حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزگذاری پیشرفته L2HC در هواوی Nova 9 برای افزایش کیفیت صدا استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موبایل، هواوی

شرکت هواوی در سال‌های اخیر توانایی بالقوه خود را در بخش موبایل به خوبی نشان داده است. از کسب برترین امتیاز دوربین موبایل گرفته تا استفاده از فناوری‌های نوین؛ این غول چینی همواره بر مسئله کیفیت تاکید ویژه‌ای داشته است. حتی محروم کردن این شرکت برای استفاده از سیستم عامل اندروید هم نتوانسته است این غول چینی را زمین بزند. اکنون اخبار منتشر شده حاکی از آن است که هواوی قصد استفاده از فناوری‌های صوتی جدیدتری دارد. به نظر می‌رسد تکنولوژی‌هایی همچون رمزگذاری پیشرفته L2HC در محصولات آینده این شرکت استفاده خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

استفاده از فناوری L2HC encoder در محصولات آینده هواوی

هر چه زمان می‌گذرد، به تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر ۱۴۰۰) نزدیک می‌شویم. شرکت چینی هواوی، قصد دارد به زودی جدیدترین محصولات سری Nova یعنی Nova 9 و Nova 9 pro را معرفی و عرضه نماید. گزارش‌های مختلفی نشان می‌دهند که این محصول به میزان کافی در فروشگاه‌ها برای خرید حضوری ذخیره شده است. این شرکت پیش از این نیز بر این مسئله تاکید داشته است. به طوری که محصولات جدید به میزان کافی در فروشگاه‌های آنلاین و غیر آنلاین در دسترس خواهد بود.

سری Huawei Nova 9 با Snapdragon 778G، در تاریخ ١ مهر رونمایی می‌شود

هواوی Nova 9 Pro با شارژر ١٠٠ واتی و HarmonyOS 2.1 رونمایی می‌شود

با وجود اینکه این گوشی هنوز معرفی نشده است، اخبار و شایعات مختلفی درباره آن منتشر می‌شود. اغلب شایعات نیز به قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید این دستگاه اشاره دارند. به عنوان مثال، برخی شایعات می‌گویند که این گوشی در هنگام عرضه با HarmonyOS 2.1 همراه خواهد شد. در همین حال گزارش دیگری منتشر شده است که نشان می‌دهد این دستگاه با HarmonyOS 2.0.1 عرضه خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، مشخصات جدیدی مرتبط با سیستم رمزگذاری صوتی این دستگاه منتشر شده است. در مورد رمزگذارها باید نکات مهمی را ذکر کرد. رمزگذارها مجموعه‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری هستند که داده‌های صوتی دیجیتالی مرتبط با یک فایل صوتی را فشرده کرده و یا از حالت فشرده خارج می‌کنند. کاربرانی که با دستگاه خود به پخش موسیقی می‌پردازند، قطعا این ویژگی دوست داشتنی را لازم خواهند داشت. زیرا این ویژگی یک نقطه قوت برای بازاریابی Nova 9 و Nova 9 pro هواوی است.

 

رمزگذاری پیشرفته L2HC در huawei nova 9

تصویر واقعی Huawei Nova 9

 

مشخصات رمزگذار صوتی Nova 9 هواوی

به گزارش HuaweiCentral، ویژگی L2HC یک قالب کدک صوتی HD اختصاصی هواوی است. این ویژگی پهنای باند بالاتر و نرخ بیت تطبیقی ​​بیشتری  را ارائه می‌دهد. یعنی نرخ بیت تطبیقی ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه تا ۹۶۰ کیلوبیت بر ثانیه. همچنین این قابلیت دارای تاخیر کم، نرخ بیت ثابت، قابلیت ضد تداخل بسیار قوی، نسبت سیگنال به نویز بالا (SNR) و دامنه داینامیکی وسیع است. از سوی دیگر به واسطه این ویژگی، تجربه بهینه‌ و فوق‌العاده‌ای از پخش موسیقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی در Nova 9، رمزگذار صوتی و اختصاصی خود یعنی L2HC و همچنین رمزگذار بلوتوث خود را بهبود بخشیده است. علاوه بر این، این قابلیت نرخ همزمان سازی صوتی تا ۹۰ کیلوبیت را برای لوازم صوتی بی‌سیم ارائه می‌دهد. این ویژگی کیفیت صوت و صدا را حفظ کرده و مشکل کاهش کیفیت آن را هنگام انتقال کمتر خواهد کرد. ویژگی هوشمند این قابلیت با نام Smart HD setting یا تنظیمات هوشمند HD در اپلیکیشن smart life و تنظیمات بلوتوث موجود است. با فعال کردن این ویژگی، دستگاه بر کیفیت صدا تمرکز کرده و غیرفعال کردن آن نیز باعث تمرکز دستگاه بر انتقال مناسب و روان صوت در دستگاه خواهد شد.

مشخصات سری Nova 9 هواوی در کنار تصاویر آن لو رفت

 

ویژگی‌های بارز رمزگذاری پیشرفته L2HC

افزایش کیفیت صدا: با وجود این ویژگی، پهنای باند بالاتر و نرخ بیت تطبیقی صدا با کیفیت بیشتر در دسترس کاربر خواهد بود. هنگامی که کاربر از این ویژگی استفاده کند، صدا به شکل موثرتری پخش خواهد شد، به طوری که تصور خواهید کرد صدا در حال پخش شدن از نزدیک گوش شماست.

صاف و روان بودن انتقال صدا: این ویژگی به پخش مداوم موسیقی بدون وقفه اشاره دارد. در صورتی که محدوده BT موسیقی مناسب نباشد، این ویژگی به نرخ بیت پایین‌تری سوئیچ می‌کند. بدین ترتیب صدای موسیقی به شکل بی وقفه‌ای به دستگاه‌های متصل، ارسال می‌شود.

سری Nova 9 هواوی طی ماه آینده رونمایی می‌شود؛ رندر این گوشی نیز منتشر شد

با این حال، رمزگذارهایی که از تکنولوژی‌های پیشرفته‌‌ای استفاده می‌کنند، عمدتا فقط کیفیت صدا را در نظر می‌گیرند. حتی ممکن است شاهد کاهش کیفیت جزئی نسبت به موسیقی اصلی باشیم. این مسئله به آن معنا است که اگر شنونده قابلیت Smart HD را فعال کند، جلوه‌های صوتی واضح‌تری نسبت به هنگامی که این ویژگی غیرفعال است، دریافت خواهد کرد.

به علاوه، این گزارش نشان می‌دهد که رمزگذار صوتی جدیدی که توسط هواوی توسعه یافته است، تاخیر انتقال صدا را کاهش خواهد داد. بدین ترتیب قاب و صدا را در حرکت‌های سریع بازی یا فیلم هماهنگ خواهد کرد.

نظر شما کاربران در این مورد چیست؟ آیا از دستگاه هوشمند خود جهت پخش موسیقی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما استفاده از رمزگذاری پیشرفته L2HC در Nova 9 و Nova 9 pro باعث می‌شود این دستگاه را خریداری کنید؟ به نظر شما محصولات آینده هواوی چه ویژگی‌هایی را لازم دارند تا در میدان رقابت موفق‌تر عمل کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، ویژگی خوبیه، روانترشدن بهتر شدن صدا خیلی عالیه، امیدوارم با فناوری 5جی هم باشه چون خبرهاییه که هواوی یه راهی پیدا کرده برای اینکه چیپستهای 5جی روی گوشیهاش بزاره ولی هنوز مشخص نیست که این خبر درسته یا نه

نیما عرفانی

عالیه و نکته ی حائز اهمیت و مثبتی تلقی میشه. ادوات و امکانات مرتبط با موزیک و فیچرهای کالیبراسیون صدایی رو یکی دو لِوِل جلو می‌بره و وارد فاز جدیدی از مالتی مدیا میشه👌.
فکر میکنم این حرکت هواوی بی ارتباط با یسری از الگوریتم های ارزیابی صدای Dxomark نباشه😅 حالا رازگشاییش بعداً مشخص میشه 😂🤦‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان