی

سونی اکسپریا پرو آی یک پرچمدار دیگر از ژاپنی هاست و آنقدر حرفه ای ساخته شده که شما باید واقعا در همان سطح حرفه ای باشید تا از خرید آن خوشحال شوید، در غیر این صورت شاید فلسفه وجود آن را درک نکنید. اگر به این گوشی خاص علاقه دارید، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ویدیو کالبدشکافی سونی Xperia Pro i را با هم و در ترنجی تماشا کنیم.

کالبدشکافی سونی Xperia Pro i

کالبدشکافی Xperia Pro i

کالبدشکافی Xperia Pro i

سونی Xperia Pro I یک دستگاه حرفه‌ای است که ظاهراً مبتنی بر Xperia 1 III توسعه داده شده، اما با ماژول دوربین متفاوت و حسگر تصویر ۱ اینچی می تواند در بخش دوربین واقعا قوی باشد. هر چند که سونی از این حسگر بزرگ خوب استفاده نکرده و بنابر محدودیت های فیزیکی طراحی گوشی، فقط از ۱/۱.۳ اینچ آن بهره می برد اما باز هم نکته قابل توجهی است.

یک ویدیوی کالبدشکافی از سونی اکسپریا پرو آی ثابت می‌کند که Pro-I مادربرد کاملاً متفاوتی با مادربرد مورد استفاده در اکسپریا ۱ مارک ۳ دارد.

اجازه بدهید ویدیو کالبدشکافی اکسپریا پرو آی را با هم تماشا کنیم:

 

 

برای باز کردن گوشی، ابتدا باید پشت گوشی را جدا کنید. قاب پشتی شیشه ای است، بنابراین باید مراقب باشید که ترک نخورد. سپس یک سری پیچ استاندارد وجود دارد. سونی از پیچ های اختصاصی یا مقادیر زیادی چسب استفاده نکرده است، بنابراین سونی عمدا تعمیر این گوشی را سخت نکرده اما سهوا اینطور شده است!

درون سونی اکسپریا پرو آی

درون سونی اکسپریا پرو آی

به عنوان مثال، پورت شارژر از طریق یک کابل انعطاف پذیر به مادربرد متصل می شود. این امر تعویض آن را نسبت به پورت‌های USB-C لحیم‌شده آسان‌تر می‌کند، مشکل این است که قبل از دسترسی به پورت و کابل آن، باید بسیاری از اجزا را جدا کنید.

تغییر صفحه نمایش نیز سخت است

چرا سخت است؟ چون قبل از اینکه بتوانید به کابل انعطاف پذیر صفحه نمایش برسید، باید مادربرد، مجموعه بلندگو، موتور ویبره و چند قطعه دیگر را بردارید.

در حالی که از نوار مسی و فیلم‌های گرافیتی برای چند تراشه استفاده می‌شود، چیپ‌ست هیچ خمیر حرارتی یا پد حرارتی دریافت نمی‌کند تا به آن کمک کند گرمای خود را به سپر فلزی که آن را احاطه کرده است پخش کند. این نشان می دهد که چرا پرچمدار گران قیمت سونی خیلی در عملکردهای طولانی نمی تواند درخشان باشد.

پس از بررسی کامل Xperia Pro-I توسط PBKreviews مشخص شد که امتیاز تعمیرپذیری ۳ از ۱۰ کسب می شود. Xperia 1 III امتیاز بسیار بهتری را کسب کرد که ۶ از ۱۰ بود.

نظر شما درباره عملکرد سونی در اکسپریا پرو آی و طراحی داخلی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)