حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیر Airpods 3 اپل غیرممکن است؛ بنابراین مواظب آن باشید!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، گجت‌های پوشیدنی، مشکلات

ایرپادزهای اپل، محصولات پر فروشی هستند. به همین دلیل، اپل حساب زیادی بر روی استقبال از هر نسل Airpods خود باز می‌کند. مانند روال سابق، مجموعه iFixit به سراغ تعمیر Airpods 3 اپل رفته است. اما ظاهراً این ایربادز، به هیچ وجه قابل تعمیر نیست!

تعمیر Airpods 3 اپل ناممکن است!

مدتی پیش دیدیم که iFixit امتیاز تعمیرپذیری پارچه نمایشگر اپل را اعلام کرده است. البته این امتیاز، بیشتر یک شوخی بود. اما ظاهراً ایرپادز جدید، واقعاً تعمیر نمی‌شود.

 

امتیاز تعمیر پذیری پارچه نمایشگر اپل مشخص شد: صفر!

 

به نقل از GizChina، اخیراً iFixit ارزیابی قطعات جدا شده از Airpods 3 را به اتمام رسانده است. بر اساس گفته‌های این مجموعه شناخته شده، امتیاز تعمیرپذیری Airpods 3، صفر است! به عبارت دیگر، اگر ایرپادز ٣ شما از کار افتاده باشد و خراب شود، باید آن را دور بیندازید! اکنون مشخص شده است که ایرپادز ٣ مانند نسل قبل، از معماری ساندویچی با چینش پشت سر هم باتری، کابل‌ها و درایور بهره می‌برد.

باتری ایرپادز ٣، از طراحی شاخه‌ای منحصر به فرد استفاده می‌کند. این باتری بدون لحیم، اتصال به مدار را تأیید می‌کند. بنابراین، قابلیت تعمیر ایرپادز ٣ محدود است. همچنین هنگام جدا کردن کابل‌های این ایربادز، باید نهایت دقت را به خرج دهید. ممکن است باز کردن ایربادز، منجر به آسیب به پوسته آن شود. در صورت وارد شدن چنین آسیبی، کار سخت‌تری. برای تعمیر در پیش خواهید داشت!

امتیاز تعمیر Airpods 3 اپل

علاوه بر این‌ها، داخل ایرپادز ٣ با چسب محصور شده است تا از کیفیت بالای دستگاه، اطمینان حاصل شود. از طرف دیگر، باید فشار زیادی را بر روی قطعات وارد کنید تا از جای خود جدا شوند و یا سر جای خود قرار بگیرند. از طرف دیگر، چسب داخل ایرپادز ٣ دردسر زا است. شما باید پس از باز کردن این ایربادز، چسب‌های قدیمی آن را مجدداً جایگزین کنید. تمام این موضوعات، دست به دست یکدگیر دادند تا امتیاز تعمیرپذیری Airpods 3 به ۰ برسد. بنابراین، تعمیر این محصول غیرممکن می‌باشد. در وب سایت رسمی اپل، ذکر شده است که هزینه تعویض هر گوشی ایرپادز ٣، حدود ۵۴٩ یوان (معادل ٨۶ دلار آمریکا) می‌شود. در کنار آن، کیس شارژر جدید این دستگاه، هزینه تعویض ۴٧٩ یوانی (معادل ٧۵ دلار آمریکا) دارد.

شایان ذکر است که هزینه ذکر شده، بیش از قیمت خرید یک نسخه نو از Airpods 3 است! در نتیجه، از سرویس‌های گارانتی اپل استفاده کنید و یا مواظب ایرپادز ٣ خود باشید. زیرا در صورت خرابی، باید با آن خداحافظی کنید. برای مرور، ایرپادز ٣ مجهز به درایوری با توانایی تولید صدای بالا و میکروفون است. در کنار آن، ایرپادز ٣ از کدک صوتی AAC-ELD بهره می‌برد. وجود این کدک صوتی، نوید برقراری تماس با کیفیت بالا را می‌دهد. تراشه Apple H1، استاندارد IPX4، پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و مجموع عمر باتری ٣٠ ساعته، از دیگر مشخصات Airpods 3 است.

نظر شما در مورد غیر قابل تعمیر بودن Airpods 3 اپل چیست؟ آیا این موضوع می‌تواند در خرید Airpods 3 شما تأثیر گذار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️