حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر مک بوک پرو جدید با ناچ را در تصاویر زنده آن ببینید

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ، نمایشگر

روز دوشنبه، اپل از سری جدید مک بوک پرو با بازطراحی تازه به‌عنوان بخشی از رویداد مجازی “Unleashed” ماه اکتبر خود رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود که این سری دارای طراحی شاسی کاملاً جدید، سیلیکون سفارشی پیشرو در صنعت اپل، اتصالات MagSafe و شکاف کارت HDMI/SD و نمایشگر mini-LED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز باشد. همچنین این لپ‌تاپ چندین سال است که درحال‌توسعه بوده و شایعات آن به‌مدت طولانی به‌گوش می‌رسید. حال به‌تازگی، تصاویر زنده‌ای از اجزای نمایشگر مک بوک پرو جدید لو رفته است که طراحی ناچ در بالای صفحه آن را نشان می‌دهد.

مک بوک پرو جدید با ناچ نمایشگر

در چند روز گذشته نیز گمانه‌زنی‌هایی به‌گوش می‌رسید مبنی‌بر اینکه مک بوک پرو جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی نیز مانند آیفون دارای بریدگی در قسمت بالایی و وسط صفحه‌نمایش است. این برش دوربین، FaceTime و سنسورهای نور محیط را در خود جای داده، اما قرار نیست Face ID را با خود به‌همراه داشته باشد.

شایعات مربوط به استفاده از طراحی ناچ در نمایشگر مک بوک پرو، کاملا جدید بوده و گزارشات مربوط به آن تنها در چند روز گذشته ظاهر شده است. با این حال، یک بریدگی در صفحه‌نمایش مک به‌دلیل نمایشگر بزرگ‌تر و رابط کاربری macOS، کمتر از نمونه‌ی موجود در آیفون‌ها به‌چشم می‌آید.

مک بوک پرو جدید با ناچ نمایشگر

مک بوک پرو جدید با ناچ نمایشگر

قسمت بالا و میانی صفحه‌نمایش مک اغلب خالی است زیرا موارد نوار منو تا حد زیادی گسترش نمی‌یابد. از آنجا که انتظار می‌رود MacBook Pro جدید از فناوری mini-LED استفاده کند، همچنین ممکن است اپل رنگ مشکی منو را در این مدل‌ها ارائه کند تا رنگ مشکی واقعی محتوای صفحه را با ناحیه فیزیکی مرتبط با ناچ ترکیب کند.

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که اگر Face ID در اینجا وجود ندارد، چرا اپل اصلاً نیاز به بکارگیری یک بریدگی در صفحه مک بوک دارد؟ تنها توضیحی که منطقی به‌نظر می‌رسد، موارد مربوط به زیباشناختی طراحی است. اپل احتمالا با این کار قصد دارد تا حاشیه صفحه در لبه‌ی بالا، چپ و راست صفحه‌نمایش را به حداقل برساند. در این حالت، حتی اگر Face ID وجود نداشته باشد، به یک بریدگی صفحه برای قرار دادن سیستم دوربین و سنسورهای مربوطه نیاز است.

شما می‌توانید این ایده را که در طرحی احتمالی از یکی دیگر از کاربران Weibo که در پایین به تصویر کشیده شده است، مشاهده کنید. حاشیه‌های باریک در بالا، چپ و راست صفحه احتمالاً با قرار دادن دوربین و حسگرهای نور در قسمت بریدگی میسر شده‌اند.

در این پست، کاربر Weibo بیان می‌کند که نمایشگر mini-LED دارای یک بریدگی است و با فشردن دکمه پاور ادغام شده با Touch ID، کیبورد دستگاه به رنگ مشکی درمی‌آید. در تصویر بالا، دکمه Touch ID به شکل دایره‌ای شکل شبیه به Magic Keyboard است که با M1 iMac عرضه شد. در لپ‌تاپ‌های فعلی اپل، بدنه فلزی بین کلیدها مانند بقیه لپ‌تاپ‌ها رنگ‌آمیزی شده است، بنابراین این نشان‌دهنده یک تغییر قابل‌توجه می‌باشد.

همچنین می‌توانید در این طرح ببینید که متن لوگوی MacBook Pro در قاب پایین حذف شده است، اتفاقی که ما نیز انتظار داریم رخ دهد.

در ادامه سرنخ‌های موجود، یک توسعه‌دهنده اوایل امروز متوجه شد که نسخه پیش‌نمایش Safari شامل ارجاعات به API safeAreaFrame برای صفحه مک می‌باشد. این مورد بسیار شبیه به APIهای مورد استفاده در iOS بوده تا برنامه‌ها بتوانند محتوای خود را به‌طور مناسب برای نمایشگرهای منحنی و بریدگی آیفون و آیپد تنظیم کنند. با این حال، در Mac، قسمت معروف به منطقه امن برای سایر اجزای رابط کاربری مانند نوار ابزار در حالت تمام صفحه استفاده می‌شود، بنابراین این یافته آخر می‌تواند به‌سادگی به آن اشاره داشته باشد.

اپل به‌طور رسمی مک بوک پرو جدید خود را در ساعت 10 صبح به‌وقت محلی معرفی می‌کند. همچنین به‌احتمال فراوان شاهد رونمایی از ایرپادز نسل سوم و احتمالاً بروزرسانی‌هایی برای آیمک و مک مینی جدید نیز باشیم.

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌لطف فروش بالای مک بوک پرو اپل میسر می‌شود

دیدگاه شما درباره استفاده از ناچ در صفحه مک بوک پرو جدید چیست؟ آیا از این ایده استقبال می‌کنید یا خیر؟ درنظر داشته باشید که بریدگی صفحه در نمایشگر مک بوک پرو، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از بریدگی در صفحه آیفون‌ها به‌چشم می‌آید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

هرچی باشه آدم وسوسه خرید میشه.

Farcry

تا الان اکثر لیک هایی که از مک بوک پرو جدید بیرون اومده گفتن که چیزی به اسم ناچ نداره و فقط حاشیه های خیلی کمتری نسبت به قبل داره
ولی اگر طراحی این باشه هم میتونه جذاب باشه و هم بد و بیریخت
جذاب میتونه باشه چون اپل حاشیه های کناری و بالا رو به حداقل میرسونه (اگر همین تصویره باشه در مقابل رقبا هم حاشیه های بالایی و کناری کمتره) و یجورایی زبان طراحی اپل یکسان میشه
ولی از اون طرف برای لبتاب داشتن ناچ خیلی بیریخت تر هست چون زیاد توی چشم میاد و اگر فیس آیدی هم نزاره دلیلی برای داشتن ناچ نیست واقعا
در هر صورت به جز تغییر حاشیه
اضافه شدن صفحه مینی ال ای دی به مک بوک پرو خیلی جذابه چون احتمالا بتونه رکورد روشنایی در دنیای لبتاب ها رو بزنه (طبق لیک ها روشنایی بالای 1000 نیت داره که بین لبتاب ها که اکثرا 300 نیتی هستن خیلی خیلی زیاد تره) و پردازنده M1X هم طبق چند تا بنچمارکی که ازش اومده مثل اینکه خیلی قدرتمند تر میشه.
در هر صورت باید تا 26 ام صبر کرد دید مک بوک پرو جدید چه تغییراتی داره

نیما عرفانی

❌frist mistake
“اگر همین تصویره باشه در مقابل رقبا هم حاشیه های بالایی و کناری کمتره)”
✔️Hello 🙌
comment image
*****
✖️Second mistake
“اضافه شدن صفحه مینی ال ای دی به مک بوک پرو خیلی جذابه چون احتمالا بتونه رکورد روشنایی در دنیای لبتاب ها رو بزنه (طبق لیک ها روشنایی بالای 1000 نیت داره که بین لبتاب ها که اکثرا 300 نیتی هستن خیلی خیلی زیاد تره)”
✔️ How are you?are you ok?
https://toranji.ir/?p=1076860
*****

https://www.notebookcheck.net/How-mini-LED-displays-benefit-content-creators-A-look-at-the-MSI-Creator-17-the-world-s-first-laptop-with-a-mini-LED-display.466911.0.html
☑️
“The MSI Creator 17 is the world’s first laptop to feature a mini-LED display option. With a 17.3-inch 4K 60 Hz 1180-nit IPS-level mini-LED panel that supports HDR1000 and 100% DCI-P3 color-gamut coverage”

See you later, hope to meet
👋

Farcry

صحیح ممنون که گفتید
من برای حاشیه های مک بوک پرو توی ذهنم از ««رقبا»» فقط سرفیس بوک مایکروسافت بوده که البته سری ۴ اون هم جدیدا حاشیه هاش کمتر شده (البته در مقایسه با تصویر این پست مک بوک پرو یه مقدار حاشیه کمتری داره)
وگرنه دورا دور اطلاع داشتم که الترابوک های ایسوس در کم بودن حاشیه نمایشگر خیلی خوب هستن
نمایشگر مینی ال ای دی لبتاب جدید msi هم واقعا اطلاع نداشتم که انقدر روشنایی بالایی داره و صفحش از نوع mini LED هست ممنون که گفتید

نیما عرفانی

خواهش میکنم عزیز
“من برای حاشیه های مک بوک پرو توی ذهنم از ««رقبا»» فقط سرفیس بوک مایکروسافت بوده که البته سری ۴ اون هم جدیدا حاشیه هاش کمتر شده”
البته سرفیس بوک تا نسل سوم ریلیز شده و سری ۴ نداره. فکر کنم منظورت سرفیس لپتاپ استودیو باشه که bezels چهار طرفش متقارنه…
“وگرنه دورا دور اطلاع داشتم که الترابوک های ایسوس در کم بودن حاشیه نمایشگر خیلی خوب هستن”
ایسوس؟ اگه منظورت عکسیه که فرستادم ؛ دل xps بود بزرگوار.
❎نکته: از لنوو ، ایسوس ، دل ، هواوی هستن لپتاپ هایی که دوربین وبکم و سنسورهای تشحیص چهره ویندوز هِلو داخل ناچ بیرونی قرار گرفته یا کلاٌ از قسمت بالایی حذف شده… اینا حاشیه های بالاشون حتی میتونه کمتر از عکسی که فرستادم باشه…

m.b

@نیما
و ایسر بزرگوار…
Swift 7

نیما عرفانی

😂🤣 مرسی مرسی کاش از خدا یه چیز دیگه میخواستم 😁 چرا که نه؟👍
واقعاً چرا با اینکه همون موقع هم (نوشتن کامنت قبلی) تو ذهنم بود ولی ایسرو نگفتم؟! منی که به predator ش و کلاً ظرافت و نبوغ در طراحی های شکیل بعضی مدل های ایسر(اولترابوک های کانورتیبل و لپتاپ های اقتصادیش) ارادت خاصی دارم چرا سوئیفتو نگفتم؟؟

Faez

زبان طراحی اپل

Faez

ولی خودم تو مک بوک ازش خوشم نیومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی